1 Decembrī , Otrdiena
Sievietēm :

Sāc saldēt ogas un gatavojies ziemai

Sievietēm » Virtuve

Palielināt Samazināt 20 Jūl 2010 , 16:36

Sāc saldēt ogas un gatavojies ziemai

Vasara ir laiks, kad vajadzētu ne tikai ogas, augļus un dārzeņus ēst, uzņemot maksimāli daudz vitamīnu sezonā, bet arī sākt saldēt visu šo ziemai. Lai gan mums ļoti garšo ievārījumi, tomēr tas ir našķis, piedeva, kas papildināta ar daudz cukura, bet svaigi saldēti produkti saglabā daļu vitamīnu, atrodoties arī saldētavā un priecējot mūs visu ziemu.

Tiem, kuriem dārzā viss kas aug vairāk, nekā spēj apēst, šis ir viens no veidiem, kā neko nemest ārā un visu saglabāt pēc iespējas labākā un veselīgākā stāvoklī.

Īpaši svarīga saldēšana ir, ja tev mājās ir mazi bērni un arī pats seko līdzi tam, ko un kādā kvalitātē ēd. Nekas nevar būt jaukāks kā mafini ar mellenēm aukstā ziemas dienā, kad zemi klāj sniegs, vai brokastu pankūkas ar avenēm, vai pasta ar cūku pupām un kazas sieru.

Kas jāievēro saldējot:

Visam, ko tu liec saldētavā, ir jābūt svaigam, bez pelējuma un sausam. Produktiem jābūt gataviem, bet ne pārgatavojušamies. Saldē trauciņos vai speciāli paredzētos saldēšanas maisiņos tieši tik daudz, cik domā izmantot vienā reizē. Sadali tik lielos gabalos, kādi ir optimāli gatavošanai (vadoties pēc tā, kā esi iecienījis gatavot), lai, izņemot no saldētavas, nav jāuztraucas par sadalīšanu. Izvēlies speciāli saldēšanai paredzētos maisiņus, jo tiem ir biezāks materiāls, kas pasargā no "saldētavas apdeguma". Uz katras paciņas, kurā liec saldēto produktu, uzraksti saldēšanas datumu (dienu, mēnesi un gadu).

Ogas, ko saldēt:

  • zemenes - veselas, saspaidītas ar pavisam nedaudz cukura;
  • avenes - veselas, saspaidītas ar pavisam nedaudz cukura;
  • meža zemenes - vislabāk svaigas;
  • lācenes - svaigas, saspaidītas ar cukuru;
  • upenes - veselas vai saspaidītas ar cukuru;
  • jāņogas - veselas vai saspaidītas ar cukuru;
  • mellenes - veselas;
  • ērkšķogas - ceselas;
  • dzērvenes - veselas;
  • brūklenes - veselas;

Augļi:

  • aprikozes - pārgrieztas uz pusēm;
  • persiki - gabaliņi, ceturtdaļas, pusītes, nomizoti vai vieglā cukura sīrupā, obligāti samaisīti ar citrona sulu, lai nepaliktu brūni;
  • plūmes - pusītes, biezenis, bez piedevām;
  • melones un arbūzi - gabaliņos, bumbiņas, tīras bez piedevām vai pārlietas ar vieglu cukura sīrupu (ilgākai noturībai un krāsai);
  • mango - sagriezti, ieglā sīrupā;
  • āboli - nomizoti, gabaliņui, apmaisīti citrona sulā un ja vēlies vieglā cukura sīrupā;

Dārzeņi:

  • zirnīši (bez pākstīm) - bez piedevām;
  • cūku pupas - izlobītas no pākstīm, bez piedevām;
  • brokoļi - svaigi;
  • ziedkāposti - sadalīti pa galviņām, svaigi, bez piedevām;
  • sēnes - svaigas, viegli apceptas, sagrieztas;
  • burkāni - kubiņos;
  • bietes - viegli apvārītas dažāda lieluma gabalos;
  • briseles kāposti - viegli blanšēti;
  • pākšu pupiņas - svaigas, dažādu izmērgu gabaliņos vai blanšētas;
  • selerijas kāti - gabaliņos svaigi vai blanšēti;
  • bakalžāni - bez mizām, blanšēti dažas minūtes;
  • paprika, pipari - viegli blanšēti, gabaliņos;
  • cukini - gabaliņos, šķēlēs, viegli noblanšēti;
  • tomāti - blanšēti, bez mizas, gabaliņos, blenderēti, arī veseli ar visām mizām;

Garšaugi:

  • timiāns - kātiņi;
  • rozmarīns - kātiņi vai lapiņas, vai sakapāts;
  • oregano - lapiņas;
  • estragons - lapiņas vai sakapāts;
  • salvija - lapiņas;
  • baziliks - lapiņas, sakapātas, var viegli pārlietas ar eļļu;
  • dilles - sakapātas;
  • pētersīļi - sakapāti;
  • lauru lapas - veselas.

Veselu ogu, dārzeņu un augļu saldēšanas soļi. Šādi vari saldēt arī persiku, aprikožu, nektarīnu un plūmju pusītes vai ceturtdaļas, kam jau izņemts kauliņš.

  1. Izvēlies svaigas, nesaspaidītas un neiebojātas ogas, augļus vai dārzeņus. Vislabāk, ja tie ir pilnīgi tīri un sausi.
  2. Ja tie ir netīri, nomazgā un tad rūpīgi nožāvē - atstāj sietā uz kādām 20 minūtēm vai izber uz pannas un ļauj pilnībā nožūt.
  3. Izber vienā kārtā uz kādas lielas pannas vai šķīvja, kuru drīkst likt un kurš ietilpst saldētavā. Liec pannu saldētavā un ļauj ogām pilnībā sasalt. Izbēršana uz pannas pasargās no to saspaidīšanās, sasalšanas vienā bumbā un, kad tev būs nepieciešams lietot, varēsi izņemt tik lielu daudzumu, cik nepieciešams vienai reizei.
  4. Tad visu pārber trauciņos vai speciāli saldēšanai paredzētajos maisiņos. Aiztaisi ciet un liec ātri atpakaļ saldētavā.
  5. Vienreiz atsaldētas ogas, augļus vai dārzeņus atkārtoti sasaldēt nav ieteicams.

