Šis konflikts nonācis arī starptautisko mediju redzeslokā.
Kaškina stāstīja, ka, pamanot kādu «mēstuļu» sūtītāju un citu šaubīgi darbību veicēju starp nelielā Latvijas interneta pakalpojumu sniedzēja (IPS) «Microlines» klientiem, organizācija «Spamhaus» veica darbības, kas brīžiem atslēdza līdz pat 50 000 Latvijas interneta adrešu no iespējas sūtīt e-pastu.
Pēc asas sarakstes ar «Spamhaus» visas skartās adreses ir izņemtas no melnā saraksta, teica Kaškina. Cik noprotams, «CERT NIC.LV» iesaistījās sarakstē ar «Spamhaus» kā viena no valsts datu tīklu incidentu novēršanas komandām (vēl ir Valsts informācijas tīkla aģentūrai pakļautā Datoru drošības incidentu reaģēšanas vienība - DDIRV).
Starp skartajām adresēm bija Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūts (LUMII) un liela daļa «Latnet serviss» interneta lietotāju. Tas nozīmēja, ka, sūtot e-pastu no melnajā sarakstā uzskaitītajām adresēm, pasts tika novirzīts vai apzīmēts ka «mēstule» jeb spams.
Kaškina norādīja uz vairāk nekā 25 lappušu garu atklātu vēstuli un ziņojumu, no kura izriet, ka, pēc «NIC.LV» domām, «Spamhaus» rīkojies nesamērīgi bargi un ar nepamatoti plašu vērienu, ievadot lielas interneta adrešu grupas melnajos sarakstos arī pēc tam, kad «NIC.LV» bija izskaidrojis, ka tām nav nekāda sakara ar kaitīgu vai nelikumīgu darbību.
Kaškina tomēr teica, ka «Microlines» joprojām neesot izdevies atslēgt kaitīgā darbībā pieķerto lietotāju. Iespējams, mazam uzņēmumam Latgalē ir darīšana ar tehniski prasmīgiem kibernoziedzniekiem, kuri nevēlas šķirties no sava «kanāla» uz internetu, pa kuru sūtīt surogātpastu un izplatīt ļaundabīgu programmatūru.
Konflikts starp Latvija institūcijām un «Spamhaus», kuru uzskata par cienījamu kibernoziedzības apkarošanas sabiedrisko organizāciju, nonācis starptautisko informācijas tehnoloģiju (IT) mediju redzeslokā. Britu IT portāls «TheRegister» apraksta strīdu ar virsrakstu «Latvijas «botnet» vairošanās izraisa ķildu ar «Spamhaus"». Botnets ir «zombētu» vai svešai ietekmei pakļautu datoru tīkls, kur izmanto dažādām ļaunprātīgām aktivitātēm.
Rakstā plaši izklāstīts «NIC.LV» skaidrojums un sūdzība, kā arī citēti «Spamhaus» eksperti, kuri saka, ka esot rīkojušies saskaņā ar pieņemtu praksi pēc tam, kad sūdzības «Microlines» amatpersonām un «Latnet serviss», kas piegādāja interneta pieslēgumu šim IPS, netika uzklausītas.
Savukārt Latvijas puse uzskata, ka «Spamhaus» rīkojusies nesamērīgi, melnajā sarakstā ierakstot plašu «Latnet» interneta adrešu diapazonu, lai gan tam vajadzējis zināt, ka problēmas rodas tikai no pāris adresēm, kas saistītas ar vienu «Latnet» klientu. Sabiedriskā organizācija rīkojusies tāpat kā cilvēks, kas aizdedzina mežu, jo tur ieskrējusi viena lapsa.
«NIC.LV» arī pārmet «Spamhaus» augstprātīgu un nicinošu attieksmi sarakstē ar Latvijas pusi, atbildot uz apgalvojumu, ka «Latnet» ir viens no lielākiem Latvijas ISP ar frāzi, ka «Latvija ir viena no mazākajām valstīm».
Savukārt «Spamhaus» pārstāvis «TheRegister» teica, ka Latvijas puses saskatījusi rupju attieksmi, iespējams, nesaprotot angļu valodas nianses. «Nozare.lv» gan pārliecinājās, ka «NIC.LV» ziņojums bija rakstīts korektā angļu valodā.