«Ryanair» mājaslapā ievietotais paziņojums liecina, ka aviosabiedrība ieviesīs divu eiro (1,4 lati) rezervācijas maksu par katru biļeti, lai atgūtu līdzekļus, ko, saskaņā ar Eiropas Savienības (ES) regulu, ir spiesti izmaksāt kompensācijās pasažieriem par atceltiem un nokavētiem reisiem, arī force majeure gadījumos, kad «Ryanair nav atbildīgs par neparedzētām izmaiņām lidojumos.
Jaunā nodeva tiks piemērota visām biļetēm, ko pasažieri iegādāsies no pirmdienas, 4.aprīļa.
Ryanair paziņojumā teikts, ka pagājušajā gadā aviokompānija cietusi vairāk nekā 100 miljonu eiro zaudējumus saistībā ar 15000 lidojumu atcelšanu vai atlikšanu, kas ietekmējis apmēram 2,4 miljonus pasažieru.
Šos apstākļus izraisījuši notikumi, kurus lidsabiedrībai praktiski nav iespēju ietekmēt – gaisa telpas slēgšana Īslandes vulkāna radītā pelnu mākoņa dēļ 2010.gada aprīlī un maijā, daudzu Eiropas lidostu slēgšana sniegputeņa dēļ decembrī un novembrī, kā arī gaisa satiksmes kontrolieru 15 dienu streiki galvenokārt Beļģijā, Francijā, Vācijā un Spānijā.
Aviosabiedrība ES regulu sauc par netaisnīgu un diskriminējošu un uzskata, ka būtu jāgroza regulas noteikumi, lai atvieglotu aviosabiedrībām pienākumu nodrošināt klientiem palīdzību gadījumos, kad lidojuma atcelšana un/vai kavēšanās nenotiek aviosabiedrības vainas dēļ.
«Ryanair» norāda, ka pat ceļojumu apdrošināšanas sabiedrībām ir iespējams izvairīties no atbildības, balstoties uz force majeure apstākļiem un, saskaņā ar noteikumiem, kas ir ekvivalents regulai ES 261, arī citiem transporta pakalpojumu sniedzējiem (dzelzceļa, prāmju un autobusu operatoriem) nav atbildības šajos gadījumos.
Aviokompānija skaidro, ka jaunā nodeva tiks atcelta tad, ja ES mainīs regulas noteikumus.