Blenderētu vai saspaidītu ogu un tomātu saldēšana.

  1. Izvēlies svaigas, nesaspaidītas un neiebojātas ogas, augļus vai tomātus. Vislabāk, ja tie ir pilnīgi tīri un sausi.
  2. Ja tie ir netīri, nomazgā un tad rūpīgi nožāvē - atstāj sietā uz kādām 20 minūtēm vai izber uz pannas un ļauj pilnībā nožūt.
  3. Sablenderē vai ar kartupeļu stampu saspaidi saldējamos produktus tik smalki, kā labprāt ēd.
  4. Pievieno cukuru pēc paša vēlmes un garšas, bet atceries, ka cukuru varēsi pievienot vienmēr - arī ziemā, bet atņemt nevarēsi.
  5. Liec trauciņos, tik lielos, lai pietiktu vienai reizei. Ieteikums - labāk saldē vairākos mazākos nekā vienā pārlieku lielā traukā.
  6. Liec saldētavā un saldē.
  7. Vienreiz atsaldētas ogas, augļus vai dārzeņus atkārtoti sasaldēt nav ieteicams.

Vārītu biezeņu saldēšana.

  1. Nomizo un sagriez augļus, no kuriem gatavosi biezeni.
  2. Liec katlā un uz mazas uguns sautē kopā ar cukuru, līdz tie mīksti.
  3. Sablenderē līdz biezeņa konsistencei.
  4. Atdzesē, pārklātu ar pārtikas plēvi, vāku vai foliju, līdz pilnībā atdzisis līdz istabas temperatūrai.
  5. Sadali pa porcijām trauciņos un liec saldēties.

Garšaugu saldēšana.

  1. Izvēlies svaigus un neiebojātus garšaugus. Vislabāk, ja tie ir pilnīgi tīri un sausi.
  2. Ja tie tomēr ir netīri, nomazgā un tad rūpīgi nožāvē, izberot uz pannas un ļaujot pilnībā nožūt.
  3. Liec saldēšanai paredzētajos maisiņos un liec saldētavā. Kad izmanto, izņem tik, cik nepieciešams, un pārējo liec atpakaļ saldētavā. 

Uzglabāšana.

Protams, ir cilvēki, kas izmanto arī vairākus gadus saldētas ogas, problēma varētu būt tāda, ka tām jau ir neliela saldētavas garša. Ja cep, tad tam nav TIK liela nozīme, bet, ja ēd tikko atsaldētas, svaigas, tad gan tas varētu traucēt. Šie ir aptuvenie, pasaulē ieteiktie produktu atrašanās laiki saldētavā:

  • ogas - apmēram gads;
  • dārzeņi - apmēram 8 mēneši;
  • augļi - apmēram 1 gads.

Ja vēlies nobalsot par šo rakstu, sūti SMS ar tekstu

TXT BALSS

uz numuru

1897


Nobalsots 555 reizes


Maksa (0,36 LVL) ir pievienota telefona rēķinam vai atrēķināta no priekšapmaksas kartes.
Atbalsts: +37129469896 | zinuspice@gmail.com | Piedāvā fortumo.lv
IESKATIES!

Materiāls publicēts sadarbībā ar vietni

Ievietots : 20 Jūlijā 2010

Skatīts : 1665 reizes

Avots : http://woman.delfi.lv/gimene/virtuve/sac-saldet-ogas-un-gatavojies-ziemai.d?id=33095229

Birkas : augļi, ziemai, saldēt, saldēti, ogas, saldējot, saldētavā, saldēšana, ievārījumi, augļus

(Balsu nav)
"Ziņu Spice" rekomendē
  • Makšķerniekiem: klāt tīklu zvejas laiks

  • Latvijā „noziedzīgi” turpina būvēt jaunus lielveikalus

  • Zingers un viņa dāvana sievietēm

Komentāru pagaidām nav. Esi pirmais !
Pievienot komentārus var tikai reģistrētie lietotāji.
[ Reģistrācija | Ieeja ]
Ziņu Spice neatbild par rakstiem pievienotajām lasītāju atsauksmēm, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot atsauksmes, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Ziņu Spice patur tiesības liegt rakstu komentēšanas iespēju, kā arī dzēst neatbilstošos komentārus.
Komentāru noformēšana

Labāk domāt pirms rīcības, nekā pēc tam.
-- Demokrīts

"Liepājas brāļi" ar dziesmu pateicas mediķiem

  • Visi aktuālie video
  • 1 Decembrī vēsturē

    Vai uzskatāt, ka klimata pārmaiņas var reāli apdraudēt Latviju?
    Atbildes: 47
    Ārstniecības augi Latvijā | Пик известий | Tiek izmantotas uCoz tehnoloģijas | Katalogs | Kinofilm@LV


    Vasara ir laiks, kad vajadzētu ne tikai ogas, augļus un dārzeņus ēst, uzņemot maksimāli daudz vitamīnu sezonā, bet arī sākt saldēt visu šo ziemai. Lai gan mums ļoti garšo ievārījumi, tomēr tas ir našķis, piedeva, kas papildināta ar daudz cukura, bet svaigi saldēti produkti saglabā daļu vitamīnu, atrodoties arī saldētavā un priecējot mūs visu ziemu.">