Līdz šim uzņēmumiem bija jāizvēlas kāds no pieejamajiem domēnu sufiksiem, piemēram, ".com", ".net", ".org" un tamlīdzīgi.
Taču turpmāk kompānijas pašas varēs izveidot sev vēlamus domēnu sufiksus, un pirmie šādu iespēju varētu izmantot tādi globālie giganti kā "Apple", "Toyota" un BMW, tādējādi to domēnu nosaukumi turpmāk varētu beigties ar attiecīgi ".apple", ".toyota" un ".bmw".
Iecerei pārliecinošs atbalsts
Lai gan iepriekš izskanējušas bažas, ka šāds solis varētu izraisīt zināmu apjukumu, iecere tika pārliecinoši atbalstīta.
ICANN valde nozīmīgās pārmaiņas apstiprināja ar 13 balsīm "par" un vienu "pret", diviem valdes locekļiem atturoties.
"Tās ir nozīmīgākās izmaiņas domēnu nosaukumos kopš ".com" izveides pirms 26 gadiem," atzīst kompānijas "Melbourne IT Digital Brand Services" izpilddirektors Teo Hnarakis.
Viņaprāt, vislielākie ieguvēji šajā situācijā būs "lielie zīmoli ar skaidri izstrādātu mārketingu un klientu izglītošanas stratēģiju, kas izmantos savu vārdu, lai iegūtu pārsvaru pār konkurentiem".
Savs domēna sufikss - dārgs prieks
"Zīmoliem ir jārīkojas veikli, ja viņi vēlas iegūt kādu no šiem jaunajiem domēnu nosaukumiem, jo tas nav tik vienkārši, kā piereģistrēt ".com" adresi. Tas ir sarežģīts uzdevums, kas ir jāapsver un kam nepieciešamas investīcijas," norāda eksperts.
Pietiekšanās vien izmaksās 185 000 ASV dolāru (91 945 latus), turklāt būs jāizpilda vēl virkne ICANN noteiktu prasību.
Lai izskaustu iespējamību, ka ietekmīgu korporāciju zīmolu domēnu sufiksiem varētu pieteikties vieglas peļņas tīkotāji, kā tas bija tīmekļa pirmsākumos, tiks pieņemti pieteikumi tikai no zināmām un stabilām "korporācijām, organizācijām vai institūcijām".
Privātpersonu pieteikumi netiks izskatīti.