Jauno izstāžu zāli svinīgā ceremonijā atklāja satiksmes ministrs Uldis Augulis, Ceļu satiksmes drošības direkcijas valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš un Rīgas Motormuzeja direktors Aivars Aksenoks.
DELFI |
Starp viesiem bija ne tikai ar Motormuzeju un Latvijas antīko automobiļu klubu saistīti cilvēki, bet pat agrākās "RAF" rūpnīcas darbinieki, jo atsevišķa ekspozīcijas daļa ir veltīta Latvijā savulaik tik populārās "RAF" rūpnīcas vēsturei. Tajā apskatāms gan mikroautobuss, kurš 1980.gadā pavadīja Maskavas olimpiskās uguns skrējienu, gan 1961.gadā ražotais "RAF-976" ar koka karkasa virsbūvi, gan koka sagataves virsbūves metāla paneļu izgatavošanai.
DELFI |
Līdz ar jaunās zāles atklāšanu no muzeja zelta krājumiem interesantu apskatei tiks nodoti pēdējos gados lieliski restaurētie ugunsdzēsēju automobiļi "Magirus - M 45L" ar ugunsdzēsēju trepēm "K-30" (1935.g.) un "Henschel Typ 33D1" (1941.g.).
DELFI |
Apmeklētāji pastāvīgā ekspozīcijā varēs apskatīt arī eleganto 1919.gada kravas automobili "Renault Fu" ar 20.gadsimta sākumam netipiski lielo septiņu tonnu kravnesību, čuguna riteņiem un pilngumijas riepām.
DELFI |
Kara tehnikas cienītāji varēs iepazīt spēkratus, kurus Otrā pasaules kara laikā izmantoja gan vācu, gan sabiedroto armijas. To vidū ir vairāki apvidus automobiļi, motocikli, 1943.gadā ražotā vācu amfībija "VW Typ 166", kā arī mazākais kāpurķēžu vilcējtransports vācu armijā – "NSU HK 101".
DELFI |
Tāpat šeit zstādīti arī vairāki līdz šim muzejā neredzēti pēckara padomju kravas automobiļi.
DELFI |
Jaunā izstāžu zāle tiek veidota Rīgas Motormuzeja ēkas daļā, kur agrāk darbojās autoservisa uzņēmums. Tādēļ telpā ir saglabāta auto darbnīcas gaisotne – apskates bedre, ventilācijas caurules, darbnīca un lielie, iebraucamie vārti.
DELFI |