PTAC arī sācis «Viasat» komercprakses izvērtēšanu, jo kompānija patērētājiem nav laikus paziņojusi par izmaiņām programmu paketē.
PTAC sācis atkārtoti izvērtēt līgumu nosacījumus, ko «Viasat» piedāvā klientiem, jo uzskata, ka ir negodīgs līgumā ietvertais nosacījums: «Gadījumā, ja, veicot izmaiņas kanālu piedāvājumā, no paketes izņemti vairāk nekā 15% klienta izvēlēto kanālu, nenomainot tos ar līdzīgām programmām, klientam tiesības izbeigt līgumu, rakstveidā paziņojot par to «Viasat» līdz grozījumu spēkā stāšanās dienai».
Iepriekšminētais nosacījums uzskatāms par netaisnīgu un tāpēc, PTAC ieskatā, nav spēkā no līguma noslēgšanas brīža.
PTAC aicinājis «Viasat» labprātīgi apņemties nepiemērot attiecībā pret patērētājiem šo nosacījumu, kā arī veikt grozījumus patērētājiem piedāvātajos līguma projektos. Ja PTAC no «Viasat» šādu apņemšanos nesagaidīs, centrs lems par saistoša lēmuma izdošanu.
Pēdējā mēneša laikā PTAC saņēmis lielu skaitu patērētāju sūdzību un informācijas pieprasījumu saistībā ar «Viasat» Latvijas filiāles sniegtajiem pakalpojumiem - «PBK», «Ren TV» un «RTR» televīzijas programmu retranslācijas pārtraukšanu.
PTAC jau aprīļa beigās ticies ar «Viasat» pārstāvjiem, kuri apņēmušies klientiem piedāvāt kompensāciju, proti, «TV 1000 Premium» vai «Sporta paketi» aprīlim bez maksas. Tiem klientiem, kas jau pieteikušies kompensācijas saņemšanai, minētās paketes būs pieejamas bez maksas arī maijā.
Savukārt gadījumos, kuros klientiem tieši konkrēto televīzijas programmu uztveramība bijis būtisks priekšnosacījums «Viasat» pakalpojumu saņemšanā, ar klientiem tiek veiktas pārrunas, lai vienotos par katram gadījumam izdevīgākajiem nosacījumiem sadarbības turpināšanai.
«Viasat» atzinis, ka tad, ja vienošanās netiks panākta, klients varēs vienpusēji atkāpties no saistības un līgumsods par līguma izbeigšanu tiks atcelts vai samazināts.
PTAC uzsver, ka Elektronisko sakaru likums nosaka: ja līguma darbības laikā tiek mainīti līguma noteikumi, tostarp mainīts pakalpojuma sastāvs, patērētājam, ja viņu neapmierina šādas izmaiņas, ir tiesības vienpusēji izbeigt noslēgto līgumu, nemaksājot līgumsodu.
PTAC uzsver, ka «Viasat» pienākums konkrētajā situācijā bija informēt abonentus par līguma nosacījumu grozījumiem un tiesībām izbeigt līgumu bez līgumsoda piemērošanas ne vēlāk kā vienu mēnesi pirms līguma nosacījumu grozījumu spēkā stāšanās dienas.
Tā kā «Viasat» klienti netika informēti par iespēju izbeigt noslēgto līgumu bez līgumsoda piemērošanas, jo iepriekšminētais «Viasat» līguma ar patērētājiem nosacījums paredz, ka patērētājs vienpusēji līgumu izbeigt nevar, PTAC uzskata, ka patērētāji savas tiesības var izmantot mēneša laikā no informācijas iegūšanas brīža, bet ne vēlāk kā līdz brīdim, kad atslēgtās televīzijas programmas tiek atjaunotas.
Tomēr PTAC vērš uzmanību, ka terminētā līguma laušanas gadījumā, «Viasat» ir tiesīga prasīt atlikušās naudas summas atmaksu par subsidēto ierīci jeb satelīta iekārtu.
PTAC uzsver, ka tad, ja patērētājs ir nolēmis atteikties no turpmākas pakalpojuma saņemšanas, tādēļ, ka «Viasat» ir vienpusēji mainījis pakalpojuma sastāvu, uzņēmums par līguma izbeigšanu noteikti ir jāinformē rakstveidā.
Tāpat patērētājam jāatdod uzņēmumam ierīce, kas komplektā ar atbilstošu satelīta uztvērēju veido kodēšanas moduli un ļauj skatīties kodētus televīzijas kanālus un saņemt pārraides pakalpojumu.
Atteikumu vēlams nosūtīt ierakstītas vēstules veidā.