22 Novembrī, Piektdiena
Ziņas :

Neskatoties uz krīzi, aktīvi pērk šašliku un alu

  • Facebook
  • Izdrukāt
  • Sazināties
  • Saites

Ziņas » Latvijā

Palielināt Samazināt 15 Jūn 2010 , 05:48

Neskatoties uz krīzi, aktīvi pērk šašliku un alu

Lai gan katrs trešais Latvijas iedzīvotājs uzskata, ka dzīvo nabadzībā, vēlme doties piknikā nav mazinājusies. Šogad, tāpat kā treknajos gados, tikpat aktīvi tiek pirkti grilēšanas piederumi, šašliks un alus.

Līdz ar vasarīgā laika iestāšanos uzskatāmi mainījušies pircēju paradumi un ikdienas iepirkumu grozos tiek celtas tieši daudzas vasaras sezonai piemērotas preces – salīdzinot aprīļa beigu un maija beigu pārdošanas rezultātus, dažas sezonas preces piedzīvojušas pat vairāk nekā 20 000% lielu pārdošanas apjomu kāpumu, Neatkarīgajai stāstīja zīmola Elvi sabiedrisko attiecību vadītāja Vineta Grigāne. Konservētu biešu pārdošanas apjomi maija beigās, salīdzinot ar aprīļa beigām, pieauguši par 313%. Aptuveni par 58% palielinājušies kefīra, paniņu, rūgušpiena pārdošanas apjomi. Tas liecina, ka sākusies auksto zupu sezona.

Par grilēšanas un piknika sezonas sākumu liecina gan vienreizlietojamo trauku pārdošanas apjoms, kas palielinājies par 22%, gan ELVI kulinārijā grilēto produktu pārdošanas apjoma pieaugums, kas sasniedzis 40% pieaugumu, gan dažādu grilēšanai paredzēto dārzeņu pārdošanas rezultāti – cukini, kabači, baklažāni tiek pirkti par 31% vairāk. Aptuveni 115% kāpumu piedzīvojis tomātu tirgus.

Dažādi dzirkstošie atspirdzinošie dzērieni – limonādes, kvasi, minerālūdeņi – pārdoti no 28% līdz pat 50% vairāk nekā aprīļa sākumā. "Interesanti, ka tikpat kā nav kāpis sulu pārdošanas apjoms, taču ļoti – par 49% – pieaudzis dažādu sīrupu pārdošanas apjoms – tas apliecina, ka negāzētos dzērienus pircēji labāk gatavo paši, atšķaidot sīrupu ar ūdeni, nevis pērk sulas," skaidroja V. Grigāne.

Par 111% kāpis bezalkoholiskā alus pārdošanas apjoms. "Šogad alkoholisko dzērienu segmentā tradicionālajiem vasaras dzērieniem – alkoholiskajiem kokteiļiem un alum – pārdošanas apjoms palielinājies par 12 līdz 13%, savukārt ruma un džina pārdošanas apjoms – pieaudzis pat par 83%. Tā, ka šie dzērieni ir ļoti iecienīti dažādu kokteiļu sastāvdaļām, acīmredzot pircēji šovasar alkoholiskos kokteiļus labprāt gatavo paši," pieļāva V. Grigāne.

Strauju kāpumu piedzīvojušas vasaras sezonai nepieciešamās rūpniecības preces – sauļošanās kosmētika pirkta par 2700% vairāk nekā aprīļa beigās. "Absolūts pārdošanas kāpuma rekords, protams, pieder pretodu un pretinsektu līdzekļiem, kas, salīdzinot ar aprīļa beigām, pārdoti pat par 20 160% vairāk," atzina V. Grigāne.

Maxima veikalos šobrīd krietni vairāk nekā aprīļa sākumā pērk veldzējošus un atvēsinošus pārtikas produktus, piemēram, saldējumu pārdošanas apjomi ir dubultojušies. Minerālūdeni šobrīd pērk par 15 procentiem vairāk, kvasu – par 52 procentiem, bet ledus tēju pat par 93 procentiem vairāk nekā pirms diviem mēnešiem, zināja stāstīt Maxima Latvija preses sekretārs Ivars Andiņš. Par piektdaļu pieaudzis arī skābā krējuma patēriņš.

Arī Rimi veikalos šobrīd ļoti aktīvi tiek pirktas tradicionālās vasaras sezonas preces – minerālūdens, sulas, dažādi grila produkti, dārzeņi.

"Krīze nav iznīcinājusi iedzīvotāju vēlmi doties piknikā," secina Rimi Latvia mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa.

