Kā ziņo informācijas tehnoloģiju (IT) portāls «TheRegister», pirmā ziņa par «Skype» pakalpojumu avāriju nāca caur simtiem satrauktu «Twitter» vēstījumu.
«Skype» savā oficiālajā blogā avāriju skaidro ar sistēmas tā saukto supermezglpunktu pazušanu. Tie ir «Skype» lietotāju datori, kurus sistēma izmanto kā kaut ko līdzīgu starp telefona katalogu un centrāli, jo tie glabā informāciju par citu «Skype» lietotāju atrašanās vietu internetā.
Tieši šo apstākli, ka «Skype» īsti nav savu datu apstrādes resursu, daži nozares komentētāji izmantojuši, lai interneta telefonijas sistēmu raksturotu kā labdabīgu globālo datortīklu «parazītu».
Kā izriet no «Skype» bloga ieraksta, «supermezglpunktu» avāriju izraisījusi kļūme noteiktās «Skype» lietotāja programmatūras versijās, kas faktiski apstiprina aizdomas, ka katra atsevišķa telefonijas un videotelefonijas programma satur iespēju lietotāja datu mašīnu pārvērst par šādu mezglpunktu.
Kā zināms, «Skype» tehnoloģisko risinājumu izstrādāja Igaunijā, kur joprojām atrodas galvenais «Skype» attīstības centrs, bet uzņēmumu sākotnēji 2003.gadā dibināja skandināvi Niklass Zenstrēms un Januss Frīss. 2005.gadā «Skype» nopirka interneta «tirgus placis» «eBay», bet 2009.gadā vairākuma akciju pakete tika pārdota finanšu investoru grupai.
Pēc internetā pieejamās informācijas, «Skype» visā pasaulē ir vairāk nekā 520 miljoni lietotāju. Ar «Skype» var veikt bezmaksas sarunas starp internetam pieslēgtām ierīcēm, bet par maksu var zvanīt uz parastajiem telefoniem un pat ierīkot virtuālu parasto telefona numuru dažādās valstīs, arī tur nedzīvojot.