14 Jūnijā, Sestdiena
Ziņas :

Mīlētākais zīmols Latvijā - "Google"

  • Facebook
  • Izdrukāt
  • Sazināties
  • Saites

Ziņas » Ekonomika

Palielināt Samazināt 28 Sep 2010 , 18:41

Mīlētākais zīmols Latvijā - "Google"

Šodien tika paziņoti tie zīmoli, kurus Latvijas iedzīvotāji ir iemīlējuši visvairāk. Otrajā vietā ierindojas aizvadīto trīs gadu mīlētāko zīmolu topa pirmās vietas ieguvējs "Nokia", trešajā - "Inbox", kas saglabājis pozīcijas salīdzinājumā ar aizvadīto gadu.

Mīlētāko zīmolu topa ceturtajā vietā ierindojas "Visa" karte, piektajā - "Swedbank", sestajā - "Maxima", septītajā - "Rimi", astotajā - "Draugiem.lv", devītajā - "Latvijas Mobilais telefons", desmitajā - "Depo".

Augošākā zīmola titulu ieguvis "Facebook.com", savukārt par kvalitatīvāko zīmolu atzīta "Laima". Topa veidotāji norāda, ka šogad klienti ir kļuvuši kritiskāki un tikai katrs piektais (23%) no zīmoliem ir spējis noturēt kvalitātes priekšstatu. ""Laima" to ir uzlabojusi un tādēļ ieguvusi kvalitatīvākā zīmola titulu," atzina topa veidotāji.

Par izdevīgāko zīmolu atzīta "Maxima". Topa veidotāji norāda, ka ""Maxima" ir nepārspēts meistars atlaižu un krāšanas akcijās - kad pircēji sāka satraukties par cenu, "Maxima" nemitīgās un vienlaicīgās akcijas nodrošināja sajūtu, ka visu varēsi nopirkt par akcijas cenu".

Par unikālāko zīmolu atzīts "Rīgas melnais balzams". "Kamēr citi bijušie unikālākā zīmola titula līderi ("Lāči", "Emihla Gustava schokolade", "Stenders") savu unikalitāti zaudē, "Melnais balzams" vispārējā cenu nolaišanas drudzī izskatās kā stabila un nemainīga klints. Pērn šis zīmols bija ceturtajā unikālāko zīmolu vietā, šogad vairāk nekā jebkurš cits zīmols "Rīgas melnais balzams" uzlabojis unikalitātes priekšstatu," norāda topa veidotāji.

Par personiskāko zīmolu atzīta "Visa" karte. "Vēl vairāk par to, kāds ir tavs mobilais telefons, tava banka, tavs veikals, par tevi liecina tas, vai izmanto kredītkartes. "Visa" ir zīmols ar naudas un labklājības smaržu," atzina topa veidotāji.

Savukārt ietekmīgākā zīmola titulu saņem "Nokia". Topa veidotāji atzīst, ka daudz cilvēki, kas lieto "Nokia", ir par to augstās domās un nekautrējas par to stāstīt citiem.

Pētījumā ar "TNS Latvia" metodoloģijas palīdzību tika noteikts arī piesaistošākais zīmols - zīmols, kas spējis radīt visnoturīgāko saiti ar saviem esošajiem pircējiem. Par piesaistošāko zīmolu atzīts "Madara Cosmetics".

Tāpat šogad pirmo reizi Latvijā tika izvērtēts, cik veiksmīgi zīmoli darbojas sociālajos medijos. Sadarbībā ar pionieriem "Twitter" izpētē - "SOON" - izstrādāta metodoloģija, kas ļauj izvērtēt zīmola ietekmi, popularitāti un apspriešanu vienā no augošākajiem sociālajiem tīkliem Latvijā - "Twitter". Par ietekmīgāko zīmolu sociālajos tīklos atzīts "Radio 101".

2009.gadā Latvijas mīlētākie zīmoli bija "Nokia", "Google", "Inbox", "draugiem.lv", "Laima", "TV3", "Swedbank", "Maxima", "Latvijas Mobilais telefons" un "Rūjienas saldējums". Par ietekmīgāko zīmolu tika atzīts topa uzvarētājs "Nokia", kā unikālākais zīmols tika vērtēta "Lāči", izdevīgākais - "Maxima", ar vislielāko izaugsmi pārsteidza "BiFri".

Zīmolu pētījumu veido reklāmas aģentūra "DDB Latvia" sadarbībā ar žurnālu "Kapitāls" un tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūru "TNS Latvia", aptaujājot vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotājus.

Mīlētāko zīmolu noteikšanai izmantota starptautiski radīta un jau 30 pasaules valstīs pielietota metodoloģija "DDB Brand Capital". Savukārt, lai nodrošinātu iespēju padziļināti analizēt zīmolus, to pašreizējo situāciju, konkurētspēju un potenciālu iegūt jaunus zīmola lietotājus, šogad zīmolu izpēte papildināta ar pasaulē un Latvijā atzinīgi vērtētu un plaši izmantotu "TNS" zīmola snieguma novērtējuma modeli - "Conversion Model".

50 mīlētākie zīmoli noskaidroti jau sesto reizi, apkopojot tos "Mīlētāko zīmolu topā". Šogad pētījumā aplūkoti 622 Latvijā sastopami zīmoli, kas tika vērtēti četrās tēla kategorijās - unikalitāte, kvalitāte, izdevīgums un asociēšana.

Topa veidotāji norāda, ka, pateicoties rekordlielajam zīmolu skaitam, pētījums sniedz vēl pilnīgākus un precīzākus rezultātus.

IESKATIES!

Materiāls publicēts sadarbībā ar vietni

Ievietots : 28 Septembrī 2010

Skatīts : 3213 reizes

Avots : http://www2.la.lv/lat/sodienas_zinas/?doc=8944

Birkas : zīmes, google, mīlētākais, zīmolu, preču, zīmols, topā, zīmoli, aptaujājot, topa

(Balsu nav)
"Ziņu Spice" rekomendē
Komentāru pagaidām nav. Esi pirmais !
{display:none;}
Ziņu Spice neatbild par rakstiem pievienotajām lasītāju atsauksmēm, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Ziņu Spice patur tiesības liegt rakstu komentēšanas iespēju, kā arī dzēst neatbilstošos komentārus.
Komentāru noformēšana

Audzināšana ir māksla, kuras pielietojums tiek pilnveidots nomainoties paaudzei pēc paaudzes.
-- Kants

Ginesa rekords? Iespējams, tālākie vārti futbola vēsturē

  • Visi aktuālie video
  • 14 Jūnijā vēsturē

    Kas ir vissvarīgākais Tavā dzīvē?
    Atbildes: 128

    Turpinās cīņa ar un par pieminekļiem. Andreja Upīša pieminekļa liktenis šobrīd Rīgas domes rokās: to – pēc mākslinieka Ivara Drulles priekšlikuma – gatavojas pārzāģēt pa vertikāli. Nu tad – pārzāģēs vai nepārzāģēs? Šodien par to un citiem pieminekļiem runājam ar arhitektu Jāni Dripi un mākslas vēsturnieku Ojāru Spārīti.

    01 Novembrī 2024
    Elita Veidemane

    Pedavaju kreditu

    LIELISKAS ZIŅAS JUMS..

    Komentē    LIELISKAS ZIŅAS JUMS..
    15 Jūnijā 2023, 11:41
    Ārstniecības augi Latvijā | Пик известий | Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas | Kinofilm@LV