22 Novembrī, Piektdiena
Ziņas :

Kas notiek Latvijā?: Reklāmas – efektīva propaganda, drausmīga bezatbildība?

  • Facebook
  • Izdrukāt
  • Sazināties
  • Saites

Ziņas » Latvijā

Palielināt Samazināt 27 Sep 2010 , 18:49

Kas notiek Latvijā?: Reklāmas – efektīva propaganda, drausmīga bezatbildība?

Priekšvēlēšanu kampaņas ir uzņēmušas apgriezienus, un 22.septembra publiskajās debatēs "Kas notiek Latvijā?" reklāmas, sabiedrisko attiecību, mediju un uzstāšanās mākslas eksperti novērtēja redzamo, konstatējot gan tēlu salīdzināšanos ideju trūkuma dēļ, gan efektīvus propagandas saukļus, gan konkrētas kampaņu kļūdas. Par sabiedrības šķelšanas tematikas lietojumu gan vērtējums atšķīrās.

LU Komunikācijas studiju nodaļas vadītāja Inta Brikše sacīja, ka reklāmas ir nevis par idejām, bet noliegumu un citu kritiku. Arī Latvijas Reklāmas asociācijas vadītājs Ģirts Ozols norādīja, ka nenotiek konkurence par programmatiskajiem jautājumiem, bet tēlu cīņa, kurā salīdzināšanās ir neizbēgamas. "Turības" Sabiedrisko attiecību fakultātes dekāns Andris Pētersons pamatoja, kāpēc virknes politisko spēku priekšvēlēšanu saukļi ir efektīva propaganda, un pateica, kuram spēkam plakāts ir pārāk sarežģīts masu komunikācijai. Režisors un uzstāšanās mākslas konsultants Juris Rijnieks izteica viedokli, ka pirmoreiz redzams "riktīgs" vēlēšanu karnevāls un viss redzamais ir maskas, bet saistība ar realitāti tiek noklusēta.

A.Pētersons uzskaitīja dažādus kampaņu instrumentus, minot gan Laimes lāci, gan vienošanos ar blondīnēm, un secināja, ka "visu spektru" ir paņēmis Ainārs Šlesers. Ģ.Ozols un reklāmas speciālists Vladis Goldbergs savukārt pamatoja, kāpēc kļūdas bija attiecīgi "Vienotības" atbilde tautas kustībai "Par labu Latviju!" un sociāldemokrātiem viņu reklāmas aģentūras izvēle.

"Par labu Latviju!" vēršanos pret homoseksuāli orientētiem cilvēkiem gan eksperti novērtēja dažādi. A.Pētersons secināja, ka, kamēr Latvijā nav viens miljons geju un lesbiešu vēlētāju, stāsts no reklāmas viedokļa ir vietā, bet mediju kritiķe Anda Rožukalne to novērtēja kā izmisuma soli. Savukārt I.Brikše par "drausmīgu politisko bezatbildību" nosauca sabiedrības šķelšanu, arī kategorijās krievi/latvieši un bagātie/nabagie. Viņa pauda uzskatu, ka agresivitāte un sabiedrības dalīšana šajās vēlēšanās ir sasniegusi nebijušus apmērus, bet V.Goldbergs iebilda, ka tas vērojams jau četrus līdz sešus gadus un nekas nav mainījies.

Citi spilgtākie un būtiskākie debašu fragmenti - www.knl.lv.


IESKATIES!

Materiāls publicēts sadarbībā ar vietni

Ievietots : 27 Septembrī 2010

Skatīts : 1691 reizi

Avots : http://www.delfi.lv/news/national/politics/reklamas--efektiva-propaganda-drausmiga-bezatbildiba.d?id=34222227

Birkas : priekšvēlēšanu, saukļus, reklāmas, Propaganda, sabiedrisko, konkurence, eksperti, vēlēšanās, kampaņas, mediju

(Balsu nav)
"Ziņu Spice" rekomendē
  • Cēsīs norisināsies Livonijas svētki

  • Izdos Lūcijas Garūtas CD "Kvēlot, Liesmot, Sadegt"

  • Žigulim 40 gadu jubileja

Komentāru pagaidām nav. Esi pirmais !
{display:none;}
Ziņu Spice neatbild par rakstiem pievienotajām lasītāju atsauksmēm, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Ziņu Spice patur tiesības liegt rakstu komentēšanas iespēju, kā arī dzēst neatbilstošos komentārus.
Komentāru noformēšana

Divreiz divi ir četri pat tad, ja to apgalvo paranoiķis.
-- Frankls

Ginesa rekords? Iespējams, tālākie vārti futbola vēsturē

  • Visi aktuālie video
  • 22 Novembrī vēsturē

    Cik daudz naudas mēnesī tērējat mobilā telefona sarunām?
    Atbildes: 74

    Turpinās cīņa ar un par pieminekļiem. Andreja Upīša pieminekļa liktenis šobrīd Rīgas domes rokās: to – pēc mākslinieka Ivara Drulles priekšlikuma – gatavojas pārzāģēt pa vertikāli. Nu tad – pārzāģēs vai nepārzāģēs? Šodien par to un citiem pieminekļiem runājam ar arhitektu Jāni Dripi un mākslas vēsturnieku Ojāru Spārīti.

    01 Novembrī 2024
    Elita Veidemane

    Eiduka prestižajā 'Tour de Ski' sasniedz karjeras labāko rezultātu slēpojumā klasiskajā stilā

    Наша команда искусных исполнителей приготовлена выдвинуть вам передовые системы утепления, которые не только гарантируют долговечную протекцию от холодильности, но и подарят вашему жилищу стильный вид.
    Мы эксплуатируем с современными строительными материалами, заверяя постоянный срок службы службы и превосходные решения. Изоляция наружных стен – это не только сокращение расходов на подогреве, но и ухаживание о окружающей природе. Экологичные инновации, каковые мы внедряем, способствуют не только личному, но и поддержанию природных ресурсов.
    Самое основное: <a href=https://ppu-prof.ru/>Утепление фасада дома снаружи цена</a> у нас стартует всего от 1250 рублей за м²! Это доступное решение, которое превратит ваш домик в истинный приятный корнер с минимальными затратами.
    Наши достижения – это не только изоляция, это образование пространства, в где каждый член символизирует ваш личный образ действия. Мы берем во внимание все твои потребности, чтобы преобразить ваш дом еще более дружелюбным и привлекательным.
    Подробнее на <a href=https://ppu-prof.ru/>ppu-prof.ru</a>
    Не откладывайте заботу о своем квартире на потом! Обращайтесь к экспертам, и мы сделаем ваш обиталище не только теплым, но и стильным. Заинтересовались? Подробнее о наших работах вы можете узнать на нашем сайте. Добро пожаловать в мир гармонии и стандартов.

    Komentē    ppu-prof_ea
    18 Janvārī 2024, 11:58
    Ārstniecības augi Latvijā | Пик известий | Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas | Kinofilm@LV


    Priekšvēlēšanu kampaņas ir uzņēmušas apgriezienus, un 22.septembra publiskajās debatēs "Kas notiek Latvijā?" reklāmas, sabiedrisko attiecību, mediju un uzstāšanās mākslas eksperti novērtēja redzamo, konstatējot gan tēlu salīdzināšanos ideju trūkuma dēļ, gan efektīvus propagandas saukļus, gan konkrētas kampaņu kļūdas. Par sabiedrības šķelšanas tematikas lietojumu gan vērtējums atšķīrās.">