"Mārketinga padomes" rīkotajā aptaujā gada laikā piedalījās 6000 respondentu - pārtikas ražotāji, tirgotāji, kā arī dažādu biedrības rīkotu pasākumu apmeklētāji, nosakot pieprasītāko vietējo produktu, kuram jau ir piešķirts "Zaļās karotītes" zīmols. Šodien svinīgās ceremonijas laikā tika apbalvoti trīs pārtikas uzņēmumi, kas ieguvuši tautā mīlētākā produkta titulu.
Pirmās vietas diplomu par "Īsto rupjmaizi" saņēma maizes ceptuve SIA "Lāči", otro vietu par produktu "Lauku biezpiens 9%" saņēma AS "Smiltenes piens", savukārt trešā vieta par izstrādājumu "Sniega bumbas" tika piešķirta AS "Trikātas siers". Balvu kā "Zaļajai karotītei" draudzīgākais uzņēmums saņēma tirdzniecības centrs SIA "Stockmann".
Zīmes "Kvalitatīvs produkts. Latvija" patrons Valsts prezidents Valdis Zatlers, uzstājoties pasākumā, akcentēja, ka lepojas ar pašmāju zemnieku radītajiem produktiem, ko augstu novērtējot arī ārvalstu viesi, turklāt "Zaļās karotītes" produkti jālieto katram valsts iedzīvotājam, jo "tie sniedz labu garastāvokli un dara cilvēku veselu un stipru".
"Esam lepni, ka varam izcept tik labu maizi no Latvijas zemnieku izaudzētajiem graudiem," sacīja "Lāču" saimnieks Normunds Skauģis, akcentējot, ka krīzes laiks ļāvis cilvēkiem "vairāk iepazīt un novērtēt vietējos produktus, kuri nezaudē savu vērtību".
Savukārt AS "Trikātas siers" valdes priekšsēdētājs Uldis Krievārs "Nozare.lv" atzina, ka balva ir vairāk "goda lieta, kas ir liela atzinība cilvēkiem, kuri strādājuši pie šī produkta, tomēr ceram, ka tā kalpos arī kā arguments par labu Zemkopības ministrijas atbalstam kooperatīva iecerei paplašināt ražošanu".
Ar preču zīmi "Kvalitatīvs produkts. Latvija" jeb "Zaļā karotīte" patlaban ir marķēts 141 lauksaimniecības un pārtikas produktu ražotāju un pārstrādātāju izstrādājums. Zīme tiek piešķirta pārtikas produktiem, kuru sastāvā ir vismaz 75% noteiktā reģionā iegūtu izejvielu un kas atbilst nepieciešamajām kvalitātes prasībām, ko apliecina atbilstošas sertifikācijas iestādes.