Mačo tēls savu laiku jau ir nokalpojis. Un arī metroseksuāļi pieder pagātnei. Tad jājautā – kāds ir vīrietis? Uzmetot skatu ASV žurnāla People 2009. gada seksīgāko vīriešu sarakstam, top skaidrs – uzvarējis ir ilgstošais favorīts Džonijs Deps. Taču nominēto vidū bijuši arī Raiens Reinoldss, Džeiks Gilenhāls, Bredlijs Kūpers, Džons Ledžends un Roberts Patinsons. Tātad puiši, kas nav nedz alfa tēviņi, nedz arī mīkstčauļi. Viņi iemieso maigu spēku – jauno vīrišķību. Viņi ir tādi kā Baraks Obama politikā vai Krištianu Ronaldu futbolā, kurš nomainījis Armani modeli Deividu Bekhemu. Viss, kas ir aktuāls VIP vidū, attaisnojas arī reālajā dzīvē. Tendenču pētnieki šobrīd vīrieti redz kā gādīgu, uz partnerību un ģimeni orientētu, bet tajā pašā laikā arī izlēmīgu un konsekventu cilvēku. Tādu, kam piemīt spēks, bet kurš nav primitīvs un nezaudē seksuālo pievilcību sieviešu acīs. Mēs vīrieti izpētījām sīkāk un stāstām, kā viņš dzīvo un mīl, kādas ir viņa intereses un vājības, ko viņš dara vannas istabā un internetā...
Sekss? Nekādu problēmu!
Ekonomikas panīkums, rūpes par
naudu, bailes par darbu – vai tāpēc vīrietim zūd vēlme mīlēties? Nē!
Tieši krīze viņam pierādījusi to, ka panākumu vārdā jācenšas gan darbā,
gan privātajā dzīvē. Turklāt brīvie vīrieši domā tāpat kā aizņemtie.
Seksuāli atvērtajiem un aktīvajiem pāriem vecumā no 20 līdz 30 gadiem
tendenču pētnieks un pētījuma Sexstyles 2010 vadītājs Matiass Horks sola
rožainu nākotni. Sekss galvenokārt nozīmē prieka gūšanu un kalpo par
mīlestības un attiecību kvalitātes rādītāju. Turklāt tas notiek ne tikai
diskrēti zem segas. Ierosme tiek gūta arī no pornofilmām un svingeru
klubos. Vienīgā problēma ir tā, ka sievietes kļuvušas prasīgākas –
neviena tāpat vien vairs nestenēs. Tā dēvētās Cool Cats – pašapzinīgās,
emancipētās un izglītotās sievietes vecumā līdz 35 gadiem – ir īstas
erotikas stratēģes. Viņas zina, ko vēlas un kā to iegūt. Vai tāpēc
vīrietim dažreiz nešķiet, ka no viņa tiek prasīts pārāk daudz?
Iespējams, taču viņš zina, kas darāms – vienkārši jāizlaiž no rokām
groži.
Labāk divatā nekā viens pats mājās
Sliktā ziņa ir tā, ka
nomācošs pārsvars vīriešu vecumā līdz 26 gadiem vēl joprojām dzīvo pie
mātes. Tā vismaz liecina veiktās aptaujas. Savukārt labās ziņas ir
veselas divas. Pirmā ir tā, ka 46 procentu vīriešu pēc pāris mēnešu
draudzēšanās ir gatavi sākt kopdzīvi. Bet otrā – vīrieši vēlas dzīvot
120 kvadrātmetru lielās telpās un, kā liecina veiktie pētījumi, gada
laikā par mēbelēm un mājsaimniecības priekšmetiem iztērē apmēram 700
latu.
Līdztiesība? Varbūt
Sievietēm šodien nereti ir labāka
izglītība nekā vīriešiem – vai sieviešu līdztiesība svin uzvaru? Ne
gluži! Lai gan pēc Heidelberger Sinus-Institut veiktā pētījuma datiem,
divas trešdaļas vīriešu vēlētos līdztiesīgas attiecības ar savām
partnerēm un tikai viena trešdaļa izsakās, ka sabiedrībā valda pārlieku
liels feminisms, tās ir tikai runas. Līdzko jāpāriet pie darbiem un
dienas kārtībā parādās tādi ne visai patīkami pienākumi kā bērnu
pieskatīšana, putriņu vārīšana un grīdas mazgāšana, kungi, un jo īpaši
precētie ģimeņu tēvi, sāk kļūt izvairīgi. Rostokas universitātes
pētījums rāda, ka līdz ar pirmā bērna piedzimšanu vīriešu emancipācijai
vairumā gadījumu pienāk beigas. Jaunās paaudzes aprūpi pārsvarā uzņemas
mātes, un arī attiecībā uz mājas darbiem laulātie atgriežas pie
tradicionālā lomu sadalījuma. Pretējie tiem pāriem, kas nav precējušies.
Brīvais
mīlnieks
Ja agrāk kāds nevēlējās attiecības, tad deva priekšroku
vienas nakts sakariem vai romāniņiem. Šobrīd vīrietis apvieno abas
iespējas un izvēlas no tām labāko – sieviete viņam nav vairs tikai
vienai naktij, taču arī ne tik daudzām, lai tas kļūtu par pienākumu.
