Nākotnes jahtas konstruktors Aldis Eglājs apgalvo, ka peldlīdzeklis būšot pārsteidzoši ātrs un videi draudzīgs, tāpēc spēšot veiksmīgi konkurēt pat ar motorizētajiem ūdens transporta līdzekļiem.
Brenda «Catri» īpašnieks Aldis Eglājs stāsta, ka jaunas jahtas ceļš no rasējamā dēļa līdz pat gatava trimarāna nolaišanai ūdenī un aktīvai ekspluatācijai, var prasīt vairākus gadus vai pat gadu desmitus.
«Ar to, ka tiek uzbūvēts konceptuāli jauns un viegli pieejams ūdens transporta līdzeklis diemžēl ir par maz. Paralēli pašas jahtas konstruēšanai ir jāsāk strādāt arī pie atbilstošas infrastruktūras izveides,» uzskata Eglājs.
Tāpat izgudrotājs norāda, ka viegli lietojamu, videi draudzīgu un ātru trimarānu ražošana, kā arī ar ārvalstu patentiem aizsargāts tirgus Latvijai dotu iespēju iekarot dominējošas pozīcijas pasaules tirgus ātrāko jahtu segmentā.
Jaunajā trimarānā «CATRI 30R» projektētāji daļēji vai pilnībā ir novērsuši visus tā priekšteču trūkumus - uzlabotas ātruma īpašības, palielināta stabilitāte, samazinātas ražošanas izmaksas, novienkāršota lietošana un paaugstināta drošība.
Pateicoties patentētai zemūdens spārnu ar 100% celtspēju konstrukcijai, jahtai traucoties pilnā gaitā, tās korpuss pacelsies virs ūdens. Tādā veidā līdz minimumam tikšot samazināta ūdens pretestība, kas trimarānu kavē sasniegt lielus ātrumus. Turklāt, īpaši veidotais jahtas korpuss nodrošinās peldlīdzeklim papildus stabilitāti, vienlaikus dodot iespēju daudzkorpusu jahtu aprīkot ar lielākām burām. Tas savukārt nozīmē, ka arī pie mērena vēja trimarāna ātrums būs ievērojami lielāks kā citiem vēja virzītiem ūdens transporta līdzekļiem.