Paziņojumā presei, kurā sniegts maksas pētījuma kopsavilkums, norādīts, ka 2009.gadā izplatīto aplikāciju skaits nepārsniedza 2,6 miljardus.
Straujo prognozēto aplikāciju jeb "apps" tirgus izaugsmi "Juniper Research" skaidro ar mobilo telefonu ražotāju, mobilo sakaru operatoru un citu komersantu steigšanos atdarināt "Apple iPhone", kas izraisījis vairāku miljardu tieši šiem telefonu modeļiem pielāgotu aplikāciju lejuplādi no "Apple Apps Store" interneta veikala.
Pētījuma autors Vindzors Holdens norāda, ka ""iPhone" gadījums ir īpašs, jo pircēji pērk "iPhone", lai tiktu pie aplikācijām, taču ar citiem telefoniem tas tā nav. Pat ja kāda telefona lietotāju skaits mērāms desmitos miljonos, tirgus daļa, kuru uzrunā aplikāciju piedāvājums, ir tikai neliela daļa no šī skaita un ir izkliedēta starp dažādām operāciju sistēmām un telefonu modeļiem.
Pētnieks arī norāda, ka visas aplikācijas nebūt netiks izplatītas par maksu, bet centīsies izmantot bezmaksas modeli, kur bezmaksas programma ir "vārti" uz interneta pakalpojumiem par abonēšanas maksu. Biznesa portāls "Nozare.lv" konstatēja, ka pēc šāda modeļa darbojas bezmaksas avīzes "Wall Street Journal" aplikācija un līdzīgs bezmaksas "sīkrīks" no žurnāla "Time" (abi gan kā "Apple iPad" aplikācijas). Par apjomīgāku saturu no abām publikācijām, ko var skatīt caur "iPhone" vai planšetdatoru "iPad", ir jāmaksā.
Starp "censoņiem", kas mēģina atkārtot "Apple App Store" veiksmi, "Juniper Research" pētījums uzskaita "Mobile Market", kas strādā "China Unicom" paspārnē, "Airtel App Central" no Indijas operatora "Bharti" un "Apps & Games Shop" caur britu operatoru "Vodafone 360".
Rakstot par "Juniper Research" pētījumu, informācijas tehnoloģiju (IT) portāls "TechCrunch" piebilst, ka arī "Nokia" ar savu "Ovi" veikalu, "Google" ar savai "Android" operāciju sistēmai pielāgotām aplikācijām, "Palm" un citi cenšas piedalīties tirgu ar atšķirīgu standartu platformām, kas vēl vairāk sarežģī to izredzes.