Mīlētāko zīmolu topa ceturtajā vietā ierindojas "Visa" karte, piektajā - "Swedbank", sestajā - "Maxima", septītajā - "Rimi", astotajā - "Draugiem.lv", devītajā - "Latvijas Mobilais telefons", desmitajā - "Depo".
Augošākā zīmola titulu ieguvis "Facebook.com", savukārt par kvalitatīvāko zīmolu atzīta "Laima". Topa veidotāji norāda, ka šogad klienti ir kļuvuši kritiskāki un tikai katrs piektais (23%) no zīmoliem ir spējis noturēt kvalitātes priekšstatu. ""Laima" to ir uzlabojusi un tādēļ ieguvusi kvalitatīvākā zīmola titulu," atzina topa veidotāji.
Par izdevīgāko zīmolu atzīta "Maxima". Topa veidotāji norāda, ka ""Maxima" ir nepārspēts meistars atlaižu un krāšanas akcijās - kad pircēji sāka satraukties par cenu, "Maxima" nemitīgās un vienlaicīgās akcijas nodrošināja sajūtu, ka visu varēsi nopirkt par akcijas cenu".
Par unikālāko zīmolu atzīts "Rīgas melnais balzams". "Kamēr citi bijušie unikālākā zīmola titula līderi ("Lāči", "Emihla Gustava schokolade", "Stenders") savu unikalitāti zaudē, "Melnais balzams" vispārējā cenu nolaišanas drudzī izskatās kā stabila un nemainīga klints. Pērn šis zīmols bija ceturtajā unikālāko zīmolu vietā, šogad vairāk nekā jebkurš cits zīmols "Rīgas melnais balzams" uzlabojis unikalitātes priekšstatu," norāda topa veidotāji.
Par personiskāko zīmolu atzīta "Visa" karte. "Vēl vairāk par to, kāds ir tavs mobilais telefons, tava banka, tavs veikals, par tevi liecina tas, vai izmanto kredītkartes. "Visa" ir zīmols ar naudas un labklājības smaržu," atzina topa veidotāji.
Savukārt ietekmīgākā zīmola titulu saņem "Nokia". Topa veidotāji atzīst, ka daudz cilvēki, kas lieto "Nokia", ir par to augstās domās un nekautrējas par to stāstīt citiem.
Pētījumā ar "TNS Latvia" metodoloģijas palīdzību tika noteikts arī piesaistošākais zīmols - zīmols, kas spējis radīt visnoturīgāko saiti ar saviem esošajiem pircējiem. Par piesaistošāko zīmolu atzīts "Madara Cosmetics".
Tāpat šogad pirmo reizi Latvijā tika izvērtēts, cik veiksmīgi zīmoli darbojas sociālajos medijos. Sadarbībā ar pionieriem "Twitter" izpētē - "SOON" - izstrādāta metodoloģija, kas ļauj izvērtēt zīmola ietekmi, popularitāti un apspriešanu vienā no augošākajiem sociālajiem tīkliem Latvijā - "Twitter". Par ietekmīgāko zīmolu sociālajos tīklos atzīts "Radio 101".
2009.gadā Latvijas mīlētākie zīmoli bija "Nokia", "Google", "Inbox", "draugiem.lv", "Laima", "TV3", "Swedbank", "Maxima", "Latvijas Mobilais telefons" un "Rūjienas saldējums". Par ietekmīgāko zīmolu tika atzīts topa uzvarētājs "Nokia", kā unikālākais zīmols tika vērtēta "Lāči", izdevīgākais - "Maxima", ar vislielāko izaugsmi pārsteidza "BiFri".
Zīmolu pētījumu veido reklāmas aģentūra "DDB Latvia" sadarbībā ar žurnālu "Kapitāls" un tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūru "TNS Latvia", aptaujājot vairāk nekā 1000 Latvijas iedzīvotājus.
Mīlētāko zīmolu noteikšanai izmantota starptautiski radīta un jau 30 pasaules valstīs pielietota metodoloģija "DDB Brand Capital". Savukārt, lai nodrošinātu iespēju padziļināti analizēt zīmolus, to pašreizējo situāciju, konkurētspēju un potenciālu iegūt jaunus zīmola lietotājus, šogad zīmolu izpēte papildināta ar pasaulē un Latvijā atzinīgi vērtētu un plaši izmantotu "TNS" zīmola snieguma novērtējuma modeli - "Conversion Model".
50 mīlētākie zīmoli noskaidroti jau sesto reizi, apkopojot tos "Mīlētāko zīmolu topā". Šogad pētījumā aplūkoti 622 Latvijā sastopami zīmoli, kas tika vērtēti četrās tēla kategorijās - unikalitāte, kvalitāte, izdevīgums un asociēšana.
Topa veidotāji norāda, ka, pateicoties rekordlielajam zīmolu skaitam, pētījums sniedz vēl pilnīgākus un precīzākus rezultātus.