Turklāt sieviete vairs nav nezināmā svešiniece, bet gan draudzene, ar
kuru ik pa reizei pārgulēt, neveidojot nopietnas attiecības un nekļūstot
par pāri. Šādi notiek savstarpēja labuma gūšana.
Viņiem atkal patīk apaļīgās
Modes pasaules kārnuma kults
šobrīd izpelnās vienīgi protestus. Modeles, fotogrāfi un žurnāli arvien
vairāk vēršas pret nulles izmēra teroru un sludina normālu svaru.
Atgriešanās pie dabiskas sievišķības gūst atbalstu. «Īstas sievietes ir
apaļīgas, un īsti vīrieši to zina!» interneta portālā Facebook šim
sauklim ir vairāk nekā 25 000 piekritēju. Tāpat tas ir arī reālajā
dzīvē: kādas aptaujas dati liecina, ka 70 procentiem vīriešu patīk, ja
pretējā dzimuma pārstāves ir sievišķīgi apaļīgas, un tikai 5 procenti
(vēl joprojām) dod priekšroku kārnumam. 53 procenti domā, ka apaļīgas
sievietes ir jutekliskākas, un 29 procenti ir pārliecināti, ka viņas ir
arī līdzsvarotākas un ne tik kašķīgas kā badakāši. Turklāt vairāk miesas
uz kauliem vīriešus arī vairāk uzbudina. Džordžijas Gvinetas koledžas
(ASV) veiktajā eksperimentā vīriešiem tika demonstrēti kailu sieviešu
attēli un konstatēts, ka apaļīgās sievietes attiecīgajā smadzeņu areālā
izraisa ievērojami lielāku aktivitāti nekā kārnās.
«Nesaki to, dārgā!"
Ir lietas, ko vīrieši laiž gar
ausīm. Un ir lietas, ko nevēlas dzirdēt nekādā gadījumā. Lūk, kādā
aptaujā uzzinātie teikumi, ko 2010. gadā nedrīkstam izrunāt nekādā
gadījumā: «Es neesmu gatava attiecībām», «Paliksim draugi», «Tas nav
tevis dēļ, tas ir manis dēļ», «Vai tev nešķiet, ka es esmu pārāk
resna?», «Tu nekad neklausies.«
Zaļumi nāk (par labu)!
Steiks, cepti kartupeļi, alus un
saldajā ēdienā cigarete – vīriešu ēšanas ieradumi ilgu laiku bija
diezgan neapzinīgi. Taču, kā rāda pētījums ar nosaukumu Ētiskā patēriņa
nākotne, pēdējā laikā Y hromosomas nēsātāji sākuši ēst un dzīvot
prātīgāk. Ja vēl pirms dažiem gadiem bioloģiski audzētos pārtikas
produktus izvēlējās 66 procenti vīriešu, tad 2009. gadā tie bija jau 74
procenti. Cilvēki kļūst arvien elastīgāki un pārmaiņus ēd gan gaļu, gan
zaļumus. Tas atsaucas arī uz fizioloģiju: pagājušajā gadā dzīvnieku
aizstāvju organizācija PETA nāca klajā ar reklāmas kampaņu, kurā
paziņoja, ka veģetāriešiem ir labāks sekss, jo gaļa padara resnu, slimu
un garlaicīgu gultā. Savukārt spāņu pētnieki nonākuši pie secinājuma, ka
vīriešiem, kas ēd daudz augļu un dārzeņu, ir labāka spermas kvalitāte.
Uz dabiskumu orientēts vīrietis ir kļuvis ļoti pieprasīts. Dabas draugam
tiek ražoti CO2 neitrāli prezervatīvi, locekļa uzmavas bez kaitīgām
vielām (www.eartherotics.com)
un drīzumā gaidāmas arī bioloģiskās potences kapsulas no augu
ekstraktiem, kas paaugstinās testosterona līmeni un veicinās asinsriti.
Šobrīd tās jau tiek testētas Berlīnes Charité universitātes klīnikā.
Džentlmenis rokas internetā un klusē
Kā liecina
Infratest Dimap veiktā aptauja, katrs otrais attiecībās nesaistītais
vīrietis domā, ka ideālo partneri iespējams atrast internetā. Tas nekas,
ka šie meklējumi vidēji aizņem 19 mēnešus. Jo ātrāk viņiem nesanāk –
lielās noslēpumainības dēļ. Pēc Bambergas universitātes sociologa
Andresa Šmica veiktā pētījuma, dodoties internetā lielās mīlas
meklējumos, vīrieši ļoti reti ļauj ieskatīties savā dvēselē. Iespējams,
vīrieši neapzinās, ka, izpaužot arī personiskas lietas, viņiem veiktos
labāk. Neizpaliek arī krāpšanās – ja sievietes mēdz izlikties slaidākas,
nekā ir patiesībā, tad vīriešu vājība ir auguma garums.
Esi piesardzīga!
