25 Jūnijā, Sestdiena
Sievietēm :

10 minūtes, lai atgūtu možumu un enerģiju

Sievietēm » Veselība

Palielināt Samazināt 20 Jūl 2011 , 17:26

10 minūtes, lai atgūtu možumu un enerģiju

Cilvēks cenšas atrast vairāk laika, lai varētu vairāk padarīt. Bet nav noslēpums, ka galvenais kvalitatīvu darbu veikšanā ir nevis laiks, bet iedvesma un enerģija. Lai enerģija nezustu, nepieciešams salds miegs un laba atpūta – gan garāks atvaļinājums, gan īsi starpbrīži dienā, lai relaksētos un atbrīvotu domas.

Laiks atvaļinājumam

Nesaņemot pienācīgu atpūtas devu, organismā uzkrājas kaitīgi toksīni, kas mazina organisma aizsargreakciju pret vīrusiem. Mediķi norāda, ka cilvēkam ik dienas nepieciešami mazi atpūtas brīži, bet naktīs – vismaz astoņu stundu ilgs, salds miegs.

Cilvēka organismam nepieciešamam vismaz viena brīva diena nedēļas laikā. Un, protams, nedrīkst aizmirst par ilgāku atvaļinājumu! Pilnvērtīgs atvaļinājums var ilgt uzreiz veselu mēnesi, bet tam jābūt relaksējošam ar jauniem piedzīvojumiem un jauniem cilvēkiem, nevis garlaicīgi aizvadītam ierastā vidē neko nedarot. Mēneša ilgo atvaļinājumu var sadalīt 2 vai pat 4 daļās - tas ir atkarīgs no katra cilvēka velmēm un iespējām.

Guli pareizi

Mediķi atklājuši, ka cilvēki, kuri ik nakti guļ vairāk par septiņām stundām – izskatās jaunāki un spirgtāki par nogurušajiem vienaudžiem, turklāt viņus nesatrauc bažas par lieko svaru.

Turklāt, vai esi aizdomājusies, vai guli pareizi? Atbilstoši ājūrvēdai – guļot, galvai ir jābūt vērstai uz austrumiem, tādējādi tiks nodrošināts saldāks miegs. Ieteicams gulēt uz sāniem, dažreiz uz muguras, bet kategoriski jāizvairās no gulēšanas uz vēdera, jo tā nelabvēlīgi ietekmē gan sieviešu, gan vīriešu seksualitāti. Gulēšana uz kreisā sāna, uzlabo mūsu gremošanu un palīdz uzkrāt vairāk enerģijas. Turklāt, ja ir auksts – tieši šāda poza palīdz ātrāk sasildīties. Savukārt, guļot uz labā sāna, iespējams labāk atslābināt ķermeni.

Kurš putniņš agri ceļas

Mediķi uzskata, ka gulēšanai piemērotākais laiks ir no pulksten 22 līdz 5 rīta. Vērtīgākais miega laiks ir līdz pusnaktij. "Cīruļi" ir daudz veselīgāki par "pūcēm". Tieši "pūcēm" ir 1,5 reizes lielāks kardiovaskulāro slimību risks, turklāt ārēji šie cilvēki izskatās vecāki par agrajiem "cīruļiem". Ja arī esi caur un cauri "pūce", pamēģini kaut pāris reizes nedēļā doties pie miera pāris stundas agrāk. Tavs organisms pateiks tev paldies!

Ķermeņa un prāta atslābināšana

Labākā poza, kā atbrīvot un atslābināt savu ķermeni, ir nevis gulēšana klubkrēslā, bet gan – sēdēšana uz grīdas turku pozā ar sakrustotam kājām. Jogas sekotāji uzskata, ka piemērotākā poza ķermeņa relaksācijai ir lotosa poza, taču ne katram tā ir pa spēkam.

Turku pozā ķermenis atrodas gan fiziskā, gan emocionālā līdzsvarā, atbrīvojas arī prāts. Turklāt šādā sēžusstāvoklī labāk darbojas visi ķermeņa apakšējie orgāni. Labākais laiks šādai ķermeņa un prāta atslābināšanai ir dienas otrā puse, kas aizņem ne vairāk par 5-10 minūtēm.

