"Rimi" solis tikai vēlreiz apliecina, cik sīva konkurence valda Latvijas veikalu tīklu starpā un cik saspringta cīņa noris par katru pircēju. "Šajā sāncensībā konkurenti pielietojuši visnotaļ radikālu uzstādījumu, tādējādi šī kļūst par Latvijā vismaz ceturto tamlīdzīgu radikālu pārmaiņu pieteikumu, ko pēdējos gados savās mārketinga kampaņās izmantojuši jau trīs konkurējošie tīkli," uzsver "Maxima Latvija" preses sekretārs Ivars Andiņš.
"Mūsuprāt, pircēji krīzes apstākļos ļoti acīgi monitorē cenas dažādos veikalos diendienā. Šis nav ķīviņš smilšukastē, kur pēc izaicinājuma acumirklī jāseko pretsolim. Veikalu tīkli necīnās pret konkurentu tīkliem, bet cīnās par pircēju. Un tieši pircējs no šīs cīņas izrādās lielākais ieguvējs," atzīst Andiņš.
Viņš uzskata, ka mazie spēlētāji pārtikas mazumtirdzniecības tirgū sekmīgi pastāvēs divos gadījumos - pirmkārt, ja atradīs savu specifisku nišas produktu, piemēram, bioloģisko pārtiku, interesantus našķus, īpašus reģionālos produktus vai tamlīdzīgi, otrkārt, ja darbosies vietās, kur ir pārāk maz iedzīvotāju, lai tur rentabli strādātu kāda tīkla lielveikals.
Arī "Elvi" zīmola sabiedrisko attiecību vadītāja Vineta Grigāne apstiprina, ka līdzīga veida akcijas dažādi tirdzniecības tīkli rīko ik pa laikam. "Taču pircēji patlaban ļoti seko līdzi cenām, regulāri pārbauda dažādu veikalu cenu piedāvājumu, un, kā rāda pieredze, pircēji savas domas tik ātri nemaina. Tāpēc domāju, ka šis paradums - iepirkties dažādos veikalos, izvēloties akcijas preces, - pircējiem saglabāsies vēl arvien."
Veikalu tīklā "Elvi" līdzīga veida programma - "Vienmēr maza cena", kas nodrošina nemainīgi zemas cenas pieprasītākajiem produktiem, - tika sākta un turpinās no 2007.gada. ""Elvi" tīkls bija pirmais Latvijā, kas iesāka šādu ilgtermiņa cenu pazeminājumu, ko pircēji veikalos pazīst pēc īpašas cenu zīmes ar mārīti," akcentē Grigāne.
Viņa atzīst, ka konkurences tirgus patlaban mainās, jo arvien vairāk uzņēmēju apzinās zīmola spēku, tāpēc izlemj biznesu turpināt zem kāda pazīstama zīmola. Tajā pašā laikā plaukst arī nišu bizness - pircēji priekšroku dod dažādu preču, piemēram, dārzeņu, gaļas produktu, iegādei mazos, specializētos veikaliņos, ko varētu skaidrot ar cilvēku dzīvesveida maiņu.
Pirms diviem gadiem šādu ilgtermiņa cenu samazināšanas akciju veica arī SIA "Baltstor" aptuveni 100 veikalos - 35 "Mego" un 60 "Vesko" -, samazinot cenas nepieciešamākajiem ikdienas produktiem," stāsta SIA "Palink" mārketinga vadītāja Agnese Upīte-Upeniece.
"Pirms 1-2 gadiem tā bija normāla mazumtirdzniecības kompāniju prakse, kad cilvēki sāka just krīzi un pirkumu grozu veidošana bija sāpīgs jautājums," atzīme Upīte-Upeniece, norādot, ka arī "Iki" pirms gada veica šādu akciju un ik pa brīdim to atjauno, sekojot līdzi tendencēm tirgū.
Patlaban pārtikas mazumtirdzniecības tirgū ir trīs lieli spēlētāji - "Rimi", "Maxima" un "Iki", kas dala lielāko tirgus daļu. Rajonos un mazpilsētās konkurence vairāk darbojas starp vietējiem tirgotājiem un kādu no ienākušajiem zīmoliem. "Situācija tirgū atkarīga no konkrētās vietas - pastāv vietas ar zemāku cenu piedāvājumu un zemāku kvalitāti, tāpat kā ar augstāku cenu un kvalitāti, līdz ar to patērētājiem ir izvēles iespējas," situāciju tirgū komentē Upīte-Upeniece.
Kā ziņots, piemērojoties tirgus apstākļiem, patērētāju vajadzībām un iepirkšanās paradumu maiņai, šī gada 13.aprīlī mazumtirdzniecības uzņēmums "Rimi" ieviesa jaunu cenu politiku gan Latvijā, gan pārējās Baltijas valstīs, kas paredz cenu samazinājumu vairāk nekā 1000 patērētāju iecienītākajām un ikdienā pieprasītākajām precēm.