Dažādās tirdzniecības vietās pieejamo prezervatīvu iepakojumus rotā Rīgas galva Nils Ušakovs un un viņa vietnieks Ainārs Šlesers, kuri attēloti uz kuģa, aicinot viesus uz klāja, finanšu ministrs Einars Repše citplanētiešu ielenkumā atzīst kļūdas, bet Tautas partijas priekšsēdētājs Andris Šķēle, sabraucot ezīti, sola atgriezties. Prezervatīviem ir arī īpašas pamācības, piemēram, „Nasing spešal” ar bijušo finanšu ministru Ati Slakteri uz iepakojuma esot domāts pēc angļu valodas nodarbībām, „Lielais grūdiens” ar bijušo premjeru Aigaru Kalvīti uz iepakojuma labi saderot kopā ar naudu un šampanieti, bet tā saucamais Šlesera prezervatīvs - orientēts uz traktoristiem un ceļa ruļļu vadītājiem.
Rīgas mērs Nils Ušakovs nesatraucas par sava attēla izmantošanu uz prezervatīva iepakojuma un uztver to kā joku. Viens šāds iepakojums viņam jau esot uzdāvināts.
Savukārt Šlesers iepakojumus uztver kā neizdevušos joku, kas viņu šokējis. ”Ja kāds tādā veidā mēģina pievērst uzmanību, tur var rasties problēmas,” sacīja Šlesers.
„Politiķiem jebkura reklāma nāk par labu,” tā sava attēla un izteiciena izmantošanu komentēja Atis Slakteris.
Emocijas vai atmiņas raisošs produkts
SIA „Censuns” valdes loceklis Ģirts Ločmelis norāda, ka prezervatīvs kā produkts pastāv jau gadiem ilgi, taču tā iepakojums ir neizteiksmīgs. Tieši tā arī radusies ideja par paciņas jaunu veidolu. Dizainu esot izstrādājuši teju trīsdesmit cilvēki un izveidoti neskaitāmi paraugi, taču sabiedrības acīm atrādīti tikai labākie, to vidū ir arī iepakojumi ar Rīgas ainām.
„Bija šī kampaņa „LIVE Riga”. Un tieši, lai tūristi paņem kaut ko no Rīgas, lai ir tāds tīri prieks un patīkamas sajūtas, emocijas vai atmiņas raisošs produkts, Rīgu izmantojām kā vārdu,” skaidro Ločmelis.
Par aktīvu pirkšanu patlaban nevarot būt runa un lielā daudzumā iepakojumi netiek ražoti. Tomēr vairāku mēnešu garumā, kopš produkts ir tirgū, pircēji īpaši iecienījuši Šlesera XL, ar Rīgas ainām, kā arī prezervatīvu iepakojumus ar Ļeņina attēlu.
"Uz prezervatīviem tie politiķi, kas to izpelnījušies"
Reklāmas speciālists Andris Rubīns, ieraugot jaunu dizainu, nepārstāj smaidīt. Humora izjūtai esot smalka līnija un šajā gadījumā līnija neesot pārkāpta. „Uz prezervatīviem ir tā politiķu daļa, kas zināmā mērā izpelnījusies tur nokļūt. Tekstu autori meklējuši personību iezīmes un Šlesera gadījumā šī buldozera ideja aiznesta līdz buldozera izjūtām, nodarbojoties ar TO, kur šis produkts nepieciešams,” sacīja Rubīns.
Ja Latvija nevarētu piedāvāt neko citu, tad būtu aizdomīgi. Taču veikalos esot atrodamas arī māla krūzītes, dzintariņi un čiekuriņi, kas tieši akcentē mūsu nacionalitāti. Tāpēc izklaides elementi nekaitēs Latvijas koptēlam, uzskata eksperts.
Bažas - popularizē Rīgu kā seksa tūrisma mērķi
Tomēr ne visi ir tik optimistiski noskaņoti. Reklāmas aģentūras „McCann Erickson Riga” direktors Ainārs Ščipčinskis, uzskata, ka tur, kur redzams Laimas pulkstenis, tautastērpi un uzraksts Rīga, tas strādā uz asociāciju, ka Rīga ir seksa tūrisma mērķis. Šādi suvenīri esot pretrunā ar to, no kā gribam tikt vaļā. Turklāt, jo vairāk nostiprināsim vieglas uzdzīves valsts tēlu, jo grūtāk būs radīt citu priekšstatu.
„Šie suvenīri nostiprina ideju par Rīgu kā Rietumeiropas darbaspēka zemāko slāņu uzdzīves vietu. Nedomāju, ka tas ekonomiku veicina. Tas, ka atbrauc ar lētu aviokompāniju un izdzer trīs kausus alus, tas ir labi, bet diez vai tie ir tūristi, kas Latvijai dod pievienoto vērtību,” uzskata Ščipčinskis.
Banāls koka bebrs radītu daudz labākas asociācijas, ir pārliecināts eksperts.