Eksperts, kurš pētī nesen okeānā atrastās «melnās kastes» datus, paziņoja: ierakstā dzirdams, kā 58 gadus vecais komandieris iesteidzas pilotu kabīnē. «Viņš deva norādes padotajiem par to, kas jādara, lai glābtu lidmašīnu,» sacīja anonīms avots.
Iepriekš par katastrofas iemeslu nosauca sliktus laika apstākļus, tomēr mediji, atsaucoties uz ekspertu sacīto, ziņo, ka «melnās kastes» dati šo versiju apgāž: laika apstākļi bija vien netiešs iemesls.
Lidojuma trajektorija liecina, ka lidmašīnai bija noteikts kurss lidot cauri negaisa mākoņiem. «Sākumā izskatījies, ka viņiem tas arī izdevies, jo nav nekādu datu par to, ka lidmašīna būtu nokļuvusi pastiprinātas turbulences zonā,» teikts ekspertu atskaitē.
Gaisa spiediena rādītājos, kurus dēvē par Pito caurulēm, redzami kristāliski ledus gabaliņi, kas radušies pēc lidmašīnas atrašanās negaisa zonā. Kristāliskie ledus gabaliņi izraisīja to, ka piloti saņēma neprecīzu informāciju, tāpēc lidmašīna strauji uzņēma augstumu, kas varēja novest pie dzinēja darbības traucējumiem un galu galā izraisīt katastrofu.
Katastrofas iemeslu skaidrošanu veic speciālistu komanda. Precīzāka informācija tiks publicēta 27.maijā, tomēr oficiālo iemeslu nosauks vēlāk, jo tā skaidrošanai nepieciešams ilgāks laika posms.