Ārvalstīs ražotu automobiļu rezerves Krievijas dīlercentru noliktavās tuvojas beigām, raksta izdevums "Izvestija" ar atsauci uz Krievijas automobiļu dīleru asociāciju. Pašlaik dīlercentru krājumos esošie 20-30 tūkstoši ārvalstu ražojuma automobiļi pietiks aptuveni mēnesim. Turklāt starp tiem praktiski vairs nav populāro marku "Hyundai", "Volkswagen" un "Renault" automobiļu – pārsvarā tie ir dārgi ķīniešu automobiļi. Pēc analītiķu aplēsēm, jaunu auto deficīts Krievijā 2023. gadā veidos aptuveni miljonu vienību.
Šobrīd Krievijā darbojas aptuveni trīs tūkstoši auto dīlercentru. Vidēji katrs no tiem pārdod 30 automobiļu mēnesī, tādējādi līdzšinējie krājumi ar grūtībām pietiks viena mēneša realizācijai, bet 2023. gadā noliktavas, visticamāk, būs praktiski tukšas.
2021. gadā Krievijā tika pārdoti aptuveni 1,7 miljoni jaunu vieglo pasažieru automobiļu, bet šogad – tikai 650 tūkstoši. Tādējādi deficīts veido aptuveni 1,1 miljonu eksemplāru un diez vai nākamgad tas tiks kompensēts, uzskata eksperti.
Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā noteikto rietumvalstu sankciju dēļ, kad tirgu pameta arī vairums civilizētās pasaules autoražotāju, vairs nav ekonomiski izdevīgi ievest Vācijas, Japānas un Dienvidkorejas ražojuma automobiļus, kas būtiski palielina to gala cenu. "Pelēkā" importa apjomi šobrīd ir pārāk zemi, lai apmierinātu pieprasījumu Krievijā.
Gausi savus automobiļus piegādā arī auto dīleri no Kazahstānas, Armēnijas un Baltkrievijas – tiem nav izdevīgi atdot savos noliktavas krājumos esošos automobiļus klientiem, kuri pēc tam pie viņiem nebrauks uz regulārām apkopēm.
Savukārt Ķīnas autoražotāji ir pacēluši savas produkcijas cenas, tomēr viņu tirgus daļa Krievijā tik un tā pieaug – jau oktobrī tie aizņēma praktiski trešdaļu jauno auto tirgus. Arī Krievijas automobiļu dīleru asociācija norāda, ka Krievijas klientiem ir jābūt gataviem pāriet uz ķīniešu autobūvi, jo visas cerības nākotnē jauno auto tirgū ir tikai uz ķīniešiem un vietējo autobūvi, kurai gan ir grūtības ar komplektējošo detaļu importu.