Nosūtot īsziņu uz 1188 ar vārdu «kur», lietotājam tiks atsūtīta tuvākās apkārtnes adrese un saite uz tuvumā esošo objektu sarakstu, kas sagrupēts pa kategorijām un sarindots pēc attāluma. Savukārt, ja ir vēlme atrast ļoti konkrētu pakalpojuma sniedzēju vai iestādi, tad īsziņas tekstā aiz vārda «kur» jānorāda viens vai divi atslēgas vārdi (līdz 30 simboliem). Piemēram, «kur pica» vai «kur auto serviss».
Nosūtot «kur» uz 1188 pirmo reizi, mobilais operators atsevišķā īsziņā prasīs apstiprinājumu, ka lietotājs piekrīt nosūtīt atrašanās vietas datus 1188 sistēmai.
Lietotāja atrašanās vieta tiek noteikta, izmērot mobilā tālruņa signāla stiprumu un attālumu līdz operatora sakaru torņiem, kas tiek izmantots arī glābšanas dienestu darbībā. Pēc īsziņas iesūtīšanas 1188 sistēma no mobilā operatora saņem koordinātas un rādiusu (jeb precizitāte), kurā var atrasties tālruņa lietotājs.
Vietas noteikšanas precizitāte pilsētā ir vidēji 250–500 metri, bet ārpus apdzīvotām vietām pārsniedz vienu kilometru, atkarībā no tuvumā esošo sakaru torņu skaita.
Pēc dotās koordinātas 1188 sistēma automātiski piemeklē tuvāko adresi un īsziņā nosūta personalizētu mobilās lapas saiti, kur skatāms pilns saraksts ar 1188 datubāzē atrastajiem tuvākajiem objektiem – restorāniem, veikaliem, wifi zonām, bankomātiem, bankām, vēlēšanu iecirkņiem, naktsmītnēm, benzīntankiem, aptiekām, bibliotēkām, pasta iecirkņiem, muzejiem.
«Mēs diemžēl vēl nevaram atbildēt uz folklorizējušos jautājumu «kas es esmu?», bet esam raduši iespēju ikvienam noskaidrot «kur es esmu?», pārvēršot savu mobilo tālruni par navigācijas ierīci. Atliek vien nosūtīt īsziņu uz 1188 un pēc īsa brīža saņemsi informāciju par savu atrašanās vietu un tuvākajiem objektiem. Viedtālruņu lietotāji var apskatīt tuvākās vietas arī vizuāli kartē,» pastāstīja «Lattelecom BPO» valdes priekšsēdētājs Valters Māziņš.
LMT viceprezidents Ingmārs Pūķis uzsver: «Esmu pārliecināts, ka ikviens kaut reizi savā dzīvē ir nokļuvis situācijā, kad nepazīstamā pilsētā steidzami ir jāatrod tuvākā aptieka, degvielas uzpildes stacija vai bankomāts, taču kartē šādu informāciju nav iespējams atrast. Ir gandarījums, ka LMT pirmais saviem klientiem var piedāvāt pakalpojumu, kas ļauj operatīvi iegūt šāda veida informāciju un, ja klients izmanto internetu telefonā, to apskatīt arī kartē. Šobrīd, kad ir karstākais atvaļinājumu laiks, LMT un Uzziņu dienesta 1188 izstrādātais gudrais meklētājs noteikti būs labs palīgs ikvienam, kurš aktīvi apceļo Latviju.»
Pakalpojums šobrīd pieejams LMT klientiem (arī «Okarte» un «Amigo»), un līdz šī gada beigām paredzēts uzsākt tā sniegšanu arī citu operatoru klientiem.
Līdz pat 31.augustam «kur» pakalpojuma īsziņas saņemšana un izmantošana būs bez maksas, bet sākot ar rudeni, tā cena būs 15 santīmi par saņemto īsziņu.