Pēdējos piecus gadus Formula 1 tiek lietoti tikai 2,4 litru V8 atmosfēriskie motori (pirms tam 3 litru V10), turklāt tie ar jauniem tehniskajiem noteikumiem tiek nepārtraukti ierobežoti, lai samazinātu komandu tēriņus, kas treknajos gados varēja sasniegt pat pusmiljardu ASV dolāru, piedalīšanās F1 sacīkstēs kļūtu plašāk pieejama un skatītājiem būtu aizraujošāka skatīšanās.
Nupat Starptautiskās automobiļu federācijas (FIA) Pasaules Motoru sporta padomē (WMSC) pieņemti jauni F1 tehniskie noteikumi, kas paredz, ka no 2013.gada 2,4 litru V8 dzinēja vietā formulās sāks izmantot 1,6 litru četru cilindru motorus ar turbopūti.
FIA norāda - lai gan degvielas patēriņš tādējādi samazināsies par līdz pat 35%, veiktspēja necietīs un tas tiks panākts ar modernām enerģijas rekuperācijas sistēmām un papildu enerģijas pārvaldības iekārtām.
"WMSC apstiprināja jaunas specifikācijas dzinēja ieviešanu no 2013.gada, lai pasvītrotu FIA saistības ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanā un apmierinātu auto industrijas vajadzības," norāda FIA, paskaidrojot, ka pēc pārrunām ar dzinēju ražotājiem un šīs jomas ekspertiem tie būs 1,6 litru I4 dzinēji ar degvielas iesmidzināšanu līdz pat 500 bāru spiedienā. Tāpat FIA norāda, ka maksimālais dzinēja apgriezienu skaits minūtē tiks samazināts no pašreizējiem 18 000 līdz 12 000.
Vēl var atzīmēt, ka jaunajos noteikumos paredzētais dzinēju skaits, ko pilots var izlietot sezonas laikā bez soda, 2013. gadā samazinās no pašreizējiem astoņiem līdz pieciem un sekojošās sezonās līdz četriem