22 Novembrī, Piektdiena
Vīriešiem :

Ekskluzīvi: Latviešu Lotus Super Seven

  • Facebook
  • Izdrukāt
  • Sazināties
  • Saites

Vīriešiem » Auto

Palielināt Samazināt 4 Aug 2010 , 15:16

Ekskluzīvi: Latviešu Lotus Super Seven

Kad Lotus pēc 2500 pārdotām automašīnām pārstāja ražot modeli Seven, tiesības uz tā ražošanu pārpirka Caterham, kas turpina ražot Super 7 vēl šodien. Taču ne tikai Caterham vien būvē šādus auto - tādi top arī tepat Latvijā.

Kentas grāfistē izvietotais Caterham Cars ir tiešais tradīciju turpinātājs, taču uz dažiem Super 7 automobiļiem droši var rakstīt Made in Latvia, jo tie būvēt tepat Rīgas pievārtē, Beberbeķos.

Tā dēvētās Lotus Super Seven replikas Latvijā būvē autoinženieris Māris Vīgants, kura aizraušanās ar mazajiem auto bez jumta un ārpus rāmja izvirzītajiem riteņiem sākās astoņdesmitajos gados, kad tolaik populārais franču aktieris Žans Pols Belmondo kādā kinofilmā traucies pie Lotus Super Seven stūres. Ar to brīdi inženieris arī "saslimis" ar domām par šiem auto un nu jau kopš 2001. gada tādus būvē savā garāžā.

Lotus Super Seven ideja pieder britu izgudrotājam, inženieriem un sacīkšu braucējam Kolinam Čepmenam. Daudzas viņa idejas, piemēram, monokoka tipa virsbūve, retinājums zem mašīnas, aerodinamiskie elementi, dzīvo vēl šodien motorsporta karalienē Formula 1. Latviešu Super Seven ir līdzīgs.

"Tā forma ir klasiskā Kolina Čepmena forma. Protams, riteņi kopš 1957. gada ir kluvuši divas trīs reizes platāki, spārni paplašināti, bet forma ir saglabāta. Tas viss velk uz formulu vai ko citu - bet daudz tādu nav. Ir jau mēģināts taisīt līdzīgas formas auto, bet tie nav aizgājuši plašumā. Šī forma gan ir tik ģeniāla, ka iet cauri laikam. Pirms kādiem 20 gadiem visi, kas būvēja šīs automašīnas, uzskatīja par goda lietu kaut ko mainīt un uzlabot formā. Taču šobrīd visi atgriezušies pie klasiskās formas, un izvirtības notiek zem vāka," - tā automobiļu būvētājs Māris Vīgants.

Vīganta būvētajos auto izvirtības gan ir diezgan pieticīgas, jo zem vāka iebūvēts vienkāršs Volkswagen motors ar 136 zirgspēkiem. Nav daudz, tomēr inženieris norāda, ka jauda nav galvenais, galvenais ir šā auto izskats un jaudas un svara attiecība, kas pat ar 0,9 litru motoriņu ļautu braukt pietiekami ātri un iekļauties satiksmē. Protams, ja gribas braukt ātrāk nekā pārējiem, tad jāuzstāda jaudīgāks motors.

"Ja tev šī mašīna patīk, tu esi gatavs pieciest dažādus trūkumus - nav kondicioniera, tā ir cieta, ir tikai divas vietas, cimdu nodalījums - maziņš. Braukt ar šo auto ir fīlings. Cilvēks, kas brauc ar X5 džipu, nesapratīs, bet varbūt vajag pamēģināt?" jautā Vīgants.

Lai uzzinātu vairāk par latviešu Lotus Super Seven, par tā vadīšanas niansēm, par to, vai šo auto var iegādāties kā konstruktoru un cik tas maksā, skaties VIDEO.

IESKATIES!

Materiāls publicēts sadarbībā ar vietni

Ievietots : 04 Augustā 2010

Skatīts : 1849 reizes

Avots : http://www.tvnet.lv/auto/par_un_ap/341019-ekskluzivi_latviesu_lotus_super_seven

Birkas : automašīnas, mašīnas, Beberbeķos, Seven, lotus, auto, automašīnām, mašīna, automobiļiem

(Balsu nav)
"Ziņu Spice" rekomendē
  • Daimler "saprecas" ar Renault. Kas no tā sanāks?

  • Šīfere grūtniecības devītajā mēnesī pozē kaila

  • Izdos "Ainars Mielavs "Audiobiogrāfija""

Komentāru pagaidām nav. Esi pirmais !
{display:none;}
Ziņu Spice neatbild par rakstiem pievienotajām lasītāju atsauksmēm, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Ziņu Spice patur tiesības liegt rakstu komentēšanas iespēju, kā arī dzēst neatbilstošos komentārus.
Komentāru noformēšana

Apvainoties - tas paša verga ziņā.
-- Lezgīnu sakāmv.

Ginesa rekords? Iespējams, tālākie vārti futbola vēsturē

  • Visi aktuālie video
  • 22 Novembrī vēsturē

    Cik daudz naudas mēnesī tērējat mobilā telefona sarunām?
    Atbildes: 74

    Turpinās cīņa ar un par pieminekļiem. Andreja Upīša pieminekļa liktenis šobrīd Rīgas domes rokās: to – pēc mākslinieka Ivara Drulles priekšlikuma – gatavojas pārzāģēt pa vertikāli. Nu tad – pārzāģēs vai nepārzāģēs? Šodien par to un citiem pieminekļiem runājam ar arhitektu Jāni Dripi un mākslas vēsturnieku Ojāru Spārīti.

    01 Novembrī 2024
    Elita Veidemane

    Eiduka prestižajā 'Tour de Ski' sasniedz karjeras labāko rezultātu slēpojumā klasiskajā stilā

    Наша команда искусных исполнителей приготовлена выдвинуть вам передовые системы утепления, которые не только гарантируют долговечную протекцию от холодильности, но и подарят вашему жилищу стильный вид.
    Мы эксплуатируем с современными строительными материалами, заверяя постоянный срок службы службы и превосходные решения. Изоляция наружных стен – это не только сокращение расходов на подогреве, но и ухаживание о окружающей природе. Экологичные инновации, каковые мы внедряем, способствуют не только личному, но и поддержанию природных ресурсов.
    Самое основное: <a href=https://ppu-prof.ru/>Утепление фасада дома снаружи цена</a> у нас стартует всего от 1250 рублей за м²! Это доступное решение, которое превратит ваш домик в истинный приятный корнер с минимальными затратами.
    Наши достижения – это не только изоляция, это образование пространства, в где каждый член символизирует ваш личный образ действия. Мы берем во внимание все твои потребности, чтобы преобразить ваш дом еще более дружелюбным и привлекательным.
    Подробнее на <a href=https://ppu-prof.ru/>ppu-prof.ru</a>
    Не откладывайте заботу о своем квартире на потом! Обращайтесь к экспертам, и мы сделаем ваш обиталище не только теплым, но и стильным. Заинтересовались? Подробнее о наших работах вы можете узнать на нашем сайте. Добро пожаловать в мир гармонии и стандартов.

    Komentē    ppu-prof_ea
    18 Janvārī 2024, 11:58
    Ārstniecības augi Latvijā | Пик известий | Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas | Kinofilm@LV