Eksperimentam raidījums izmantoja lietotu "Ford Focus" piecdurvju hečbeku, kuram pēc "EuroNCAP" triecienu testiem ir četru zvaigžņu vērtējums (no piecām iespējamām). Automobilī tika iesēdinātas divi manekeni – viens priekšā un otrs aizmugurē –, pēc kā tas ar 80 km/h ātrumu tika triekts barjerā.
Pirms eksperimenta pat automobiļu triecienu testu eksperti nebija vienisprātis par to, vai šādam automobilim frontālā sadursmē drošāk būtu sēdēt priekšā vai aizmugurē. Kā raidījumam norādījis viens no ekspertiem ar 11 gadu stāžu, tad viņam ir ļoti daudz informācijas par to, kāds rezultāts būs sēžot priekšā, bet ļoti maz informācijas par to – kas notiks aizmugurē; tāpēc šis eksperts uzņemtos izvērtētu risku – sēdēšanu priekšā.
Kā izrādījies eksperimenta rezultātā, lietotu "Ford Focus" piecdurvju hečbeku triecot barjerā ar 80 km/h ātrumu, autovadītājam būtu iespiestas kājas starp pedāļiem, bet ar krūškurvi viņš būtu salauzis stūresrata lejasdaļu – "tas būtu ļoti sāpīgi," norāda eksperts, "varbūt pat letāli".
Aizmugurējam pasažierim konkrētajā eksperimentā ir klājies labāk. Trieciena brīdi tas ar savu seju atsitas pret ceļiem, gūstot traumas, bet drošības josta vietām sagrieztu ādu.
Tomēr eksperti uzsver, ka jaunāko automobiļu gadījumā rezultāts varētu izvērsties otrādi. Drošības līmenis priekšā sēdošajiem pastāvīgi tiek uzlabots, bet aizmugurē – nē. Tāpēc nākotnē, ja vien netiek ieviests drošības spilvens arī aizmugurējiem pasažieriem, sēdēt priekšā būs drošāk.