1.
Lielākā aviokatastrofa Latvijā.
Gadsimta lielākā aviokatastrofa notika pie Liepājas 1967.gada
30.decembrī. Toreiz, ejot bojā 44 cilvekiem, apmēram piecsimt metru
attāluma no aerodroma nokrita pasažieru lidmašīna AN-24. Par katastrofas
galvenajiem iemesliem tika uzskatīta pēkšņa dzinēja izslēgšanās, veicot
nosēšanos lidlaukā un pilotu nelielā pieredze ar tajā laikā jaunajām
AN-24 lidmašīnām.


2.
Daugavas Titāniks
Lielākā upju kuģu katastrofa Latvijā notika 1950. Gada 13.augustā, kad
ap pl.12:00 Daugavā – kuģu piestātnē Rīgas centrā, metrus piecdesmit
lejpus Akmens tilta kuģa pārslodzes dēļ nogrima pārpildītais tvaikonis
Majakovskij aiznesot sev līdzi 147 cilvēku dzīvības, tajā skaitā – 48
bērnu.
3.
Sprādziens daudzdzīvokļu mājā Jelgavā.
Viena no nežēlīgkajām katastrofām Latvijas vēsturē notika 1969.gada
12.janvārī pl.10.55 Jelgavā , Raiņa ielā 9, kad gāzes noplūdes radītais
sprādziens nogalināja 39 cilvēkus (tajā skaitā 14 bērnus), 11 tika
ievainoti, no kuriem 2 nomira slimnīcā, 3 cilvēku mirstīgās atliekas pat
netika atrastas, jo sprādzienā tika iznīcinātas. Katastrofas galvenais
cēlonis bija speciālistu un arī sabiedrības zināšanu, pieredzes trūkums
dabas gāzes lietošanas drošības lietās.
4.
ķeguma hidroelektrostacijas tilta sagāšanās.
Viena no neizprotamākajām katastrofām Latvijā noteikti ir ķeguma HES
tilta sagāšanās, kurā gāja bojā 11 un guva ievainojumus 13 cilvēki.
Katastrofa notika laikā, kad tika veikta tilta pārbaude, ko vadīja
kvalificēti un pieredzējušī speciālisti. Viņu rīcība, traģiski
kļūdainais tilta pārbaudes plāns, kas paredzēja ļoti bīstamu
konstrukcijas pārslodzi, būtībā arī ir pats mīklainākais un pat
pasaules mērogā nepieredzētais.
5.
Lielākā pasažieru vilcienu katastrofa Latvijā.
Traģiskākā pasažieru vilcienu katastrofa Latvijā ir ātrvilciena
Leningrada – Rīga sadursme ar divām kopā saāķētām manevrējošām
lokomatīvēm pie Juglas stacijas 1976. gada 16.februārī. Toreiz bojā gāja
46 cilvēki, 6 guva smagus un 55 vieglākus ievainojumus. Katastrofas
cēloņi bij stacijas dežuranta un pārmijnieku kļūdas.
6. Traģiskākā pasažieru autobusu katastrofa Latvijā. Upuru skaita ziņā traģiskākā pasažieru autobusu katastrofa notika 1947.gada 8.jūlijā Smiltenē. Rīgas 1.autobusu parkam piederošais autobuss Mercedes – Benz atradās ceļā no Alūksnes uz Rīgu, un atļauto 35 pasažieru vietā autobusā atradās 51 cilvēks. Braucot caur Smilteni pārslogotais autobuss veica stāvu nobraucienu pa Dārza ielu, kuras galā bij ass pagrieziens, autobusam atteica bremzes un tas ietriecās izdegušās Lauksaimnicības biedrības nama sienā. No spēcīgā trieciena 16 tonnas smagā siena uzgāzās autobusam virsū. Toreiz bojā gāja 27 cilvēki un 19 tika ievainoti. Autobusa šoferis izdzīvoja un tika notiesāts uz 10 gadiem, jo bij atradies alkohola reibumā pie stūres.
6. Traģiskākā pasažieru autobusu katastrofa Latvijā. Upuru skaita ziņā traģiskākā pasažieru autobusu katastrofa notika 1947.gada 8.jūlijā Smiltenē. Rīgas 1.autobusu parkam piederošais autobuss Mercedes – Benz atradās ceļā no Alūksnes uz Rīgu, un atļauto 35 pasažieru vietā autobusā atradās 51 cilvēks. Braucot caur Smilteni pārslogotais autobuss veica stāvu nobraucienu pa Dārza ielu, kuras galā bij ass pagrieziens, autobusam atteica bremzes un tas ietriecās izdegušās Lauksaimnicības biedrības nama sienā. No spēcīgā trieciena 16 tonnas smagā siena uzgāzās autobusam virsū. Toreiz bojā gāja 27 cilvēki un 19 tika ievainoti. Autobusa šoferis izdzīvoja un tika notiesāts uz 10 gadiem, jo bij atradies alkohola reibumā pie stūres.
7.
Traģiskās izpriecas ar ugunsdzēsības tehniku.
1997.gada 28.jūnijā Talsu centrā Ezera laukumā policijas un ugunsdzēsēju
svētku laikā, lūstot cilvēku pārpildītam ugunsdzēsēju pacēlājgrozam,
gāja bojā 8 bērni vecumā no 5 līdz 16 gadiem. Liktenīgajā groza
pacelšanas reizē tajā atradās trīs pieaugušie un 27 bērni. Mehānisms,
kas paredzēts ne vairāk kā 350 kg pacelšanai, izrādijās noslogots 3-4
reizes vairāk par maksimāli pieļaujamo. Bijušos ugunsdzēsējus – pacēlāja
apkalpi Vilni G. un Igoru I. pēc traģēdijas tiesāja
8.
Kuģa Neubad nogrimšana.
Kravas un pasažieru tvaikoņa Neubad jeb Neibāde nogrimšana Rīgas jūras
līcī apmēram trīs kilometrus no Vecāķu krasta upuru skaita ziņā ir
vislielākā jūras kuģu katastrofa Latvijā. 1926.gada 9.septembrī
pārkrautais tvaikonis neskatoties uz vētras brīdinājumiem nolēma doties
reisā uz Ainažiem. Uz kuģa bij 39 pasažieri, 11 apkalpes locekļi un 45
tonnas kravas. Sasniedzot Daugavgrīvas bāku un izejot stipri viļņainajā
jūrā pēc pusstundas atrodoties apmēram 3 km no krasta kuģis sāka strauji
grimt. Pēc tā laika policijas materiāliem izriet ka 40 cilvēki traģiski
gāja bojā noslīkstot