Kā biznesa portālam «Nozare.lv» skaidroja ATD, nepieciešamība samazināt ar sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu saistītos izdevumus radusies tādēļ, ka šim mērķim paredzētais valsts finansējums salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir sarucis par aptuveni 20%.
Izmaiņas notiks galvenokārt pasažieru vilcienam paralēli kursējošo autobusu kustības grafikos: tiks samazināts reisu skaits maršrutā Rīga-Sloka, kurā atcelti 27 reisi, Rīga-Dubulti, kur atcelti 46 reisi, Rīga-Ogre, kur atcelti 15 reisi, bet autobusu maršruts Rīga-Tukums tiks slēgts, jo satiksmi līdz Tukumam nodrošina gan vilciens, gan no Rīgas kursējošie autobusi Kurzemes virzienā.
ATD veicot pārrunas ar AS «Pasažieru vilciens» par pasažieru plūsmas pārņemšanas iespējām, izskatot vilciena ekspreša Rīga-Tukums norīkošanu un atsevišķu vilciena reisu Rīga-Sloka pagarināšanu līdz Tukumam.
Izmaiņas autobusu kursēšanas grafikos gaidāmas arī maršrutā Rīga-Bauska, kurā atcelti seši reisi un mainīti citu reisu izpildes laiki, bet maršruts Aizkraukle-Sigulda tiks slēgts, jo abos reisos, kas dienas laikā kursē šajā maršrutā, vienlaicīgi tiek pārvadāti ne vairāk kā četri līdz astoņi pasažieri.
Kā ziņots, šā gada 18.jūlijā ATD valde pieņēma lēmumu par līgumu slēgšanu ar desmit pārvadātājiem, kuri cenu aptaujā iesnieguši izdevīgākos piedāvājumus sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai maršrutos, kas iepriekš bija iekļauti lotē «Centrs-1».
Līdz ar to pārvadātāju plānotā vidējā viena kilometra pašizmaksa samazinājusies par 31%, salīdzinot ar 2011.gada pirmā ceturkšņa rezultātiem. Saskaņā ar veiktajiem aprēķiniem uz samazinātās pašizmaksas un optimizētās maršrutu tīkla daļas rēķina ATD kalendārā gada laikā varēs ietaupīt aptuveni 1,22 miljonus latu, kas palīdzēs iekļauties samazinātajā valsts finansējumā.
Kā ziņots, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas izpilddirektors Imants Zālītis uzskata, ka reģionālo starppilsētu un vietējo pasažieru pārvadājumu maršrutu sistēmas optimizācija ir jāveic, taču nevarot apgalvot, ka Satiksmes ministrijas plāns ļaus atrisināt finanšu problēmas un samazinās izdevumus par desmit miljoniem latu.
Maršrutu optimizācijas plāni, kurus rosinājuši Satiksmes ministrija un ATD, vienlaikus esot nepieciešami un obligāti jāīsteno, «citādi pienāks oktobris vai novembris, piešķirtā nauda būs izlietota, un tad būs milzīgas problēmas».