Lai noskaidrotu, kas ir tie lidaparāti, kāds ir to maršruts un citas lidojumu detaļas, tika iesaistīti Šauļos dislocētie NATO iznīcinātāji.
Aizsardzības ministra biroja vadītājs Airis Rikveilis pastāstīja, ka NATO lidmašīnas veica Krievijas lidaparātu identifikāciju un pavadīja tās līdz NATO gaisa telpas robežai.
Fakts, ka šīs Krievijas lidmašīnas neatsaucās, nav vērtējams kā draudzīgs žests, tā uzskata Aizsardzības ministrija, kura ir arī pateicīga NATO par operatīvo reakciju.
AM Preses nodaļas vadītāja Dace Ankipāne pastāstīja, ka tā kā krievu iznīcinātāji atradās virs neitrālajiem ūdeņiem, to pilotiem nebija pienākuma identificēties, tomēr prakse ir citāda. "Teorētiski viņiem bija visas tiesības neatsaukties, bet, ja nesanāk sazināties un lidmašīnas neatsaucas, šādos gadījumos vienmēr nekavējoties tiek iedarbināti mūsu mehānismi, un NATO iznīcinātāji, kas patrulē tai brīdī virs mūsu gaisa telpas, dodas noskaidrot," pastāstīja Ankipāne.
Līdz ar to Krievijai tagad nebūs pienākuma atskaitīties, kāpēc tās lidmašīnas neatsaucās uz aicinājumu sevi identificēt vai kāpēc tās lidoja tur, kur tās lidoja. Nekādas procedūras nesekos, tomēr diplomātiskajās attiecībās kā labs žests tiek uzskatīta atsaukšanās un sevis identificēšana, skaidroja AM Preses nodaļas vadītāja.
Latvijas Ārlietu ministrija par notikušo ir saņēmusi mutisku informāciju un uztur kontaktu ar AM un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem. Ņemot vērā, ka notikumā bija iesaistītas tieši NATO lidmašīnas, pēc detalizētākas informācijas saņemšanas šis gadījums tikšot izvērtēts sadarbībā ar NATO.
Savukārt NATO Preses centrā skaidroja, ka, ja tikuši iesaistīti Šauļos dislocētie NATO iznīcinātāji, par notikušo noteikti ir informēta NATO militārā vadība. Jau notikusi saziņa starp NATO un AM pārstāvjiem, bet NATO oficiālais viedoklis šai sakarā, visticamāk, tiks pausts vēlāk.