Ledlauzi apkalpos ostas pārvaldes speciālisti, par kapteini apstiprināts Arvīds Kupšs, kurš ir jūrnieks ar bagātu pieredzi un līdz šim strādājis gan par kapteiņa palīgu uz hidrogrāfijas kuģa "Kapteinis Grants", gan par kapteini uz velkoņa "Namejs".
Lai iepazītos ar ledlauzi, liepājnieki šonedēļ bija devušies uz Klaipēdu. Mūsu pilsētā viņi atgriezās jau ar "TAK-8", taču kā pasažieri, jo pārbraucienā to vēl vadīja lietuviešu kapteinis Sigits Kuzminsks un vecākais stūrmanis Vladimirs Bobkovs.
Liepājas ostas kapteinis Pēteris Gudkovs pastāstīja, ka vakar notika ledlauža vispusīga apsekošana un pārbaude, ko veica Kuģošanas drošības inspekcijas darbinieki Jānis Šuba un Aleksandrs Žukovs. Arī A. Kupšs atzina, ka vēl neesot pilnībā iepazinis kuģi, kuru viņam vadīt ir uzticēts līdz pavasarim. Lai pārliecinātos, kāda ir ledlauža gaita un manevrēšanas spējas, jau šodien ar to paredzēts izmest līkumu līdz priekšostai, kā arī uzņemt degvielu un ūdeni. Kapteinis zināja tikai, ka kuģis ir būvēts tieši ledus laušanas mērķiem, tā galvenā dzinēja jauda ir 2600 zirgspēku, kuģa garums ir nepilni 29 metri, bet platums – 8,46 metri. Tas apgādāts ar īpašas konstrukcijas un izturīgu priekšgalu.
"TAK-8" esot aizvadījis diezgan garu mūžu, jo uzbūvēts 1968. gadā Zviedrijā. Klaipēdnieki to iegādājušies 2005. gadā un tūlīt nodevuši nomā Sanktpēterburgas ostiniekiem, kas šos gadus kuģi galvenokārt izmantojuši kā velkoni liellaivu pārvietošanai ostā. Līdz šim ar ledus segu, kas veidojās Brīvostā, Ziemas ostā un ostas kanālos, braši cīnījās ostas velkoņa "Namejs" komanda, kas tagad arī pilnībā neesot izslēgta no spēles un apgalvoja žurnālistam, ka vajadzības gadījumā došoties ledlauzim palīgā.