Lai gan arī šovasar daudz tiek pirktas piknika preces, tomēr, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, pirkumi ir daudz racionālāki. Swedbank Privātpersonu finanšu institūta veiktais pētījums liecina, ka ar iepriekš izveidotu pirkumu sarakstu uz veikalu dodas aptuveni 45% Latvijas iedzīvotāju. Pētījuma dati rāda, ka visbiežāk šādi sevi disciplinē cilvēki ar augstāko izglītību, sievietes, bērnu kopšanas atvaļinājumā esošie vai cilvēki, kas ģimenē audzina bērnu līdz sešu gadu vecumam, kā arī tie, kuru ienākumi uz vienu ģimenes locekli mēnesī ir mazāk par 100 latiem, un Vidzemē un Zemgalē dzīvojošie.

"Joprojām to cilvēku skaits, kas šādi rīkojas, ir salīdzinoši neliels. Tikai katrs astotais Latvijas iedzīvotājs, kas īsteno plānošanas un uzskaites stratēģiju, var konstatēt tēriņu samazinājumu noteiktās izdevumu grupās, tādējādi reāli izjūtot deflācijas pozitīvo ietekmi uz mājsaimniecības budžetu," atzina Swedbank Privātpersonu finanšu institūta direktore Ieva Use. Arī Centrālās statistikas pārvaldes dati liecina, ka plānot pirkumus vajadzētu daudz lielākai sabiedrības daļai, jo katra trešā Latvijas mājsaimniecība sevi uzskata par nabadzīgu vai tādu, kas atrodas uz nabadzības sliekšņa. Pirms gada šādās domās bija katra ceturtā aptaujātā mājsaimniecība.


IESKATIES!

Materiāls publicēts sadarbībā ar vietni

Ievietots : 15 Jūnijā 2010

Skatīts : 2600 reizes

Avots : http://zinas.nra.lv/ekonomika/latvija/25213-neskatoties-uz-krizi-aktivi-perk-sasliku-un-alu.htm

Birkas : sezonas, piknika, alus, dzērieni, šašliks, preces, iepirkumu, piknikā, sezonai, produktu

(Balsu nav)
"Ziņu Spice" rekomendē
Komentāru pagaidām nav. Esi pirmais !
{display:none;}
Ziņu Spice neatbild par rakstiem pievienotajām lasītāju atsauksmēm, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Ziņu Spice patur tiesības liegt rakstu komentēšanas iespēju, kā arī dzēst neatbilstošos komentārus.
Komentāru noformēšana

Lai arī, ko par tevi nedomātu, dari to, ko uzskati par pareizu. Esi vienādi vienaldzīgs gan pret uzslavu, gan nosodījumu.
-- Pitagors

Ginesa rekords? Iespējams, tālākie vārti futbola vēsturē

  • Visi aktuālie video
  • 22 Novembrī vēsturē

    Vai jūtaties droši par savu darbavietu?
    Atbildes: 57

    Turpinās cīņa ar un par pieminekļiem. Andreja Upīša pieminekļa liktenis šobrīd Rīgas domes rokās: to – pēc mākslinieka Ivara Drulles priekšlikuma – gatavojas pārzāģēt pa vertikāli. Nu tad – pārzāģēs vai nepārzāģēs? Šodien par to un citiem pieminekļiem runājam ar arhitektu Jāni Dripi un mākslas vēsturnieku Ojāru Spārīti.

    01 Novembrī 2024
    Elita Veidemane

    Eiduka prestižajā 'Tour de Ski' sasniedz karjeras labāko rezultātu slēpojumā klasiskajā stilā

    Наша команда искусных исполнителей приготовлена выдвинуть вам передовые системы утепления, которые не только гарантируют долговечную протекцию от холодильности, но и подарят вашему жилищу стильный вид.
    Мы эксплуатируем с современными строительными материалами, заверяя постоянный срок службы службы и превосходные решения. Изоляция наружных стен – это не только сокращение расходов на подогреве, но и ухаживание о окружающей природе. Экологичные инновации, каковые мы внедряем, способствуют не только личному, но и поддержанию природных ресурсов.
    Самое основное: <a href=https://ppu-prof.ru/>Утепление фасада дома снаружи цена</a> у нас стартует всего от 1250 рублей за м²! Это доступное решение, которое превратит ваш домик в истинный приятный корнер с минимальными затратами.
    Наши достижения – это не только изоляция, это образование пространства, в где каждый член символизирует ваш личный образ действия. Мы берем во внимание все твои потребности, чтобы преобразить ваш дом еще более дружелюбным и привлекательным.
    Подробнее на <a href=https://ppu-prof.ru/>ppu-prof.ru</a>
    Не откладывайте заботу о своем квартире на потом! Обращайтесь к экспертам, и мы сделаем ваш обиталище не только теплым, но и стильным. Заинтересовались? Подробнее о наших работах вы можете узнать на нашем сайте. Добро пожаловать в мир гармонии и стандартов.

    Komentē    ppu-prof_ea
    18 Janvārī 2024, 11:58
    Ārstniecības augi Latvijā | Пик известий | Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas | Kinofilm@LV