Jāatzīmē gan, ka projekts sākās kā Dānijas-Vācijas kopprojekts, kuram bija jābeidzas 2018. gadā, bet pieaugot vācu puses pretestībai, par tās virzītāju kļuvusi Dānija un konstrukcijas laiks pagarināts par diviem gadiem. Tas skaidrojams ar milzu izmaksām, kas Vācijas pusei šķiet neadekvāti lielas pret iegūtajām minūtēm, kurās varēš šķērsot ūdenstilpni, kamēr dāņu atbalsts tikai aug, redzot jauno tuneli kā savienojumu ar kontinentu un plašu iespēju pavēršanos.
Patlaban abas salas savieno tikai prāmis, kas savu ceļu veic 45 minūtēs un vienai mašīnai maksā 66,5 eiro (46.25 latus).
Projekts pats par sevi ir ārkārtīgi vērienīgs - aptuveni 18 kilometrus garš, 40 metrus plats un gandrīz 10 metrus augsts. Tajā ietilptu četras atsevišķas ejas - divas lielceļam, katrā virzienā divās joslās un divas priekš dzelzceļa. Tas sastāvētu no milzīgiem betona blokiem, kas tiktu izlieti jau sauszemē un vēlāk iegremdēti pirms tam izraktā tranšejā. Plānots, ka tā izmaksas varētu būt aptuveni 5,5 mijardi eiro (3,8 miljardi latu).
Fēmarnas sala jau patlaban ar tiltu ir savienota ar Dānijas lielāko salu, uz kuras atrodas arī galvaspilsēta Kopenhāgena un no tās tālāk ved tilts uz Zviedriju. Savukārt Vācijas Lollandes sala ar tiltu savienota ar Vācijas cietzemi. Pēc Fēmarnas jostas izbūves praktiski tiktu atklāts tiešais Vācijas savienojum ar Zviedriju un Norvēģiju.