16 Jūnijā, Pirmdiena
Ziņas :

Kas notiek Latvijā?: Reklāmas – efektīva propaganda, drausmīga bezatbildība?

  • Facebook
  • Izdrukāt
  • Sazināties
  • Saites

Ziņas » Latvijā

Palielināt Samazināt 27 Sep 2010 , 18:49

Kas notiek Latvijā?: Reklāmas – efektīva propaganda, drausmīga bezatbildība?

Priekšvēlēšanu kampaņas ir uzņēmušas apgriezienus, un 22.septembra publiskajās debatēs "Kas notiek Latvijā?" reklāmas, sabiedrisko attiecību, mediju un uzstāšanās mākslas eksperti novērtēja redzamo, konstatējot gan tēlu salīdzināšanos ideju trūkuma dēļ, gan efektīvus propagandas saukļus, gan konkrētas kampaņu kļūdas. Par sabiedrības šķelšanas tematikas lietojumu gan vērtējums atšķīrās.

LU Komunikācijas studiju nodaļas vadītāja Inta Brikše sacīja, ka reklāmas ir nevis par idejām, bet noliegumu un citu kritiku. Arī Latvijas Reklāmas asociācijas vadītājs Ģirts Ozols norādīja, ka nenotiek konkurence par programmatiskajiem jautājumiem, bet tēlu cīņa, kurā salīdzināšanās ir neizbēgamas. "Turības" Sabiedrisko attiecību fakultātes dekāns Andris Pētersons pamatoja, kāpēc virknes politisko spēku priekšvēlēšanu saukļi ir efektīva propaganda, un pateica, kuram spēkam plakāts ir pārāk sarežģīts masu komunikācijai. Režisors un uzstāšanās mākslas konsultants Juris Rijnieks izteica viedokli, ka pirmoreiz redzams "riktīgs" vēlēšanu karnevāls un viss redzamais ir maskas, bet saistība ar realitāti tiek noklusēta.

A.Pētersons uzskaitīja dažādus kampaņu instrumentus, minot gan Laimes lāci, gan vienošanos ar blondīnēm, un secināja, ka "visu spektru" ir paņēmis Ainārs Šlesers. Ģ.Ozols un reklāmas speciālists Vladis Goldbergs savukārt pamatoja, kāpēc kļūdas bija attiecīgi "Vienotības" atbilde tautas kustībai "Par labu Latviju!" un sociāldemokrātiem viņu reklāmas aģentūras izvēle.

"Par labu Latviju!" vēršanos pret homoseksuāli orientētiem cilvēkiem gan eksperti novērtēja dažādi. A.Pētersons secināja, ka, kamēr Latvijā nav viens miljons geju un lesbiešu vēlētāju, stāsts no reklāmas viedokļa ir vietā, bet mediju kritiķe Anda Rožukalne to novērtēja kā izmisuma soli. Savukārt I.Brikše par "drausmīgu politisko bezatbildību" nosauca sabiedrības šķelšanu, arī kategorijās krievi/latvieši un bagātie/nabagie. Viņa pauda uzskatu, ka agresivitāte un sabiedrības dalīšana šajās vēlēšanās ir sasniegusi nebijušus apmērus, bet V.Goldbergs iebilda, ka tas vērojams jau četrus līdz sešus gadus un nekas nav mainījies.

Citi spilgtākie un būtiskākie debašu fragmenti - www.knl.lv.


IESKATIES!

Materiāls publicēts sadarbībā ar vietni

Ievietots : 27 Septembrī 2010

Skatīts : 1722 reizes

Avots : http://www.delfi.lv/news/national/politics/reklamas--efektiva-propaganda-drausmiga-bezatbildiba.d?id=34222227

Birkas : priekšvēlēšanu, saukļus, reklāmas, Propaganda, sabiedrisko, konkurence, eksperti, vēlēšanās, kampaņas, mediju

(Balsu nav)
"Ziņu Spice" rekomendē
Komentāru pagaidām nav. Esi pirmais !
{display:none;}
Ziņu Spice neatbild par rakstiem pievienotajām lasītāju atsauksmēm, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Ziņu Spice patur tiesības liegt rakstu komentēšanas iespēju, kā arī dzēst neatbilstošos komentārus.
Komentāru noformēšana

Mums liekas, ka ir nepietiekami, lai bērnu miesa un dvēsele paliktu tāda pati, kādu to radījusi daba - mēs rūpējamies par viņu audzināšanu un izglītību, lai labais kļūtu vēl labāks, bet sliktais mainītos un kļūtu labs.
-- Lukiāns

Ginesa rekords? Iespējams, tālākie vārti futbola vēsturē

  • Visi aktuālie video
  • 16 Jūnijā vēsturē

    Vai jūtaties droši par savu darbavietu?
    Atbildes: 57

    Turpinās cīņa ar un par pieminekļiem. Andreja Upīša pieminekļa liktenis šobrīd Rīgas domes rokās: to – pēc mākslinieka Ivara Drulles priekšlikuma – gatavojas pārzāģēt pa vertikāli. Nu tad – pārzāģēs vai nepārzāģēs? Šodien par to un citiem pieminekļiem runājam ar arhitektu Jāni Dripi un mākslas vēsturnieku Ojāru Spārīti.

    01 Novembrī 2024
    Elita Veidemane

    Pedavaju kreditu

    LIELISKAS ZIŅAS JUMS..

    Komentē    LIELISKAS ZIŅAS JUMS..
    15 Jūnijā 2023, 11:41
    Ārstniecības augi Latvijā | Пик известий | Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas | Kinofilm@LV


    Priekšvēlēšanu kampaņas ir uzņēmušas apgriezienus, un 22.septembra publiskajās debatēs "Kas notiek Latvijā?" reklāmas, sabiedrisko attiecību, mediju un uzstāšanās mākslas eksperti novērtēja redzamo, konstatējot gan tēlu salīdzināšanos ideju trūkuma dēļ, gan efektīvus propagandas saukļus, gan konkrētas kampaņu kļūdas. Par sabiedrības šķelšanas tematikas lietojumu gan vērtējums atšķīrās.">