«Pirmkārt vajag infrastruktūru,» par ceļu lietošanas maksas ieviešanas morālo pusi spriež autopārvadātāju asociācijas Latvijas auto prezidents Valdis Trēziņš. Viņš arī norāda, ka tiem autopārvadātājiem, kuri darbojas Krievijā izmaksas augtu līdz 5%, jo līdz ko Latvija ieviestu šādu maksu, būtu jāmaksā arī par Krievijas autoceļu izmantošanu. Kā taisnīgāku risinājumu viņš redz maksas autoceļus, kā, piemēram, Portugālē vai Spānijā. Tad autobraucēji var izvēlēties, vai maksāt un braukt ātrāk, vai arī braukt pa mazākiem ceļiem.
Direktīvas priekšlikuma mērķis ir pieņemt autotransporta maksas ietvaru, rosinot dalībvalstis aprēķināt un variēt ceļu nodokli pamatojoties uz tādām autotransporta radītajām ārējām izmaksām kā gaisa piesārņojums, troksnis un sastrēgumi, ieviešot sistēmu piesārņotājs maksā, skaidro Satiksmes ministrija.
Direktīvas projekts veicinās ilgtspējīgas transporta attīstības stratēģiju, vienlaikus tā dod iespēju veikt pasākumus, lai labāk pārvaldītu satiksmes sastrēgumus, ierobežotu transporta radītās emisijas, tādējādi veicinot tīrāka transporta tehnoloģiju izstrādi.
Tā kā autotransports, īpaši kravu pārvadājumi, rada lielāko daļu negatīvās ietekmes uz apkārtējo vidi, tad Latvija atbalsta nepieciešamību attīstīt ilgtspējīgu transporta politiku, ieviešot efektīvāku ceļu nodevu iekasēšanas sistēmu, kas balstās uz principiem «lietotājs maksā» un «piesārņotājs maksā», jo nodarītais kaitējums videi ir jākompensē, norāda Satiksmes ministrija.
Latvijā tiek plānots ieviest ceļu lietošanas maksu, kas ir proporcionāla infrastruktūras lietošanas ilgumam (diena, nedēļa, mēnesis, gads), nevis ceļa nodevu, kas maksājama par transportlīdzekli atbilstīgi nobrauktajam attālumam, izmantojot attiecīgo infrastruktūru.
Jau vēstīts, ka Autoceļu lietošanas nodevas likumā sākotnēji bija noteikts, ka eirovinjete tiks ieviesta 2009. gada 1. jūlijā, tomēr, ņemot vērā ekonomisko situāciju valstī un autopārvadātāju nozares pārstāvju lūgumu, šī maksājuma ieviešana tika atlikta uz 2011. gada 1. janvāri, bet vēlāk – uz 2014. gadu.