Interesantākais no abiem modeļiem, protams, ir DS3, kurš izskatās atšķirīgs un tēmē uz MINI klientiem, bet jaudīgākajā versijā kāro nošaut arī kādu MINI Cooper S pircēju. DS ir saīsinājums no angļu Different Spirit (citāds gars) un auto dizains, kā arī plašās individualizēšanas iespējas to pilnībā attaisno. DS3 tiek piedāvātas 11 dažādas virsbūves un četri dažādi toņi jumta krāsošanai.
Tādējādi var iegūt 38 dažādas krāsu kombinācijas. Piedevām, jumtam kādu no septiņiem rakstiem, kas atspoguļosies arī salonā, bet salonā var izvēlēties priekšējā paneļa krāsu. Īsāk sakot sastapt divus pilnīgi vienādus DS3 būs grūtiCitroen DS3 komplektēšanai tiek piedāvāti trīs benzīna un trīs dīzeļdzinēji. Dīzeļdzinēju saimi veido 1,4 litru motors ar 70 zirgspēkiem un divi 1,6 litru HDi agregāti ar 90 un 110 ZS. Jaudīgākajam dīzeļauto būs sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba, bet pārējiem - piecu pakāpju pārnesumkārba. Benzīna motoru paletē vājākais ir 1,4 litru dzinējs ar 95 zirgspēkiem. Pārējie ir 1,6 litru motori - atmosfēriskais ar 120 ZS un turbo motors ar 150 zirgspēkiem.
Pēc pirmā izbrauciena ar DS3 turbomašīnu ir priekšstats, ka neko mazāku par turbomotoru nemaz negribētos. Auto labprāt ļaujas dinamiskām kustībām, žiperīgi lavierē satiksmes plūsmā un ar diezgan lielu iespējamību ir tas, kurš pie luksofora zaļā signāla aizbrauc pirmais. Piedevām, balstiekārta liekas visai labi sabalansēta, jo auto nedz grīļojas, nedz arī sit pa zobiem uz ārkārtīgi nelīdzena seguma.
Lai gan DS3 ir tikai nepilnus četrus metrus garš, sēdēt vidēja auguma cilvēkiem ir ērti gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt braucēju rīcībā vēl ir 285 litru bagāžnieks.
Sportiski elegantais Citroen DS3, kurš it kā aizpilda robu pēc C2 ražošanas pārtraukšanas, maksā sākot no 13 700 eiro, savukārt 150 zirgspēku modeļa bāzes cena ir 18 350 eiro.
Vienlaikus ar DS3 Latvijas tirgū pārdošanā ir nonācis arī jaunais C3, kura galvenā īpatnība ir Visiodrive priekšējais vējstikls, kas ar jumtu saplūst tikai virs priekšā sēdošo galvām.
Citroen C3 ārējais dizains ir mazāk dinamisks un arī dzinēju palete ir vienkāršāka - C3 tā sastāv no četriem benzīna un trim dīzeļdzinējiem. Benzīnnieku gammā ar 1,1i, 1,4i, 1,4VTi un 1,6VTi litru motori ar attiecīgi 60, 73, 95 un 120 zirgspēkiem, kā arī 1,4 un 1,6 litru HDi motori ar 70, 90 un 110 ZS. Īsāk sakot, tas vairāk ir moderna izskata pārvietošanās līdzeklis ar minimālu degvielas patēriņu (1,4 litru dīzelis vidēji ēd 4,3 litrus degvielas uz 100 kilometriem).
Izmēru ziņā C3 ir līdzvērtīgs DS3 un vietas salonā ir apmēram tikpat daudz, tiesa gan, sēdpozīcija ir mazliet augstāka un nav arī sportiskuma sajūtas. C3 bāzes cena Latvijā (modelim ar 60 ZS benzīna motoru) ir 11 700 eiro.
Vairāk par abiem jaunajiem Citroen pēc tam, kad būs bijusi izdevība pavizināties ilgāk un tos izpētīt mazliet rūpīgāk.