Pirms gada aizsāktā ideja par velotricikla radīšanu Latvijā šodien ir kļuvusi par realitāti – SIA "Prometāls Group" nelielās partijās uzsākusi ražot velotriciklus.
SIA "Prometāls" īpašnieks Ēriks Mikštas: "Šobrīd prezentējam savas nākotnes vīzijas pirmo variantu – velotriciklu divās modifikācijās ar velopiedziņu, kā opcija būs ar elektromotoru aprīkots velotricikls. Mūsu mērķis ir attīstīt velotriciklu un radīt nākotnes tehnoloģiju mobili – plānojam uzlikt virsbūvi un modificēt par mikrohibrīdvelomobili. Ekspluatācijas izmaksas – nekādas, jo akumulators tiek uzlādēts, minot pedāļus un bremzējot."
"Prometāls Group" Ķīpsalā prezentēs divas tricikla modifikācijas – ar vienu riteni priekšā un diviem aizmugurē, kā arī ar diviem riteņiem priekšā un vienu aizmugurē.
Uzzināt visu par jauno transportlīdzekli varēs "Prometāls" stendā. Savukārt, lai parādītu, cik komfortabli ir pārvietoties ar velo transportlīdzekli, izstādes "Tech Industry" apmeklētājiem būs iespēja izmēģināt velotriciklu testa braucienos āra teritorijā.
Velotricikls ir velosipēds, kur braucējs atrodas uz aizmuguri vērstā pusguļus stāvoklī. Šāda veida braucamrīku ir vērts izvēlēties ergonomisko iemeslu dēļ: braucējs jūtas ērti, jo ķermeņa svars ir vienmērīgi sadalīts lielākā teritorijā, ērta atzveltne atbalsta muguru un sēžamvietu, atšķirībā no tradicionālā velosipēda, ar kuru pārvietojoties ķermeņa svars balstās tikai uz nelielu daļu no sēžamvietas kauliem, kājām un rokām.
Šis pārvietošanās līdzeklis ir ērts, stabils un viegli vadāms, tas ļauj brauciena laikā vērot apkārtni, nebaidoties zaudēt līdzsvaru un nokrist. No drošības viedokļa, velotricikls ir viennozīmīgi drošāks nekā parastais velosipēds, jo kritiena amplitūda ir mazāka, pie straujas bremzēšanas braucējs nevar izkrist no sēdekļa.
Pateicoties tricikla uzbūvei, to viegli un bez piepūles var vadīt arī cilvēki, kam ir liekais svars, sirds slimības un elpošanas traucējumi. Noguruma pakāpe ir daudz zemāka. Pozitīvi, ka braukšanas laikā tiek trenētas pasīvās muskuļu grupas, kas, braucot ar tradicionālo velosipēdu, netiek darbinātas.
Velotriciklam ir arī aerodinamiskas priekšrocības, tas var attīstīt lielāku ātrumu jo, atrodoties pusguļus stāvoklī, ar kājām uz priekšu, braucēja ķermenis rada mazāku frontālo pretestību. Velotriciklam pieder pasaules ātruma rekords ar velo transportlīdzekli. Pagaidām ātruma rekords pieder "Semam Whittingham" ar 132,5km/h, kas tika uzstādīts 2008.gada 18.septembrī ASV.