Problēmas ar buru
Iespējams, jahtai Irbes šaurumā divas jūdzes no krasta radās problēmas ar priekšējo buru. Kapteinis devies problēmas novērst un pārkritis pār bortu. Iespējams, viņam pasviesta glābšanas veste, kuru viņš it kā satvēris.
Jahtai bijušas problēmas arī ar dzinēju. Uz tās atradās četri pieaugušie un divi bērni.
Kā TVNET informēja Aizsardzības ministrijas (AM) pārstāve Vineta Kleine, meklēt pazudušo kapteini devās Nacionālo bruņoto spēku (NBS) Jūras spēku flotiles (JSF) kuģis KA-14 „Astra” un NBS Gaisa spēku helikopters. Pazudušā cilvēka meklēšanā piedalījās arī Igaunijas robežsardzes kuģis „Valve”, kā arī meklēšanas un glābšanas operācijas veikšanai tika norīkoti seši tirdzniecības kuģi.
Uz jahtas esošos pasažierus un jahtu uz Rojas ostu nogādāja
Igaunijas robežsardzes kuģis „Valve”, kur jahtas pasažieru
veselības
stāvokli pārbaudīja medicīniskais personāls.
Meklēšanas darbi no rīta atsākti
Iestājoties tumsai, pazudušā jahtas kapteiņa meklēšanas darbus
pārtrauca iesaistītie tirdzniecības kuģi. Meklēšanu turpināja
krasta
apsardzes kuģis KA-14 „Astra”, kas meklēšanas darbos izmantoja nakts redzamības ierīci.
Pasliktinoties laika apstākļiem, meklēšanas darbi uz 3 stundām tika
pārtraukti, taču šorīt plkst. 5.30 tie atkal tika atsākti, tajos
iesaistot JSF kuģi KA-14 „Astra”, Valsts robežsardzes kuģi RK-20
„Randa” un Gaisa
spēku helikopteri Mi-17.
Pirms gadiem pazudis
Jau ziņots, ka 2005.gadā no jahtas "Mārupe" jūrā iekrita un pazuda kapteinis Hardijs Matīss.
Ziņu par viņa atrašanu nav.
Toreiz "Mārupe" atradās piecas jūras jūdzes no Lielupes grīvas. Iekrītot ūdenī, kapteinim nebija uzvilkta glābšanas veste.