Pēcpusdienas atpūta un enerģijas vingrinājumi

Ko darīt, kad ikdienas ritējums ir tik spraigs, bet spēki pamazām sāk izsīkt? Nedzer kafiju milzīgos daudzumos un stiprumos, bet gan atrodi kādas 10-20 minūtes, lai apsēstos, atbrīvotu savus muskuļus un nomierinu elpu.

Šādi mazi, bet bieži atelpas brīži sniedz jaunu enerģijas lādiņu un nesalīdzināmi lielāku darba produktivitāti, nekā, ja tiktu nepārtraukti strādāts. Ir atklāts, ka pēc stundas ilga darba, nepieciešamas vien 10 minūtes atslodzei. Taču, ja tiek nepārtraukti strādāts 3 stundas, organismam vajadzīga jau stundu gara atpūta lai atgūtu spēkus un koncentrēšanās spēju. Tas ir 6 reizes vairāk.

Ātrai spēku un mundruma atgūšanai, veic jogas vingrinājumu "ērgļa spārni": nostājies taisni, iztaisno plecus, kaklu, pacel galvu. Lēnām pacel no grīdas pēdas un izstiep rokas uz sāniem kā spārnus. Dziļi ieelpo un sajūti putna vieglumu sevī. Lēnām izelpo gaisu un nolaidis atpakaļ uz pēdām. Un tā pāris reizes.

Mediķi neiesaka regulāri gulēt pusdienas laiku, jo, pamostoties, miegainums var saglabāties visu atlikušo dienu. Izņēmums varētu būt karstā vasaras dienā.


Ja vēlies nobalsot par šo rakstu, sūti SMS ar tekstu

TXT BALSS

uz numuru

1897


Nobalsots 368 reizes


Maksa (0,36 LVL) ir pievienota telefona rēķinam vai atrēķināta no priekšapmaksas kartes.
Atbalsts: +37129469896 | zinuspice@gmail.com | Piedāvā fortumo.lv
IESKATIES!

Materiāls publicēts sadarbībā ar vietni

Ievietots : 20 Jūlijā 2011

Skatīts : 1105 reizes

Avots : http://woman.delfi.lv/dzivesveids/darbs/10-minutes-lai-atgutu-mozumu-un-energiju.d?id=39653655

Birkas : atpūtas, možumu, organismam, mediķi, atpūta, miegs, organismā, guļot, toksīni, enerģiju

(Balsu nav)
"Ziņu Spice" rekomendē
  • Atzīst Džūliju Robertsu par pasaulē skaistāko

  • Amerikā top "Jēzus šovs"

  • Pirmizrāde filmai Jura Podnieka filmai «Vai viegli..?»

Komentāru pagaidām nav. Esi pirmais !
Pievienot komentārus var tikai reģistrētie lietotāji.
[ Reģistrācija | Ieeja ]
Ziņu Spice neatbild par rakstiem pievienotajām lasītāju atsauksmēm, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Ziņu Spice patur tiesības liegt rakstu komentēšanas iespēju, kā arī dzēst neatbilstošos komentārus.
Komentāru noformēšana

Nejauciet: aktieri iet bojā no slavas trūkuma, īsti cilvēki - no mīlestības trūkuma.
-- Nīcše

DJ Bacon Līgo Tusiņš 2021

  • Visi aktuālie video
  • 25 Jūnijā vēsturē

    Cik daudz naudas mēnesī tērējat mobilā telefona sarunām?
    Atbildes: 72
    Ārstniecības augi Latvijā | Пик известий | Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas | Katalogs | Kinofilm@LV


    Cilvēks cenšas atrast vairāk laika, lai varētu vairāk padarīt. Bet nav noslēpums, ka galvenais kvalitatīvu darbu veikšanā ir nevis laiks, bet iedvesma un enerģija. Lai enerģija nezustu, nepieciešams salds miegs un laba atpūta – gan garāks atvaļinājums, gan īsi starpbrīži dienā, lai relaksētos un atbrīvotu domas.">