19 Aprīlī, Piektdiena
Vīriešiem :

Ekobraukšanas zelta likumi

  • Facebook
  • Izdrukāt
  • Sazināties
  • Saites

Vīriešiem » Auto

Palielināt Samazināt 1 Jūl 2011 , 11:21

Ekobraukšanas zelta likumi

Mainot braukšanas paradumus, autovadītāji var būtiski ietaupīt, samazinot degvielas patēriņu vidēji par 10-15%, apgalvo Drošas Braukšanas Skolas apmācību direktors Andris Pļavenieks. Piemēram, nobraucot 10 000 km, vieglā automašīna vidēji patērē 800 l degvielas, kas izmaksā 720 LVL. Turpretim, braucot ekonomiski, degvielas patēriņu iespējams samazināt par 15% un tādējādi ietaupīt, sākot no 108 LVL.

Drošas Braukšanas Skolas eksperti atgādina, ka ekonomiskas braukšanas principu ievērošana ir elementāra, ja pievērš nepieciešamo uzmanību šādām svarīgām detaļām:

1. Distances ievērošana

Ja autovadītājs ietur distanci no priekšā braucošās mašīnas, tas dod laiku paspēt izvērtēt situāciju un paredzēt notikumu attīstību – ne vienmēr ir vajadzība bremzēt, kādreiz var pietikt ar gāzes pedāļa atlaišanu. Sekojot līdzi savam braukšanas stilam, var ne tikai ietaupīt degvielu un izvairīties no stresa, bet arī paaugstināt drošības līmeni uz ceļa.

2. Atbilstoša pārnesumu izvēle un motora apgriezieni

Svarīga nozīme degvielas ekonomijā ir pareizai pārnesumu un motora apgriezienu izvēlei. Vismazākais degvielas patēriņš ir sasniedzams, izvēloties augstāko iespējamo pārnesumu pie minimāliem, stabiliem motora apgriezieniem. Izpētot savas mašīnas īpatnības, var atrast optimālu pārnesumu pārslēgšanas režīmu, kas atbilst ekonomiskas braukšanas principiem. Ieslēdzot piekto pārnesumu jau pie 60 – 70 km/h, iespējams ietaupīt diezgan būtisku degvielas daudzumu. Braukšanu var uzsākt pietiekami aktīvi, gāzes pedāli nospiežot līdz pat 2/3 no pedāļa gājiena, pārslēdzot pārnesumus 2000 – 3000 motora apgriezienu diapazonā. Atcerieties, ka braukšana neekonomiska kļūst tad, kad motora apgriezienu skaits minūtē pārsniedz 3000.

3. Maršruta plānošana

Pareizi novērtējot situāciju uz ceļa, izvairoties no nevajadzīgiem manevriem un liekas bremzēšanas, vadītāji var būtiski samazināt degvielas patēriņu. Sastrēgumi ir lielākā "degvielas bende", tāpēc svarīgi savlaicīgi izplānot braukšanas maršrutu, mobili reaģēt uz satiksmes blīvuma izmaiņām, ne vienmēr izvēloties "taisnāko" ceļu, bet gan "brīvākās" ielas. Katra lieka apstāšanās un braukšanas uzsākšana tērē papildus degvielu.

4. Gaisa pretestība

Ievērojot ekonomiskas braukšanas pamatprincipus, degvielas patēriņu iespējams samazināt gan pārvietojoties pa pilsētu, gan arī ārpus tās. Ārpus pilsētas jāatceras, ka braucot ar ātrumu ātrāk nekā 90km/h, degvielas patēriņš pieaug īpaši strauji. Šo apstākli vēl pastiprina, piemēram, jumta bagāžnieki, velosipēdu kronšteini, kuri tiek dažkārt vadāti līdzi bez īpašas vajadzības. Savukārt smagajām automašīnām efektīvi jāizmanto sastāva masa, jo inercei jeb kustības enerģijai, ir liela nozīme degvielas ekonomijā. Svarīgi, lai nebūtu lieka gaisa pretestība, kuras pārvarēšana patērē daudz degvielas.
5. Spiediens riepās

Pazemināts gaisa spiediens riepās palielina rites pretestību, tādejādi braukšana kļūst neekonomiska. Spiediena neatbilstība apgrūtina automašīnas vadāmību, kas negatīvi ietekmē braukšanas drošību. Vieglajai automašīnai normāls spiediens riepās, atkarībā no modeļa, ir no 1,7 līdz 2,5 atmosfērām. Savukārt smagajām mašīnām, atkarībā no masas, nepieciešamais gaisa spiediens riepās ir 6,5 līdz 9 atmosfērām.

"Svarīgi ir gan izvērtēt notikumus uz ceļa un adekvāti reaģēt, gan savlaicīgi parūpēties par savu auto. Ekonomiskai braukšanai ir jāizvēlas pareizi pārnesumi, jākontrolē motora apgriezieni, jāseko līdzi gaisa spiedienam riepās un jāievēro citas svarīgas nianses. Braucēji ikdienā par šīm detaļām piemirst, tomēr, it īpaši tālākos braucienos ar lielu bagāžu, šie principi palīdz ekonomēt degvielu un, līdz ar to, arī brauciena kopējās izmaksas," uzsver A.Pļavenieks.



