Kā viņš stāstīja izdevumam «The Wall Street Journal», diezin vai mūsdienu jaunieši un jaunietes izprot savu pašreizējo rīcību publicējot tik daudz personiskas informācijas. Pēdējā laikā «Google» aktīvi darbojas, jau tā krietni piesātinātajā sociālo tīklu jomā. Tā nesen, korporācija iegādājās kompānijas «Slide» un «Zynga», kuras specializējas spēļu un citu pielikumu radīšanā sociālajiem tīkliem.Daudzi speciālisti uzskata, ka šie jaunieguvumi liecina par to, ka Google gatavojas palaist savu sociālo tīklu.
Daudzi pat jau prognozē, ka šis tīkls varētu saukties par «Google.me». Un tas ir neskatoties uz to, ka Šmita vadītajai kompānijai jau pieder divi sociālie tīkli, šī gada februārī palaistais «Google Buzz» un «Orkut». «Buzz» tomēr nebija veiksmīgākais produkts, jo tā kā šīs tīkls, neprasot atļauju lietotājiem, tika sapīts ar pasta sistēmu «Gmail», tad tas noveda pie tā, ka to kontakti kļuva zināmi apkārtējiem.
«Man liekas, ka sabiedrība nesaprot, kas notiek tad, kad viss ir pieejams, viss ir zināms un katram fiksēts jebkurā laika brīdī. Tas nozīmē to, ka mums kā sabiedrībai vajadzētu aizdomāties par šādām lietām,» - teica Ēriks Šmits. Taču, pie tam, «Google» vadītājs atzina, ka nākotnē viņa kompānija, visticamāk, uzglabās vēl vairāk savu lietotāju informācijas nekā pašlaik – pie kam, pēc viņa teiktā, «mēs vispārīgos vilcienos zinām, kas esat jūs, kas jūs uztrauc, un aptuveni zinām, kas ir jūsu draugi».
Tomēr, daži novērotāji uzskata, ka Šmita bažas, attiecībā par nākotni, ir pārāk priekšlaicīgas.
«Uzskats par to, ka viss tiek uzglabāts internetā nav pareizs. Paies vēl milzums laika, kamēr viņa teiktais kļūs par patiesību, jo internets ir tik milzīgs,» - uzskata BBC konsultante sociālo tīklu jautājumos Sjū Čarmana Andersone.
Arhīvi, tādi kā «Google Cache», kuri uzglabā interneta vietņu vecās versijas darbojas pēc izvēles principa. ««Google Cache» ir momentālas fotogrāfijas, kuras laiku pa laikam tiek veiktas noteiktās interneta vietās. Pašlaik tas notiek nesistemātiski,» - saka Sjū.
Atzīstot kompāniju, kuras specializējas ierakstu internetā šķirošanu, pastāvēšanu, Čarmana Andersone uzskata, ka patiesībā pārmaiņas, drīzāk, nepieciešamas sabiedrības attieksmei pret personīgajiem datiem.
«Vienmēr pastāv telpa starp jaunu tehnoloģiju parādīšanos un dažu sociālo normu attīstību, zināmu uzvedību, kuru stimulē šī tehnoloģija. Mums, kā sabiedrībai, nāksies iemācīties iecietīgāk attiekties pret zināmu jaunatnes neprātu,» - piebilst Sjū.