15 Jūnijā, Svētdiena
Ziņas :

Stendzenieks noliedz pārmetumus par reklāmas klipa mūzikas plaģiātismu

  • Facebook
  • Izdrukāt
  • Sazināties
  • Saites

Ziņas » Latvijā

Palielināt Samazināt 29 Jūn 2010 , 16:58

Stendzenieks noliedz pārmetumus par reklāmas klipa mūzikas plaģiātismu

Reklāmas aģentūras !MOOZ radošais direktors Ēriks Stendzenieks kategoriski noraida pārmetumus, ka kustības Par labu Latviju! reklāmas materiālos saskatāms plaģiāts. Autortiesību aģentūras AKKA/LAA pārstāve uzskata - lai izmantotu mūziku reklāmā, jāsaņem mūzikas autora atļauja. Turklāt tikai pats autors var noteikt, kā mūziku izmantot.

«Tie ir pilnīgi murgi! Katram ir skaidrs, ka, tikko parādās jauna grafiskā identitāte, sākas spekulācijas par plaģiātismu,» norādīja Ē.Stendzenieks.

Versijas par to, ka Par labu Latviju! logotips atgādina 1902.gadā dibināta lieveikalu tīkla TARGET logotipu, neesot patiesas, jo emblēma ņemta no Latvijas aviācijas vēstures – šādas apaļas emblēmas tikušas zīmētas uz lidmašīnu astēm.

Savukārt The Cinematic Orchestra dziesma ir To Build a Home, kas izmantota arī viskija Chivas reklāmā,  neesot tiešā veidā izmantota Par labu Latviju! reklāmā.

«Mūzika nav identiska, noskaņa ir līdzīga. Mūziku izveidoja skaņas dizaineris studijā. Starp šīm abām reklāmām vienīgā līdzība vispār ir tikai tā, ka abās izmantoti cilvēki. Tad jau mēs Jānim Streičam varam pārmest plaģiātismu no Ingmāra Bergmana, jo abās filmās izmantoti cilvēki,» izteicās Ē.Stendzenieks. Viņš arī atcerējās, ka gan Raimondam Paulam, gan Lindai Leen esot pārmests plaģiātisms.

Lai izmantotu mūziku reklāmā, jāsaņem mūzikas autora atļauja, un tikai pats autors var noteikt, vai šo mūziku drīkst vai nedrīkst izmantot reklāmā, paskaidroja autortiesību aģentūras AKKA/LAA pārstāve Agnese Kārse. Ekspertu vērtējumu var pieprasīt tiesa, ja strīds nonāk tik tālu. Pierādījumi ir jāsagādā tam, kas saka, ka nav konkrētā autora dziesma, nevis autoram. Atsevišķos gadījumos autoru var pārstāvēt izdevēji.

Kā zināms, 2005.gada nogalē Latvijas kultūras dienās Francijā Ē.Stendzenieks uz Parīzi veda 27 000 latu vērtu runājošo akmeņu projektu, par kuru viņam pārmeta, ka ideju tam reklāmists «aizņēmies» no kāda ārzemju mākslinieka. Tāpat kā tagad, arī tad Ē.Stendzenieks noliedza plaģiātu.





IESKATIES!

Materiāls publicēts sadarbībā ar vietni

Ievietots : 29 Jūnijā 2010

Skatīts : 1597 reizes

Avots : http://www.diena.lv/lat/politics/hot/stendzenieks-noliedz-parmetumus-par-reklamas-klipa-muzikas-plagiatismu

Birkas : reklāmas, direktors, autortiesību, zoom, plaģiāts, Stendzenieks, pārmetumus, AKKA, MOOZ, aģentūras

(Balsu nav)
"Ziņu Spice" rekomendē
  • Stress — vajadzīgais un kaitīgais

  • Viegla atpūta un azarts

  • Apģērba apkope

Komentāru pagaidām nav. Esi pirmais !
{display:none;}
Ziņu Spice neatbild par rakstiem pievienotajām lasītāju atsauksmēm, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Ziņu Spice patur tiesības liegt rakstu komentēšanas iespēju, kā arī dzēst neatbilstošos komentārus.
Komentāru noformēšana

Ir bērni, kas apveltīti ar asu prātu un zinātkāri, bet mežonīgi un stūrgalvīgi. Tādus parasti skolā neieredz un vienmēr uzskata par bezcerīgiem, bet no viņiem parasti iznāk lieli cilvēki, ja tikai viņi tiek atbilstošā veidā audzināti.
-- Komenskis

Ginesa rekords? Iespējams, tālākie vārti futbola vēsturē

  • Visi aktuālie video
  • 15 Jūnijā vēsturē

    Vai uzskatāt, ka klimata pārmaiņas var reāli apdraudēt Latviju?
    Atbildes: 50

    Turpinās cīņa ar un par pieminekļiem. Andreja Upīša pieminekļa liktenis šobrīd Rīgas domes rokās: to – pēc mākslinieka Ivara Drulles priekšlikuma – gatavojas pārzāģēt pa vertikāli. Nu tad – pārzāģēs vai nepārzāģēs? Šodien par to un citiem pieminekļiem runājam ar arhitektu Jāni Dripi un mākslas vēsturnieku Ojāru Spārīti.

    01 Novembrī 2024
    Elita Veidemane

    Pedavaju kreditu

    LIELISKAS ZIŅAS JUMS..

    Komentē    LIELISKAS ZIŅAS JUMS..
    15 Jūnijā 2023, 11:41
    Ārstniecības augi Latvijā | Пик известий | Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas | Kinofilm@LV