„Mēs esam tehnoloģiju uzņēmums un tādēļ lieliski apzināmies elektronisko pakalpojumu priekšrocības un novērtējam eParaksta sniegtās iespējas. Mūsu pieredze rāda, ka tā jaunais veidols ir ātrs un ērts lietošanā, tādēļ iesakām e-parakstu izmantot arī saviem klientiem un esam raduši iespēju to izsniegt mūsu Klientu apkalpošanas centrā,” uzsver IZZI attīstības direktore Sandra Kraujiņa, piebilstot, ka eParakstu var iegūt ļoti ātri, tā noformēšana aizņem vien pāris minūtes. Lai to izmantotu, vairs nebūs vajadzīgas ne īpašas ierīces, ne karte. Visas nepieciešamās darbības klients var veikt, no jebkuras pasaules vietas piekļūstot eParaksta vietnei globālajā tīmeklī. Nav mazsvarīgi, ka, izmantojot eParakstu, netiek tērēti dabas resursi, kancelejas preces, drukas izejmateriāli, kā arī fiziskā transportlīdzekļa resursi.
Lai saņemtu eParakstu, nepieciešams ņemt līdzi pasi un kādu no Swedbank, SEB bankas vai bankas Citadele autentifikācijas līdzekļiem – kodu karti vai kalkulatoru. Ja klients vēlas eParakstu saņemt pēc iespējas ātrāk, tad jau iepriekš jāizpilda šādi soļi: jāieiet interneta mājas lapā www.eparaksts.lv, jāizvēlas kāda no iepriekšminētajām bankām, lai ielogotos portālā, jāievada visa nepieciešamā informācija par sevi, tad jāizdrukā pieteikums un jāparaksta tas. Ar izdrukāto dokumentu jādodas uz IZZI Klientu apkalpošanas centru Rīgā, kur tā darbinieki pārbaudīs personas identitāti, pieņems un apstiprinās pieteikumu eParaksta iegūšanai. Savukārt klients jau pēc dažām minūtēm varēs sākt lietot savu elektronisko parakstu.
IZZI Klientu apkalpošanas centrs atrodas Rīgā, Ieriķu ielā 67a. Plašākai informācijai zvaniet 67031000 vai sūtiet elektronisko vēstuli uz info@izzi.lv.
eParaksts ir ar roku parakstīta dokumenta ekvivalents elektroniskā formātā un apliecina tā piederību konkrētai fiziskai personai, kas pārstāv juridisko personu. Tā izmantošana nodrošina elektroniskā dokumenta autentiskumu un apstiprina parakstītāja identitāti. Lietojot eParakstu, dokumentiem ir tāds pats juridiskais spēks kā dokumentiem, kas veidoti un parakstīti papīra formā.
Jau šobrīd ir pieejama vesela virkne elektronisko pakalpojumu, ko var izmantot eParaksta īpašnieki. Piemēram, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ir nodrošinājusi iespēju juridiskām personām piederošos transportlīdzekļus deklarēt CSDD e-pakalpojumos, tāpat var veikt pieteikumu izdienas pensijai vai bezdarbnieku pabalstam, bērna reģistrāciju dārziņā u.c. Plašāks e-pakalpojumu saraksts pieejams portālā www.latvija.lv.
„Arī IZZI plāno izstrādāt vairākus e-pakalpojumus eParaksta lietotājiem,” skaidro S. Kraujiņa. „Gādāsim, lai klienti varētu elektroniski aizpildīt iesniegumus, kas nepieciešami, lai pieteiktos mūsu pakalpojumiem.”