Vīrieši nesaprot sievietes? Un kā vēl
saprot! Pēc interneta portāla Parship veiktās aptaujas datiem, viņi jau
sen izstrādājuši stratēģiju vēlmju objekta izpētei. 63 procenti domā, ka
pietiek tikai paskatīties uz sievietes māti vai draudzeni un uzreiz būs
skaidrs, ar ko ir darīšana. Vismaz puse ir pārliecināti, ka sievietes
patiesā daba izpaužas viņas izturēšanās veidā gan sabiedrībā, gan
attieksmē pret vīriešiem, un tādējādi ātri vien kļūst redzams, vai viņa
ir Princese, Pelēkā pele vai Kašķu pūznis. Secinājumi tiek izdarīti, pat
pamatojoties uz televīzijas pārraižu izvēli un to, vai priekšroka tiek
dota ziņu raidījumiem vai Grejas anatomijai. Nereti pēdējais lēmums tiek
pieņemts gultā, jo katrs piektais vēlas arī intīmāku iepazīšanos. Līdz
ar to apzīmējums «Drošs sekss» iegūst jaunu jēgu!
Uzmanību, lielummānija
Ir jau dzirdēts, ka, runājot par
savu draudziņu, vīrieši mēdz pieplusot tam dažus centimetrus. Taču, kā
liecina Kinsey Institute veiktais pētījums, šī problēma atsaucas arī uz
izsargāšanās līdzekļu izvēli – 45 procenti aptaujāto atzina, ka pēdējā
laikā lietotie prezervatīvi neesot īsti labi derējuši. ASV pētnieki
secināja: pārāk liela izmēra izstrādājumus vīrieši iegādājas arī tāpēc,
ka ietekmējušies no pornogrāfijas, kur locekļa izmērs bieži vien ir
pārspīlēts. Līdz ar to kļūdains ir arī pieņēmums par pašam nepieciešamo
izmēru. Diemžēl sekas nav patīkamas – prezervatīvs neder, šļūkā, plīst
un krīt nost. Tāpēc apzīmējumus «mazs» un «vidējs» zinātnieki iesaka
nomainīt ar «liels» un «ekstra liels». Izmēram ir nozīme – šodien vairāk
nekā jebkad agrāk!
Smalkā procedūra. Liekā apmatojuma likvidēšanā mūsdienu vīrietis ir tikpat konsekvents, kā plānojot karjeru.
TĪRA MANTA
Vannas istabā viņš sācis uzturēties pat ilgāk
nekā tu un lieto ne vairs tavus, bet speciāli vīriešiem izstrādātus
skaistumkopšanas produktus. Turklāt vīrietis sācis likvidēt lieko
apmatojumu ne tikai padusēs, bet arī uz pleciem, krūtīm, muguras, dibena
un kājām. Tendenču pētnieki šo fenomenu sauc par «Manscaping»,
atvasinot to no angļu vārda «Landscaping» – ainavu kopšana. Kā liecina
Toluna-Institut kompānijas Philips uzdevumā veiktais pētījums, skūts,
izravēts un īsināts tiek visur, kur vien izspraucies kāds matiņš.
81 %
vīriešu vecumā no 16 līdz 35 gadiem regulāri likvidē ķermeņa
apmatojumu.
44 % vīriešu vairākas reizes mēnesī likvidē intīmās zonas
apmatojumu.
27 % to dara vairākas reizes nedēļā. Intīmās zonas
apmatojuma favorītfrizūra ir nullīte, tai seko īsi apcirpts un daļēji
noskūts.
73 % uzskata, ka matiņu augšanas ierobežošana nāk par labu
higiēnai.
45 % domā, ka tas ir seksīgi.
43 % to dara partneres
dēļ.
DĀRGAIS KOLĒĢIS…
Kā vīrietim 3.0 klājas biznesa pasaulē?
Lūk, daži izsmeļoši skaitļi un fakti!
60 % strādā virsstundas 73 %
ārpus darba laika ir sazvanāmi pa mobilo telefonu vai arī viņiem var
sūtīt e-pasta vēstules 12,8 % vadošā personāla stresa noņemšanai un
prāta skaidrībai praktizē jogu (TNS Infratest)
35 % ir bijis
dienesta romāniņš
29 % attiecīgo kolēģi ir arī apprecējuši
6 % pēc
šī sakara ir mainījuši darba vietu
Kas tas tāds?
Ja agrāk mēs zinājām apzīmējumu Yuppie, tad
šodien…
…CHICKOLO Saliktenis no vārdiem čiksa un žigolo – vīrietis,
kas nodarbojas ar sieviešu savaldzināšanu.
…DADSTER Stilīgs, gados
jauns tētis, kas iziet ielās nošļukušās biksēs, kedās un ar i-pod rokās.
…MOHEMIAN
Apsēsts ar mobilajām tehnoloģijām, nepārtraukti telefonē un sūta
īsziņas. Pat tad, ja atrodas kompānijā.
…PIMP Moderni ģērbies
vīrietis, kam ir (daudz) naudas, ar ko viņš gūst panākumus pie sievietēm
un to arī demonstrē …
WANNABE Viņš gribētu gan, taču ne vienmēr
var.