5 Oktobrī , Trešdiena
Dzīve :

Interesanti... Par miegu

Dzīve » Dažādi (D)

Palielināt Samazināt 21 Dec 2010 , 05:51

Interesanti... Par miegu

Miegs ir viena varen jauka lieta. Tam piekritīs ikkatra mamma. Ieskatīsimies, ko interesantu atklājuši miega pētnieki!

· Mūsdienās cilvēki miegā pavada vidēji par 20% mazāk laika nekā 19.gadsimtā.

·  Pastāv uzskats, ka vissaldākais un veselīgākais miegs ir tieši pāris stundu pirms pusnakts.

·  Guļot vidēji tikai 6 stundas diennaktī, spēja pretoties vīrusiem samazinās par 50%.

·  70% pieaugušo guļ par maz.

·  Lai iemigtu, cilvēkam vidēji nepieciešamas 7 minūtes.

·  Vidējais miega ilgums diennaktī dažādām dzīvām būtnēm atšķiras: žirafei diennaktī pietiek ar divām stundām, mazajam brūnajam sikspārnim nepieciešamas divdesmit stundas, bet skudras nekad neguļ.

·  Klinofobija (vai somnifobija) ir spēcīgas un neloģiskas bailes iet gulēt.

·  Ir nepieciešamas tikai četras dienas bez miega, lai sāktos halucinācijas. Miegā krāc aptuveni 40% cilvēku.  Aptuveni 12% cilvēku sapņus redz melnbaltus, atlikušie 88% redz krāsainus.

  Ja pieņem, ka vidējais cilvēka dzīves ilgums ir 78 gadi, tad viņš 26 gadus pavada guļot.[/b]

***

- ASV zinātnieki atklājuši, ka piecas stundas miegam ir par maz, bet 11 stundas - par daudz. Gan miega bads, gan pārāk ilga gulēšana radot lielāku sirds asinsvadu slimību risku, nekā astoņu stundu ilgs miegs. Ja diennaktī guļ piecas vai mazāk stundas, risks pieaug par 45%, ja sešas stundas - 18%, septiņas stundas - 9%, ja 11 stundas - 38%.

-Pierādīts, ka biežāk bezmiegs ir svietietēm, cilvēkiem pēc 65 gadu vecuma, ar hroniskām slimībām slimojošajiem, īpaši ja tās norit ar sāpēm, kuras nav pietiekami labi kupētas jeb nomāktas, un psihiski slimiem cilvēkiem. Savukārt ilgstoši neārstēts bezmiegs arī var novest pie psihiskas saslimšanas.

Nav īsti noskaidrots, kāpēc miega traucējumi vairāk skar sievietes, bet tas ir saistīts ar hormonālās sistēmas īpatnībām.

Arī emocionālā sfēra atšķiras, tāpēc akūtam stresam sievietes pakļaujas vairāk.  -Tūkstošiem gadu garumā labāka miega radīšanai cilvēki izmantojuši vīnu. Pēc tam klāt nāca opiju saturoši līdzekļi, savukārt 19. gadsimta otrajā pusē sarakstu papildināja broma sāļi. Pēdējie rada nomierinošu efektu, tādēļ preparātus uz broma sāļu bāzes vēl šodien lieto pie neirastēnijas, histērijas un citām neirozēm.

Ja vēlies nobalsot par šo rakstu, sūti SMS ar tekstu

TXT BALSS

uz numuru

1897


Nobalsots 375 reizes


Maksa (0,36 LVL) ir pievienota telefona rēķinam vai atrēķināta no priekšapmaksas kartes.
Atbalsts: +37129469896 | zinuspice@gmail.com | Piedāvā fortumo.lv
IESKATIES!

Materiāls publicēts sadarbībā ar vietni

Ievietots : 21 Decembrī 2010

Skatīts : 1127 reizes

Avots : http://www.tvnet.lv/sievietem/vesela/358876-interesanti_par_miegu?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Fee

Birkas : iemigtu, miegā, pētnieki, miegs, miegam, sapņus, guļ, miegu, miega, guļot

(Balsu nav)
"Ziņu Spice" rekomendē
Komentāru pagaidām nav. Esi pirmais !
Pievienot komentārus var tikai reģistrētie lietotāji.
[ Reģistrācija | Ieeja ]
Ziņu Spice neatbild par rakstiem pievienotajām lasītāju atsauksmēm, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Ziņu Spice patur tiesības liegt rakstu komentēšanas iespēju, kā arī dzēst neatbilstošos komentārus.
Komentāru noformēšana

Pirmais audzināšanas likums: tai ir jārosina griba darbībai.
-- Zaharija

DJ Bacon Līgo Tusiņš 2021

  • Visi aktuālie video
  • 5 Oktobrī vēsturē

    Uz kā gatavojat ēst savās mājās?
    Atbildes: 75
    Ārstniecības augi Latvijā | Пик известий | Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas | Katalogs | Kinofilm@LV