Kā skaidroja Rīgas satiksmes (RS) preses sekretārs Viktors Zaķis, tramvajos ir jābūt iespējai iegādāties biļeti tiem pasažieriem, kas pirms brauciena to nav izdarījuši. Jaunajos tramvajos šāda iespēja nav paredzēta, jo, kad tie tika pasūtīti, līdz e-talonam esot bijis ļoti tālu un šāda prasība netika izvirzīta. Kopumā RS plāno 20 tramvajus, katrā no tiem nepieciešams automāts. V.Zaķis vēl nezināja, vai tiks rīkots konkurss par automātiem, vai arī tos, piemēram, varētu nodrošināt tramvaju ražotājs Škoda.
Konduktori būšot līdz rudenim, kad gaidāmi nākamie zemās grīdas tramvaji. Pēc V.Zaķa teiktā, pirms RS var pieņemt ekspluatācijā jauno tramvaju, tam jānobrauc noteikts laiks pilnā ekipējumā un ar pasažieriem.
Pēc viņa teiktā, konduktori nepieciešami ne tikai tāpēc, lai tirgotu biļetes, bet arī tāpēc, ka jaunajā tramvajā ir ir daudzas lietas, kas pasažieriem jāapgūst, piemēram, durvju aizvēršanas un atvēršana. V.Zaķis arī atgādināja, ka ir daudz precedentu attiecībā uz izdemolēšanu, bet cilvēka klātbūtnes efekts varbūt apturētu iespējamos ļaunprāšus.
Tā kā 1.jūnijs ir Starptautiskā bērnu aizsardzības diena, otrdien jauno tramvaju vispirms izmēģināja Rīgas bērnu namu bērni. Viņi redzēto attēloja zīmējumos, kurus šā gada rudenī plānots izvietot uz dzeltenajiem e-taloniem.
Tramvaju sagaidīt bija ieradies krietns pulks cilvēku, ziņo Db.lv. Tā kā izmēģināt gribētāju skaits bija liels, pasažieriem nācās saspiesties ciešāk. Daži pasažieri izteica nožēlu par to, ka jau drīzumā tramvajs būs netīrs un tiks sabojāts. Nelielu apjukumu radīja tas, ka, tramvaja durvis neatveras automātiski - lai tās atvērtu, jānospiež poga.
Kā norāda RS, 6.tramvaja maršruts zemās grīdas tramvajam tika izvēlēts, jo tas ir noslogotākais tramvaja maršruts Rīgā, pa kuru katru dienu pārvietojas vairāk kā 30 000 pasažieru. Darba dienā 6.tramvaja maršrutā vienlaicīgi kursē 13 tramvaja sastāvi, kurus pakāpeniski sāks nomainīt jaunie zemās grīdas tramvaji.
Pirmais Čehijas rūpnīcā Škoda ražotais zemās grīdas tramvajs Rīgā tika saņemts marta beigās. Tramvaja ietilpība ir 300 pasažieri, tas ir 31,64 metrus garš un pilnībā aizvieto iepriekš izmantotās divu vagonu sakabes. Tramvajs ir veidots no trīs savstarpēji savienotām sekcijām, pa kurām pasažieri var pārvietoties visā tā garumā. Tas ir aprīkots ar invalīdu paceļamo platformu, kā arī tam ir iebūvētas speciālas gaisa vēdināšanas un kondicionēšanas iekārtas. Nākamie trīs zemās grīdas tramvaji tiks piegādāti septembra beigās, bet līdz 2011.gada janvāra beigām tiks saņemti visi 20 tramvaji.