2 Maijā , Ceturtdiena
Ziņas :

No nākamā gada slēgs vilcienu reisus uz Gulbeni un Liepāju

  • Facebook
  • Izdrukāt
  • Sazināties
  • Saites

Ziņas » Dienas ziņa, Ekonomika

Palielināt Samazināt 29 Nov 2010 , 05:22

No nākamā gada slēgs vilcienu reisus uz Gulbeni un Liepāju

Ja 2011.gada valsts budžets tiks pieņemts savlaicīgi un nenotiks negaidīti pavērsieni, tad jau ar nākamā gada 1.janvāri tiks slēgti divi dīzeļvilcienu reisi - Rīga - Gulbene un Rīga - Liepāja, šo reisu pasažierus nodrošinot ar autobusiem, svētdien vēstī Latvijas Televīzijas raidījums "De facto".

Savukārt cenu celšana reģionālajā sabiedriskajā transportā nav paredzēta, piebilst raidījums.

2011.gada budžetā dotācija reģionālajam sabiedriskajam transportam tiks samazināta par 6,5 miljoniem latu. Pašlaik paredzēts par 2,7 miljoniem latu samazināt finansējumu autobusiem, kas kursē vietējā maršrutā, un aptuveni tikpat arī tiem autobusiem, kas brauc starp pilsētām un dodas uz Rīgu. Vēl tiks samazināts finansējums pilsētu maršrutiem.

Dotāciju dzelzceļa pārvadājumiem iecerēts samazināt par vienu miljonu latu, tostarp arī slēdzot dīzeļvilciena maršrutus uz Gulbeni un uz Liepāju. "Šie reisi valstij izmaksā apmēram pusmiljonu latu gadā, bet pārvadāto pasažieru skaits ir niecīgs - katrā reisā ap 70 cilvēkiem. Viņus nepieciešamajos virzienos cer aizvest ar autobusiem, tālāk pārsēdinot uz elektrovilcieniem. Šādā modelī nākotni saskata arī citviet Latvijā," vēsta "De facto", uzsverot, ka kopumā lielāko daļu budžeta izmaiņu cerēts īstenot, pārplānojot maršrutus, un izslēdzot visus tos, kuri pārklājas, kā arī samazinot reisu skaitu.

Finansiālais ieguvums nav zināms

Raidījums gan vērš uzmanību uz to, ka par pasākumiem, kas iecerēti, lai valsts budžeta naudas piešķiršanu pārvadājumu dotēšanai padarītu caurspīdīgāku, netiek atklāts ietaupījuma apmērs. Tostarp - vienotās biļešu tirdzniecības sistēmas ieviešanai, kas izmaksās vairāk nekā 100 tūkstošus latu. Autotransporta direkcijas valdes loceklis Juris Griķis "De facto" nemācēja pateikt, cik lielu ietaupījumu tas dos ilgākā laikā, un uzsvēra, ka nevajadzētu runāt par finansiāliem ieguvumiem, bet gan par to, ka būs samazināti administratīvie resursi.

Tikai nākamā gada pavasarī Satiksmes ministrija (SM) cer panākt, lai valstij nebūtu pienākums segt visus pasažieru pārvadātāju uzrādītos zaudējumus, kas ir diezgan pamatīgi - Autotransporta direkcija aprēķinājusi, ka tikai 10% reisu ir rentabli, bet 90% nerentabli, klāsta raidījums. Vienlaikus esošā finansēšanas sistēma autobusu parkiem ļauj pārvadāt cilvēkus par pašizmaksu, kas var atšķirties pat gandrīz divas reizes.

Dotācija pasažieru pārvadāšanai lielāka nekā 2007.gadā

Saskaņā ar "De facto" vēstīto 2011.gadā ieplānotā dotācija pasažieru pārvadāšanai ar visu samazinājumu ir pat nedaudz lielāka nekā tā bija ekonomikas augšupejas virsotnē. Neraugoties uz daudzu reisu slēgšanu, valsts tēriņi sabiedriskā transporta finansēšanai, tostarp pa dzelzceļu, no 48,5 miljoniem latu 2007.gadā pieauga līdz 74,4 miljoniem latu 2008.gadā, bet pērn tā bija tikai par nieku mazāka - 71,1 miljons. Šogad šī dotācija aizvien ir 61,1 miljons latu.

Straujo izmaksu kāpumu SM skaidro ar Eiropas regulu ieviešanu, kas noteica, ka ir jāsedz līdz šim visi zaudējumi. Kā nemaksāt par zaudējumiem, kuri varbūt varētu arī nebūt, amatpersonas domā jau aptuveni gadu. Kavēšanās iemesls - bailes nepareizi interpretēt Eiropas direktīvas. Iespējamais risinājums ir uzlikt ierobežojumus zaudējumu segšanai vai mainīt peļņas normu, taču uzlabojumi gan nav gaidāmi agrāk kā nākamā gada aprīlī.

