Zinātniekiem no Ilinoisas universitātes
iespējams izdevies atrisināt lielāko dažādu elektronisko iekārtu
problēmu – pārāk ilgu akumulatora uzlādes laiku. Galvenais kam jānotiek,
lai akumulators uzlādētos, ir litija jonu pārvietošanās pašas baterijas
iekšienē esošajā materiālā LiFePO4.
Laiks kurš nepieciešams litija difūzijai ir proporcionāls attālumam kuru jānoiet elektroniem kvadrātā. Tādējādi zinātnieki nolēma izmainīt akumulatora iekšējo struktūru un samazināt attālumu līdz katodam, to ļoti precīzi strukturējot. Tas izdevās pateicoties mikroskopiskām polistirola granulām, kuras regulēja attālumu. Rezultātā zinātniekiem izdevās NiMH akumulatorus uzlādēt līdz 75% tikai 2,7 sekundēs, bet līdz 90% jaudai 20 sekunžu laikā. Savukārt litija jonu akumulatoriem šos rādītājus izdevās sasniegt vienas un divu minūšu laikā. Jaunā tehnoloģija ir pietiekami elementāra un var tikt viegli pielietota ražošanā. Cerēsim, ka tas notiks ļoti ātri.
Laiks kurš nepieciešams litija difūzijai ir proporcionāls attālumam kuru jānoiet elektroniem kvadrātā. Tādējādi zinātnieki nolēma izmainīt akumulatora iekšējo struktūru un samazināt attālumu līdz katodam, to ļoti precīzi strukturējot. Tas izdevās pateicoties mikroskopiskām polistirola granulām, kuras regulēja attālumu. Rezultātā zinātniekiem izdevās NiMH akumulatorus uzlādēt līdz 75% tikai 2,7 sekundēs, bet līdz 90% jaudai 20 sekunžu laikā. Savukārt litija jonu akumulatoriem šos rādītājus izdevās sasniegt vienas un divu minūšu laikā. Jaunā tehnoloģija ir pietiekami elementāra un var tikt viegli pielietota ražošanā. Cerēsim, ka tas notiks ļoti ātri.