"Izrādās, līdz traģēdijai noveda visbanālākā pilotu kļūda, kuru autovadītāji sauc par "blondīnes kļūdu": viņi aizmirsa atslēgt stāvbremzi," laikrakstam paziņoja izmeklēšanai tuvs ziņu avots aviācijas rūpniecībā.
Bremzes dēļ nesasniedz vajadzīgo ātrumu
Saskaņā ar laikraksta ziņoto izmeklēšanas komisija jau noskaidrojusi, ka lidmašīna sāka braukt pa skrejceļu ar neatslēgtu stāvbremzi. Šī ierīce, kas ir analoga rokas bremzei automašīnā, tiek izmantota tikai lidmašīnas stāvēšanas brīdī. Dzinēju jauda bija pietiekama, lai lidmašīna izkustētos no vietas arī ar ieslēgtu stāvbremzi un nobrauktu vajadzīgo posmu pa skrejceļu, tomēr neatslēgtās stāvbremzes dēļ bija problemātiski sasniegt pacelšanās ātrumu.
Laikraksta ziņu avots sacīja, ka atšifrētais "melno kastu" saturs liecina par to, ka tieši pirms pacelšanās lidmašīnas komandieris Andrejs Solomencevs pavēlējis otrajam pilotam Igotam Ževelovam uzņemties vadību, motivējot to ar sliktu pašsajūtu.
Pilots par to, visticamāk, aizmirsis
Stāvbremzi vajadzēja atslēgt tieši lidmašīnas komandierim. Laikraksts izteica pieņēmumu, ka lidmašīnas vadības nodošanas brīdī par to tika aizmirsts un neviens nepievērsa uzmanību attiecīgajam signālam uz instrumentu paneļa.
Laikraksts informēja, ka oficiālais atzinums par katastrofas cēloņiem var tikt sagatavots trešdien.
Lidmašīnai tehniski nekādu vainu nebija
Neatkarīgo valstu sadraudzības (NVS) Starpvalstu aviācijas komiteja (SAK) pirmdien paziņoja, ka lidmašīna bijusi tehniskā kārtībā.
"Ir noskaidrots, ka lidmašīnas pacelšanās masa bija pieļaujamā robežās, apkalpei pirms pacelšanās veicot visu vadības kanālu pārbaudi, viss darbojās normālā režīmā," žurnālistiem Maskavā teica SAK vadītāja Tatjana Anodina.
Viņa sacīja, ka "dzinēji darbojās līdz brīdim, kad notika sadursme, pirms pacelšanās stabilizators un aizspārņi bija pacelšanās režīmā".
Anodina piebilda, ka meteoroloģiskie apstākļi lidostā, tostarp sānu vējš, netraucēja veikt lidojumus.
Noliedz informāciju par skrejceļa ierobežojumiem
Viņa arī pastāstīja, ka lidmašīnas parametriskajā ierakstītājā nav konstatētas komandas, kas liecinātu, ka būtu bijušas tehniskas problēmas.
Iepriekš amatpersonas paziņoja, ka lidmašīnā iepildītā degviela bijusi kvalitatīva. Savukārt Jaroslavļas lidostas direktors noliedzis medijos izskanējušos pieņēmumus, ka šai lidmašīnai bijuši noteikti skrejceļa izmantošanas ierobežojumi saistībā ar pilsētā paredzēto starptautisko politisko forumu, jo lidmašīnas ar foruma dalībniekiem ieradušās tikai nākamajā dienā.
Jau vēstīts, ka 7.septembrī, paceļoties gaisā no Jaroslavļas Tunošnas lidostas, avarēja Krievijas aviosabiedrības "Jak-servis" lidmašīna "Jak-42", kas veda uz Kontinentālās hokeja līgas (KHL) spēli komandu "Lokomotiv". Avārijas dēļ dzīvību zaudēja 44 no 45 lidmašīnā esošajiem cilvēkiem, tostarp Latvijas izlases hokejists Kārlis Skrastiņš.