IESKATIES!

Materiāls publicēts sadarbībā ar vietni

Ievietots : 01 Jūlijā 2011

Skatīts : 1674 reizes

Avots : http://auto.delfi.lv/zinas/ekobrauksanas-paraugstunda/ekobrauksanas-zelta-likumi.d?id=39352643

Birkas : braukšanas, degvielas, ekonomiski, likumi, ietaupīt, automašīna, ekobraukšanas, nobraucot, paradumus, autovadītāji

(Balsu nav)
"Ziņu Spice" rekomendē
Komentāru pagaidām nav. Esi pirmais !
{display:none;}
Ziņu Spice neatbild par rakstiem pievienotajām lasītāju atsauksmēm, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Ziņu Spice patur tiesības liegt rakstu komentēšanas iespēju, kā arī dzēst neatbilstošos komentārus.
Komentāru noformēšana

Altruisms nav dabisks, tas vienmēr rodas tikai no patības, no patmīlas pārvarēšanas. Patmīla vienmēr ierodas pirmā, sevišķi stipri tā izpaužas bērnā. Patmīlu arī pārspēj tikai īslaicīgi, un tā izlaužas uz āru arī tikai pašos labākajos. Un tomēr nav nekas tik mīlīgs, maigs, patiess, tīrs kā bērns, un nekas nav tik šausmīgi egoistisks. "Topiet kā bērni" - nav jāuzņem alegoriski, bet burtiski: "Mīliet paši sevi! " - Bērni taču bieži atdod vislabāko kumosu ne pēc pavēles, bet tādēļ, ka tas viņiem sagādā prieku, tāpat kā sagādā prieku darīt labu.
-- Rainis

Ginesa rekords? Iespējams, tālākie vārti futbola vēsturē

  • Visi aktuālie video
  • 19 Aprīlī vēsturē

    Uz kā gatavojat ēst savās mājās?
    Atbildes: 76

    „Lai karš beigtos, Krievijai tas jāzaudē,” Davosas forumā teicis Vācijas kanclers Olafs Šolcs, „tāpēc mēs piegādāsim Ukrainai bruņojumu ciešā komunikācijā ar mūsu partneriem.” Šķiet, viens no cerīgākajiem paziņojumiem. Šodien Vācijā acīmredzot tiks apstiprināts jauns aizsardzības ministrs – Boriss Pistoriuss, kuru vieni dēvē par klasisko vācu sociāldemokrātu raudzes politiķi, citi raugās uz viņu ar piesardzību, tomēr atzīst, ka diez vai ministrs pieņems lēmumus, kas nebūs saskaņoti ar Šolca politisko pozīciju. Ja Šolca pozīcija ir tāda, kādu viņš parādīja Davosā, tad nacistiskās Krievijas noorganizētā šausmu nakts varētu iet uz rīta pusi.

    19 Janvārī 2023
    Elita Veidemane

    Eiduka prestižajā 'Tour de Ski' sasniedz karjeras labāko rezultātu slēpojumā klasiskajā stilā

    Наша команда искусных исполнителей приготовлена выдвинуть вам передовые системы утепления, которые не только гарантируют долговечную протекцию от холодильности, но и подарят вашему жилищу стильный вид.
    Мы эксплуатируем с современными строительными материалами, заверяя постоянный срок службы службы и превосходные решения. Изоляция наружных стен – это не только сокращение расходов на подогреве, но и ухаживание о окружающей природе. Экологичные инновации, каковые мы внедряем, способствуют не только личному, но и поддержанию природных ресурсов.
    Самое основное: <a href=https://ppu-prof.ru/>Утепление фасада дома снаружи цена</a> у нас стартует всего от 1250 рублей за м²! Это доступное решение, которое превратит ваш домик в истинный приятный корнер с минимальными затратами.
    Наши достижения – это не только изоляция, это образование пространства, в где каждый член символизирует ваш личный образ действия. Мы берем во внимание все твои потребности, чтобы преобразить ваш дом еще более дружелюбным и привлекательным.
    Подробнее на <a href=https://ppu-prof.ru/>ppu-prof.ru</a>
    Не откладывайте заботу о своем квартире на потом! Обращайтесь к экспертам, и мы сделаем ваш обиталище не только теплым, но и стильным. Заинтересовались? Подробнее о наших работах вы можете узнать на нашем сайте. Добро пожаловать в мир гармонии и стандартов.

    Komentē    ppu-prof_ea
    18 Janvārī 2024, 11:58
    Ārstniecības augi Latvijā | Пик известий | Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas | Kinofilm@LV


    Mainot braukšanas paradumus, autovadītāji var būtiski ietaupīt, samazinot degvielas patēriņu vidēji par 10-15%, apgalvo Drošas Braukšanas Skolas apmācību direktors Andris Pļavenieks. Piemēram, nobraucot 10 000 km, vieglā automašīna vidēji patērē 800 l degvielas, kas izmaksā 720 LVL. Turpretim, braucot ekonomiski, degvielas patēriņu iespējams samazināt par 15% un tādējādi ietaupīt, sākot no 108 LVL.">