«Tie ir pilnīgi murgi! Katram ir skaidrs, ka, tikko parādās jauna grafiskā identitāte, sākas spekulācijas par plaģiātismu,» norādīja Ē.Stendzenieks.
Versijas par to, ka Par labu Latviju! logotips atgādina 1902.gadā dibināta lieveikalu tīkla TARGET logotipu, neesot patiesas, jo emblēma ņemta no Latvijas aviācijas vēstures – šādas apaļas emblēmas tikušas zīmētas uz lidmašīnu astēm.
Savukārt The Cinematic Orchestra dziesma ir To Build a Home, kas izmantota arī viskija Chivas reklāmā, neesot tiešā veidā izmantota Par labu Latviju! reklāmā.
«Mūzika nav identiska, noskaņa ir līdzīga. Mūziku izveidoja skaņas dizaineris studijā. Starp šīm abām reklāmām vienīgā līdzība vispār ir tikai tā, ka abās izmantoti cilvēki. Tad jau mēs Jānim Streičam varam pārmest plaģiātismu no Ingmāra Bergmana, jo abās filmās izmantoti cilvēki,» izteicās Ē.Stendzenieks. Viņš arī atcerējās, ka gan Raimondam Paulam, gan Lindai Leen esot pārmests plaģiātisms.
Lai izmantotu mūziku reklāmā, jāsaņem mūzikas autora atļauja, un tikai pats autors var noteikt, vai šo mūziku drīkst vai nedrīkst izmantot reklāmā, paskaidroja autortiesību aģentūras AKKA/LAA pārstāve Agnese Kārse. Ekspertu vērtējumu var pieprasīt tiesa, ja strīds nonāk tik tālu. Pierādījumi ir jāsagādā tam, kas saka, ka nav konkrētā autora dziesma, nevis autoram. Atsevišķos gadījumos autoru var pārstāvēt izdevēji.
Kā zināms, 2005.gada nogalē Latvijas kultūras dienās Francijā Ē.Stendzenieks uz Parīzi veda 27 000 latu vērtu runājošo akmeņu projektu, par kuru viņam pārmeta, ka ideju tam reklāmists «aizņēmies» no kāda ārzemju mākslinieka. Tāpat kā tagad, arī tad Ē.Stendzenieks noliedza plaģiātu.