Jau vēstīts, ka valdība 20.novembra ārkārtas sēdē vienojās par 2011.gada valsts budžeta konsolidācijas pasākumiem. Atbilstoši Finanšu ministrijas (FM) sniegtajai informācijai kopējā fiskālās konsolidācijas summa 2011.gada budžetā veido 290,666 miljonus latu. Ieņēmumus iecerēts palielināt par 156,956 miljoniem latu, izdevumus samazināt par 88,81 miljonu latu, bet vēl 44,9 miljonus latu plānots iegūt, nākamgad nepalielinot iemaksas otrajā pensiju līmenī un saglabājot tās 2% apmērā.

Satiksmes ministrijai nākamgad jāsamazina izdevumi par 18,272 miljoniem latu, un dotācijas sabiedriskajam transportam samazinājums valsts budžetā paredzams 6,5 miljonu latu apmērā.




IESKATIES!

Materiāls publicēts sadarbībā ar vietni

Ievietots : 29 Novembrī 2010

Skatīts : 1207 reizes

Avots : http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/355786-no_nakama_gada_slegs_vilcienu_reisus_uz_gulbeni_un_liepaju

Birkas : reisi, reisus, transportā, sabiedriskajā, dīzeļvilcienu, reisu, vilcienu, budžets, transportam, autobusiem

(Balsu nav)
"Ziņu Spice" rekomendē
Komentāru pagaidām nav. Esi pirmais !
{display:none;}
Ziņu Spice neatbild par rakstiem pievienotajām lasītāju atsauksmēm, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Ziņu Spice patur tiesības liegt rakstu komentēšanas iespēju, kā arī dzēst neatbilstošos komentārus.
Komentāru noformēšana

Būt aizņemtam, nozīmē - būt laimīgam.
-- Grejs

Ginesa rekords? Iespējams, tālākie vārti futbola vēsturē

  • Visi aktuālie video
  • 2 Maijā vēsturē

    Vai Jums ir problēmas ar kredītsaistībām?
    Atbildes: 42

    „Lai karš beigtos, Krievijai tas jāzaudē,” Davosas forumā teicis Vācijas kanclers Olafs Šolcs, „tāpēc mēs piegādāsim Ukrainai bruņojumu ciešā komunikācijā ar mūsu partneriem.” Šķiet, viens no cerīgākajiem paziņojumiem. Šodien Vācijā acīmredzot tiks apstiprināts jauns aizsardzības ministrs – Boriss Pistoriuss, kuru vieni dēvē par klasisko vācu sociāldemokrātu raudzes politiķi, citi raugās uz viņu ar piesardzību, tomēr atzīst, ka diez vai ministrs pieņems lēmumus, kas nebūs saskaņoti ar Šolca politisko pozīciju. Ja Šolca pozīcija ir tāda, kādu viņš parādīja Davosā, tad nacistiskās Krievijas noorganizētā šausmu nakts varētu iet uz rīta pusi.

    19 Janvārī 2023
    Elita Veidemane

    Eiduka prestižajā 'Tour de Ski' sasniedz karjeras labāko rezultātu slēpojumā klasiskajā stilā

    Наша команда искусных исполнителей приготовлена выдвинуть вам передовые системы утепления, которые не только гарантируют долговечную протекцию от холодильности, но и подарят вашему жилищу стильный вид.
    Мы эксплуатируем с современными строительными материалами, заверяя постоянный срок службы службы и превосходные решения. Изоляция наружных стен – это не только сокращение расходов на подогреве, но и ухаживание о окружающей природе. Экологичные инновации, каковые мы внедряем, способствуют не только личному, но и поддержанию природных ресурсов.
    Самое основное: <a href=https://ppu-prof.ru/>Утепление фасада дома снаружи цена</a> у нас стартует всего от 1250 рублей за м²! Это доступное решение, которое превратит ваш домик в истинный приятный корнер с минимальными затратами.
    Наши достижения – это не только изоляция, это образование пространства, в где каждый член символизирует ваш личный образ действия. Мы берем во внимание все твои потребности, чтобы преобразить ваш дом еще более дружелюбным и привлекательным.
    Подробнее на <a href=https://ppu-prof.ru/>ppu-prof.ru</a>
    Не откладывайте заботу о своем квартире на потом! Обращайтесь к экспертам, и мы сделаем ваш обиталище не только теплым, но и стильным. Заинтересовались? Подробнее о наших работах вы можете узнать на нашем сайте. Добро пожаловать в мир гармонии и стандартов.

    Komentē    ppu-prof_ea
    18 Janvārī 2024, 11:58
    Ārstniecības augi Latvijā | Пик известий | Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas | Kinofilm@LV