Kartes izveide gan nenozīmē, ka, piemēram, par tīkla bojājumiem var neziņot elektroenerģijas piegādātājam. Kā norāda a/s "Sadales tīkls" inženieris Juris Flugins, atslēguma kartes izmantošana būs noderīga masveida bojājumu gadījumā, kad "Latvenergo" klientiem jāzina par notiekošo, piemēram, lauku mājā vai vasarnīcā. Karti aplūkot ir ļoti vienkārši – a/s "Latvenergo" interneta mājas vietnē ir jāuzspiež uz norādes "Elektroatslēgumu karte" un tālāk – uz interesējošo valsts teritoriju. Tajā varēs redzēt tos transformatoru punktus, kuros ir reģistrēti elektropadeves traucējumi. Ja kartes aplūkotājam pašam nebūs elektrības vai mobilā interneta pieslēguma, tad savu atrašanās vietu kartē gan velti meklēt. Elektroatslēgumu kartē ar dzelteno krāsu ir uzrādīti atslēgtie transformatora punkti, bet zem kartes – tabula ar plānoto un avārijas atslēgumu statistikas ziņām pa novadiem un klientu skaitu, kuriem konkrētajā brīdī nepiegādā elektroenerģiju. Konkrētas adreses uzrādīt liedzot arī Datu aizsardzības likums – varētu taču būt cilvēki, kas šo informāciju censtos izmantot negodīgiem mērķiem.
Par katru transformatora punktu kartē papildus ir norādīta tā atrašanās vieta, atslēguma statuss (avārijas atslēgums vai plānotais atslēgums), kopējais klientu skaits, kuriem apgādi ar elektroenerģiju nodrošina transformatora punkts, traucējuma brīdī atslēgto klientu skaits un atslēguma laiks. Plānotā atslēguma gadījumā – arī tā atslēguma beigu laiks. "Latvenergo" dispečeru dienests informāciju elektroatslēgumu kartē aktualizē ik pēc 15 minūtēm. Avārijas atslēguma gadījumā iespējamo elektrības padeves atjaunošanas laiku kartē neuzrāda.
"Latvenergo" testa režīmā ir pārbaudījis, ka vienlaikus elektroatslēgumu karti var aplūkot 2000 – 2500 cilvēku. Iespēju robeža esot 10 000 lietotāju vienlaikus. Kartes izveide uzņēmumam maksājusi aptuveni Ls 2000, kas esot jāvērtē kā pieticīga naudas summa.
A/s "Latvenergo" mārketinga vadītāja Solvita Linde norāda – jau tuvākajā laikā (no maija) uzņēmums klientiem piedāvās arī citus pakalpojumus, tostarp varēs ik mēnesi par elektroenerģiju maksāt fiksētu naudas summu, kas aprēķināta, vadoties pēc vidējās maksājuma summas iepriekšējā laika posmā. Tāpat iecerēts ar īsziņu (bez maksas) cilvēkiem ziņot par elektrības patēriņu. Jau patlaban (kopš 23. februāra) www.elatvenergo.lv reģistrējušies "Latvenergo" klienti var saņemt bezmaksas īsziņu par elektroenerģijas padeves traucējumiem.
Gatavojot "Uzņēmēju plānu 2011" biedrības "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera" (LTRK) valde apbraukāja visus Latvijas reģionus. Kā vakar uzsvēra LTRK politikas nodaļas vadītājs Jānis Butkevičs, agrāko gadu šķērsli uzņēmējdarbības vidē nr. 1 – apgrozāmo līdzekļu trūkumu – šajā gadā ir aizstājusi uzņēmēju neapmierinātība ar a/s Latvenergo un a/s "Sadales tīkli" sniegto pakalpojumu "kvalitāti". "Ir pilnīgi skaidrs, ka šiem valsts uzņēmumiem daļa peļņas ir jāiegulda elektroapgādes infrastruktūras, elektroapgādes uzlabošanā un pakalpojumu kvalitātes uzlabošanā," norāda J. Butkevičs.
Patlaban izskatās, ka pēc asajiem pārmetumiem šajā ziemā saistībā ar dabas untumiem "Latvenergo" sācis sarunu ar sabiedrību. Svarīgi, lai uzņēmums šajā sarunā sadzirdētu arī Latvijas cilvēku vajadzības.