Viens no spilgtākajiem piemēriem ir ASV prezidents Baraks Obama, kas ASV priekšvēlēšanu kampaņas laikā veiksmīgi aptvēra agro lietotāju segmentu, izveidojot tviterī savu profilu.
Prezidentu vietā ierakstus veic citi
ASV līderis Baraks Obama tvitera servisam pievienojās 2007. gadā, izveidojot profilu «barackobama». Toreiz viņš bija tikai prezidenta amata kandidāts, taču acumirklī kļuva par slavenāko šī sociālā tīkla lietotāju. Obamam šobrīd ir 3,5 miljoni sekotāju. Taču ierakstus tviterī veic Baltā nama pārstāvji, par ko daudzi ir sašutuši. «Mani pirksti ir pārāk neveikli, lai telefonā spiestu taustiņus,» skaidroja ASV pirmā persona. Arī Francijas prezidents Nikolā Sarkozī personīgi neveic ierakstus tviterī, bet savu profilu sociālajā tīklā izveidojusi Francijas valdības sabiedrisko attiecību daļa, tiesa, saskaņā ar jaunāko informāciju, tas it kā vairs neesot pieejams. Pats prezidents tviterī nekad nav veicis nevienu ierakstu.
Interesanti, ka pirms kāda laika Francijas policija arestējusi kādu kibernoziedznieku, kurš uzlauzis Obamas, kā arī dažādu slavenību «Twitter» kontus. Viņš savu upuru paroles vienkārši uzminējis, izmantojot jautājumus, ko norāda paši kontu īpašnieki gadījumam, ja aizmirst paroli. Iebrucēja upuri ir arī Britnija Spīrsa un citas populāras personas.
Tviterī izplata budisma atziņas
Pirms neilga laika savu profilu tviterī izveidojis Tibetas slavenākais mūks dalailama. Pirmais ieraksts parādījās 22. februāri un informēja par viņa ierašanos Losandželosā. Budistu līderis personīgi veic ierakstus blogā, un divu mēnešu laikā viņam uzradušies jau vairāk nekā 200 000 sekotāju.
Administrācija šim mikroblogam piemērojusi statusu «Pārbaudīts», kas apstiprina lietotāja personības atbilstību izveidotajam profilam. Jāatzīmē, ka pievienoties sociālajam tīklam dalailamam ieteica tvitera īpašnieks Evans Viljams. Tibetas mūks šo ieteikumu ņēmis vērā un sācis aktīvu darbību jaunās paaudzes sociālajā tīklā. Tādi vēstījumi kā «nav loģiski meklēt laimi, ja mēs neko nedarām, lai apvaldītu dusmas, naidu, negatīvas domas un emocijas» atspoguļo jaunu budisma propagandas metodi.
Blogo arābu valodā
Pērn aprīlī Dubaijas šeihs Muhameds ben Rašīds Al Maktums izveidoja savu profilu arābu valodā. Savus ziņojumus viņš raksta gan arābu, gan angļu valodā. Šobrīd viņa gaitām ar tvitera starpniecību seko 350 000 lietotāju. Katru dienu šeihs nosūtot vismaz vienu ziņojumu.
Arī Jordānijas karaliene Ranja sociālajam tviterim pievienojusies pērn aprīlī. Viņai šajā laikā uzradušies vairāk nekā miljons sekotāju. Karaliene raksta ziņojumus par politiku, cilvēktiesībām un arī savām ikdienas gaitām un pienākumiem. Lūk, viens ieraksts: «Piecēlos agri – pēc lidojuma sajucis bioloģiskais pulkstenis, bet man būs brīnišķīgs pusdienlaiks. Urrā! Pavadīšu to kopā ar draugiem.»
Tvītero premjeri un prezidenti
Kanādas premjerministrs Stīvens Hārpers izveidojis savu mikroblogu interneta servisā 2007. gada jūlijā. Kopš tā laika viņš veicis tajā tikai 239 ierakstus, bet viņa gaitām seko 50 000 lietotāju. Eksistē arī franču versija, kurai seko 1100 cilvēku.
Japānas premjerministrs Jukio Hatojama par tvitera locekli kļuva decembrī. Viņam ir vairāk nekā 400 000 sekotāju. Savukārt Čīles premjers Sebastjans Pinjers tvītero jau kopš 2008. gada. Šajā laikā viņš veicis vairāk nekā 800 ierakstus, un viņam ir 80 000 sekotāju. Tvitera saimi pirms gada papildinājusi arī Filipīnu prezidente Glorija Makapagala Aroijo. Tiesa, prezidente nav aktīva blogotāja, un desmit mēnešu laikā viņa veikusi tikai 33 ierakstus. Iespējams, ka tas ir arī iemesls, kāpēc viņai ir tik maz sekotāju – 2500.
UZZIŅAI
Tviteris ir sociālais tīkls, kura lietotāji nelielu ziņojumu veidā publicē informāciju par to, kas viņam konkrētajā brīdī liekas svarīgs un ko viņi vēlas nodot tālāk citiem. Katra tvitera lietotāja gaitām, domām un viedokļiem var sekot citi šī tīkla lietotāji, turklāt izsakot savu attieksmi, komentārus utt. Līdz ar to tas ir aktīvs komunikācijas veids, ko galvenokārt izmanto cilvēki, kas akceptē jaunākās idejas, produktus un pakalpojumus.
Šī portāla būtība ir, iekļaujoties 140 rakstu zīmēs, paziņot citiem, ar ko nodarbojies, ko jaunu esi atklājis, pamanījis vai izdomājis. Pasaulē šobrīd tviteri lieto ap pieci miljoni cilvēku.