Latvijā plāno atjaunot padomju laikos leģendāro "Rīgas Autobusu fabrikas" (RAF) marku, ar kuru ražotu dažādus transportlīdzekļus. Augusta beigās Latvijā reģistrēta attiecīga sabiedrība ar ierobežoto atbildību (SIA) "Rigas Autobusu Fabrika, RAF", liecina "Lursoft" datubāze.
SIA "Rigas Autobusu Fabrika, RAF" vienīgais īpašnieks ir Ukrainaspilsonis Kirils Šumeiko un tās pamatkapitāls ir 10 eiro. Kā Krievijas izdevumam "Rossiskaja gazeta" paskaidrojis Šumeiko, tad ar RAF marku plānots ražot ar elektromotoriem aprīkotus pilsētas satiksmes mikroautobusus un nelielus trolejbusus.
"Visticamāk, tie būs transportlīdzekļi uz vienotas platformas vai arī autobusa un trolejbusa hibrīds, kas spēs pieslēgties arī pilsētas elektrotīklam braukšanas laikā, kā arī tiem būs akumulatori elektroenerģijas rezervei," Krievijas izdevumam norādījis Šumeiko.
Vēl ar RAF marku plānots izstrādāt piekabes, kuras tikšot prezentētas jau nākamgad. Nav izslēgts, ka RAF markas mikroautobusu montāža tiks organizēta sadarbībā ar kādu no pasaules lielākajiem autoražotājiem. Projekta starts paredzēts 2020. gadā.
Atgādinām, ka 1949. gadā Rīgas 2. autoremontrūpnīcā tika izveidota autobusu virsbūvju rūpnīca, kuru 1955. gadā pārsauca par Rīgas eksperimentālo autobusu fabriku jeb saīsinājumā RAF. No sākuma tā atradās Rīgā (līdz 1975. gadam), pēc tam tai tika uzbūvēti jauni korpusi Jelgavā, un rūpnīca tika pārcelta uz turieni.
Ražošana RAF rūpnīcā tika pārtraukta 1997. gadā. Interesanti, ka pēdējais no RAF konveijera noripojušais eksemplārs bija katafalks "RAF-3311" četru līķu vienlaicīgai nogādāšanai morgā.