Sietlā bāzētais interneta veikals jauno pakalpojumu plāno pievienot savai programmai "Amazon Prime", kas sniedz klientiem neierobežotu grāmatu un citu preču bezmaksas piegādi par 79 dolāriem (40 latiem) gadā.
"Financial Times" par šiem jaunumiem paziņoja neilgi pēc tam, kad jauno tehnoloģiju portāls "Engadget" publicēja gaidāmā "Amazon" pakalpojuma reklāmu.
"Jūsu "Amazon Prime" (..) tagad ietver neierobežotu, no reklāmām brīvu, acumirklīgu 5000 filmu un televīzijas šovu straumēšanu bez papildu piemaksas," ziņoja "Engadget".
"Amazon" jau iepriekš piedāvāja iznomāt vai nopirkt filmas tiešsaitē "Amazon Video On Demand" pakalpojuma ietvaros, bet nepiedāvāja abonēt straumēšanu un iespēju skatīties neierobežotu filmu un televīzijas raidījumu daudzumu par vienotu ikmēneša maksu, kā to darīja "Netflix".
""Amazon" maina uzsvaru no nomas uzņēmuma par labu abonēšanas modelim, kas daudz labāk savienojams ar tā galveno, tiešsaites mazumtirdzniecības peļņas centru," "Financial Times" paskaidroja globāla mediju analītikas uzņēmuma "Screen Digest" izpētes direktors Arašs Amels.
"Runa ir par klientu noturēšana "Amazon" vidē, piedāvājot papildu vērtības - video abonēšanas nodrošināšana ir daudz labāks veids kā to izdarīt, nekā pārdodot [filmu] digitālo lejupielādi," piebilda Amels.
Ziņas par "Amazon" plāniem nākušas atklātībā pēc tam, kad kompānija pabeidza Lielbritānijā bāzētās filmu un spēļu nomas kompānijas "Lovefilm" iegādi.
"Lovefilm", kas bieži tiek salīdzināta ar "Netflix", pēdējo gadu laikā kļuvusi par vienu no vadošajiem filmu abonēšanas pakalpojuma sniedzējām Eiropā.
"Lovefilm" var dižoties ar 1,4 miljoniem klientu visā Eiropā. Tāpat kā "Netflix", tā piedāvā tiešsaites filmu straumēšanu, interneta televīziju un citus pakalpojumus.