12 Jūlijā, Sestdiena
Indriķis, Ints, Namejs
IT & zinātne :

Jelgavā sākta bezpilota lidaparātu ražošana

  • Facebook
  • Izdrukāt
  • Sazināties
  • Saites

IT & zinātne » Jaunumi, Ekonomika

Palielināt Samazināt 27 Mai 2011 , 10:59

Jelgavā sākta bezpilota lidaparātu ražošana

Vietējais uzņēmums "UAVFactory" Jelgavas biznesa inkubatorā sācis bezpilota lidaparātu ražošanu, šodien ziņo laikraksts "Dienas Bizness".

Kā laikrakstam pastāstījis uzņēmuma vadītājs Konstantīns Popiks, Jelgavā ražotie lidaparāti tiek piegādāti klientiem ASV, Kanādā, Austrālijā.

"Inkubators dod atspērienu maziņam biznesam. Viņi palīdzēja ar prototipu izstrādāšanu, tāpēc arī sākām darbu Jelgavā," skaidro Popiks.

"UAVFactory" piedāvājumā ir viens produkts, kam ir daudz dažādu komplektācijas iespēju - dzinējs, bākas izmērs un citi komponenti.


"Komplektācija mainās atkarībā no tā, ko vajag klientam," skaidro Popiks, norādot arī, ka bezpilota lidaparātam ir daudzi pielietojuma veidi.

Kaut gan pirmajā brīdī «UAV Factory» gatavotais lidaparāts ar aptuveni trīs metru  spārnu vēzienu atgādina lielu lidmodeli, ar to arī šī līdzība beidzas. Lidmodeli vada cilvēks, izmantojot tālvadības ierīci, bet bezpilota lidaparātam ieprogrammē kursu, un tas ar autopilota un globālās pozicionēšanas sistēmas (GPS) palīdzību lido pats – pretodamies vējam un lietum, ietur kursu, ātrumu un augstumu un veic uzdoto funkciju, piemēram, fotografē vai filmē objekts. Bezpilota lidmašīnas autopilotā ir mikroprocesors, GPS, žiroskopi, gaisa spiediena un ātruma sensori, datu pārraides ierīce.


"UAVFactory" ar klientu nestrādā, jo uzņēmums tik lielam darbam nav gatavs. Līdzīga profila uzņēmumi cenšas pārdot gatavu risinājumu, taču "UAVFactory" izvēlējies to nedarīt un pārdot pusgatavu risinājumu - šāda veida aparātus parasti izmanto lielas kompānijas, kas tos ražo paši savām vajadzībām. "Mums ir šaura niša, tāpēc konkurence nav liela," stāsta Popiks.

Jelgavā ražotie lidaparāti ir starpkomponente, kas veido aptuveni 15% no gala cenas. Viens klients Kalifornijā aparātu pārdod nedaudz lētāk par 300 000 ASV dolāru jeb aptuveni 150 000 latu, stāsta Popiks.

Uzņēmumā strādā 15 cilvēki, taču nemitīgi tiek meklēti arī jauni darbinieki.

Popiks četrus gadus mācījās Liverpūles universitātē, lai kļūtu par diplomētu avioinženieri. "Pasaulē šis virziens strauji attīstās, un bezpilota lidaparāti ir pieprasīti. Un, ja ir pieprasījums, var arī nopelnīt," uzskata Popiks.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "UAVFactory" īpašnieki vienādās daļās ir Popiks un ASV reģistrēta kompānija "JML-UAV".




IESKATIES!

Materiāls publicēts sadarbībā ar vietni
www.financenet.lv

Ievietots : 27 Maijā 2011

Skatīts : 2402 reizes

Avots : http://www.financenet.lv/nozares/379114-jelgava_sakta_bezpilota_lidaparatu_razosana?utm_source=feedburner&utm_medium=fee

Birkas : lidaparāts, lidaparātu, uzņēmums, Jelgavā, ražošanu, bezpilota, ražošana, lidaparāti

0
(Balsu nav)
"Ziņu Spice" rekomendē
  • Latvija šampanieša dēļ var iedzīvoties soda naudā

    Latvija šampanieša dēļ var iedzīvoties soda naudā

  • Kā palīdzēt ūdenī cietušam cilvēkam

    Kā palīdzēt ūdenī cietušam cilvēkam

  • Kaņepes varētu būt Latvijas nākotnes produkts

    Kaņepes varētu būt Latvijas nākotnes produkts

Komentāru pagaidām nav. Esi pirmais !
{display:none;}
Ziņu Spice neatbild par rakstiem pievienotajām lasītāju atsauksmēm, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Ziņu Spice patur tiesības liegt rakstu komentēšanas iespēju, kā arī dzēst neatbilstošos komentārus.
Komentāru noformēšana

Dari ko darīdams, apdomā labi; apdomā labi, padari gudri.
-- Latviešu skv.

Ginesa rekords? Iespējams, tālākie vārti futbola vēsturē

  • Visi aktuālie video
  • 12 Jūlijā vēsturē

      1794. gadā slavenais britu admirālis Nelsons jūras kaujā zaudē labo aci.
    1854. gadā dzimis izgudrotājs Džordžs Īstmens. Viņš bija tas, kas izgudroja fotoaparātu, kurā izmantojamas filmiņas, tā fotografēšanu padarot par gluži ikdienišķu nodarbību.
    1901. gadā Vācijas parlaments noraida ierosinājumu aizliegt divkaujas. Vācu korporeļi var droši kauties tālāk.
    1910. gadā aviokatastrofā dzīvību zaudē angļu aviators un viens no slavenās kompānijas «Rolls Royce» dibinātājiem Čārlzs Rolss. Starp citu, viņš ir pirmais aviokatastrofas upuris Lielbritānijā.
    1918. gadā salaulājas spāņu gleznotājs Pablo Pikaso un krievu balerīna Olga Hohlova.
    1943. gadā pie Kurskas notiek lielākā tanku kauja pasaules vēsturē — tajā piedalās apmēram 1500 padomju un vācu tanku.
    1998. gadā Francijas futbolisti, uzvarot Brazīlijas izlasi ar rezultātu 3:0, kļūst par pasaules čempioniem.

    Kam šobrīd visvairāk būtu nepieciešama sociālā palīdzība?
    Atbildes: 55

    Turpinās cīņa ar un par pieminekļiem. Andreja Upīša pieminekļa liktenis šobrīd Rīgas domes rokās: to – pēc mākslinieka Ivara Drulles priekšlikuma – gatavojas pārzāģēt pa vertikāli. Nu tad – pārzāģēs vai nepārzāģēs? Šodien par to un citiem pieminekļiem runājam ar arhitektu Jāni Dripi un mākslas vēsturnieku Ojāru Spārīti.

    01 Novembrī 2024
    Elita Veidemane

    Pedavaju kreditu

    LIELISKAS ZIŅAS JUMS..

    Komentē    LIELISKAS ZIŅAS JUMS..
    15 Jūnijā 2023, 11:41
    Ārstniecības augi Latvijā | Пик известий | Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas | Kinofilm@LV


    Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu tīmekļa vietnes funkcionalitāti un darbību. Lai šī tīmekļa vietne darbotos tā izmanto obligāti nepieciešamās sīkdatnes. Ar Jūsu piekrišanu papildus šajā vietnē var tikt izmantotas statistikas sīkdatnes.
    Ielāde...