Informācija "Plus punkts" mājaslapā liecina, ka, pērkot jebkuru preses izdevumu, "Latvijas Loto" biļetes, mobilo sakaru operatora "Bite Latvija" produktus, pircējam būs jāpiemaksā pieci santīmi.
"Patlaban šī maksa ir attiecināta uz visiem preses izdevumiem un produktiem, kuriem ir noteikta pārdošanas cena, kuru "Plus Punkts" nevar ietekmēt - preses izdevumiem, "Latvijas Loto" biļetēm, "Mobilly", "Wallie Card" un "Bite" produktiem," sacīja uzņēmuma tirdzniecības vadītājs Raitis Kvēps.
Tas nozīmē, ka, piemēram, iegādājoties 20 loterijas biļetes, par pirkumu būs jāmaksā vienu latu dārgāk.
Latvijas Preses izdevēju asociācijas vadītājs Ivars Zariņš šādu "Plus punkta" rīcību vērtē negatīvi un uzskata, ka neizdevīguma dēļ mazumtirdzniecības tīkli nedrīkst uzlikt savu uzcenojumu.
"Jau 20 gadus preses izdevumiem ir noteikta kārtība par fiksēto cenu, kas nodrukāta uz vāka, un par tādu tie arī tiek pārdoti. Tas nebūtu normāli, ja, piemēram, "Rimi" vai "Maxima" arī izdomātu uzlikt uzcenojumu, jo citādi tiem nav izdevīgi pārdot presi," atzīmē Zariņš.
Asociācija nākamnedēļ, 25.maijā, paredzējusi šo jautājumu izskatīt valdes sēdē, taču, vai tajā piedalīsies arī "Plus punkta" pārstāvji, Zariņš patlaban nevarēja pateikt. Viņš norādīja, ka tiks izskatīts, vai šis lēmums no juridiskā aspekta ir likumīgs, un, ja netiks panākta vienošanās ar "Plus punktu", asociācija varētu izvērst kādas protesta akcijas, konkrētāk neminot, kādas.
TVNET jautā: Kā PTAC plāno rīkoties, lai risinātu šo situāciju? Atbild: Ilze Žunde, PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja "Esam saņēmuši dažas sūdzības no patērētājiem, taču situācija vēl nav izvērtēta. Šā iemesla dēļ pagaidām viennozīmīgu atbildi, vai tas korekti un atbilstoši normatīvo aktu prasībām, mēs nevaram sniegt. Konkrēti pārbaužu termiņi pagaidām arī nav zināmi. Tomēr cenu norādīšanas kārtība paredz to, ka tajā jābūt iekļautām arī visām papildu izmaksām."